Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@17:02:11 GMT

زور کرونا به شکارچیان هم نرسید

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۴۰۶۷۹

زور کرونا به شکارچیان هم نرسید

ایسنا/زنجان مسئول منطقه حفاظت شده سرخ‌آباد گفت: در آذرماه امسال ۲۵ فرد متخلف که ۱۵ نفر آنان شکارچی بودند، در منطقه حفاظت شده سرخ‌آباد (دشت سهرین) توسط محیط‌بانان دستگیر شدند.

غلامرضا عباسی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با آمار شکار غیرمجاز در آذرماه امسال، اظهار کرد: در این بازه زمانی ۲۵ فرد متخلف در منطقه حفاظت شده سرخ‌آباد (دشت سهرین) دستگیر شدند که ۶ نفر از آنان به دلیل حفاری غیرمجاز چاه آب، ۱۵ نفر به دلیل شکار غیرمجاز و ۳ نفر نیز در حین حمل درختان بید و لاخه چنار در این منطقه دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در رابطه با وسایل کشف شده از افراد دستگیر شده در منطقه محافظت شده سرخ‌آباد (دشت سهرین) در آذرماه امسال، افزود: در این بازه زمانی از ۶ متخلف حفاری غیرمجاز چاه آب در اراضی روستای قره‌چریان؛ یک دستگاه تراکتور مجهز به دکل حفاری چاه غیرمجاز با همه آلات و ادوات کشف و ضبط شد.

این مسئول تصریح کرد: در آذرماه امسال از ۱۳ شکارچی غیرمجاز دستگیر شده، دو قبضه سلاح ته‌پر تک‌لول مجاز، یک قبضه سلاح ته‌پر ۲ لول مجاز، ۴ قبضه سلاح ته‌پر تک‌لول قاچاق، ۳ دستگاه چراغ‌دستی، یک دستگاه پروژکتور دستی، ۱۶ تیر (۷ تیر فشنگ ساچمه‌ای، ۷ تیر چهارپاره، ۲ تیر فشنگ تک گلوله)، یک رشته تور زنده‌گیری و لاشه یک سر خرگوش کشف و ضبط شد.

مسئول منطقه حفاظت شده سرخ‌آباد (دشت سهرین) در رابطه با ضبط دو دستگاه نیسان از ۳ متخلف حمل درختان خودرو منطقه حفاظت شده سرخ‌آباد، خاطرنشان کرد: در آذرماه امسال، ۲ دستگاه نیسان برای حمل درختان از نوع بید و لاخه چنار توقیف شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان شكار ممنوع منطقه حفاظت شده سرخ آباد آذرماه امسال دشت سهرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۰۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضای مجازی شکارچی متخلف را لو داد

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان گفت: شکارچی متخلف اقدام به برداشتن تخم پرنده کبک وحشی از لانه در یکی از مناطق آزاد و شکارممنوع حوزه محیط زیست شهرستان همدان کرده سپس آنها را در کنار «تخم» مرغ‌ها قرار داده تا به دنیا بیایند.

فاطمه موسوی گفت: این فرد که فاقد سابقه شکار و صید غیرمجاز است، پرنده وحشی را در یکی از برنامه‌های خرید و فروش اینترنتی به فروش گذاشته بود که توسط عوامل یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شناسایی و برای وی در مرجع قضایی پرونده تشکیل شد.

او گفت: با توجه به اینکه این فرد به صید پرندگان غیرمجاز و فروش آنها بدون مجوز اقدام کرده است، بر اساس بند الف ماده ۱۱ قانون شکار و صید و بند ج ماده ۱۰ همان قانون درباره عرضه و فروش غیرمجاز آنها، این تخلف در مرجع قضایی درحال رسیدگی است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان گفت: درباره آسیب‌های ناشی از صید پرندگان وحشی گفت: در صورت انتقال پرنده وحشی به خانه و خانگی شدن پرنده دور شدن او از محل زیست، این قبیل گونه‌ها دیگر قادر به زندگی در طبیعت نخواهند بود بنابراین پس از کشف و ضبط پرنده، آن را تحویل باغ وحش واقع در کبودرآهنگ می‌دهیم.

موسوی گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست همواره و مستمر فضای مجازی را رصد کرده و اجازه خرید و فروش گونه‌های حیات وحش در فضای حقیقی و مجازی را نمی‌دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • بازگشت شکارچیان ماه به منطقه هور
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز در روستای نصرآباد
  • گنج یابی که به گنج نرسید
  • شناسایی ۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در الیگودرز
  • دستگیری شکارچی هشت قطعه کبک در همدان 
  • اعزام ۶۳ اکیپ گشت نوروزی برای حفاظت از اراضی کشاورزی قزوین
  • فضای مجازی شکارچی متخلف را لو داد
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز در منطقه شکارممنوع ریوند سبزوار
  • شناسایی و توقف ۱۱ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در مرکز لرستان
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل شکار دستگیر شد