Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فریمان از جمع‌آوری الحاقات بافت تاریخی و معماری محله چهار دالان این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از فریمان، حسن گیاهی امروز پنج‌شنبه چهارم دی‌ماه 1399 با اعلام این خبر افزود: « از سه مورد بنای غیرمجاز که به ‌نما و پیاده‌روی محله تاریخی و ثبتی چهار دالان این شهر طی سال‌های گذشته اضافه‌شده، دو مورد تخریب و یک مورد دیگر با درخواست مهلت  یک‌ماهه از طرف مالک جمع‌آوری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او ادامه داد: «این محله قدیمی که بخشی از بافت تاریخی شهر فریمان است دارای معماری همگون و منحصربه‌فرد باارزش‌های معماری و شهرسازی است که خوشبختانه باگذشت بیش از ۸۵ سال از ساخت آن‌ها از وضعیت خوبی برخوردار است.»

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فریمان  اظهار کرد: «متأسفانه در  مواردی  ساکنان اقدام به افزایش بنا در نما و پیاده‌رو کرده‌اند که این اقدام برخلاف ضوابط و مقررات حفظ و نگهداری آثار و ابنیه تاریخی است که طبق توافق انجام‌شده با ساکنان، با همکاری آن‌ها دو مورد جمع‌آوری شد.»

گیاهی تصریح کرد: «طبق هماهنگی صورت گرفته با مقامات قضایی، چنانچه ساکنان در این خصوص تمکین نکنند موضوع از طریق قضایی پیگیری می‌شود، علاوه بر حذف الحاقات باید خسارات وارده به اثر را نیز پرداخت کنند.»

شهرستان فریمان در فاصله حدود ۶۵  کیلومتری از مشهد مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد و دارای ۲۰ جاذبه گردشگری و ۵۰ اثر تاریخی ثبت‌شده در فهرست آثار ملی است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فریمان جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۱۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای نمایش کمدی و موزیکال «مبارک و راز شهر قصه» در فریمان

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فریمان اعلام کرد: این نمایش کمدی و موزیکال، نوشته «عرفان حلمی» و به کارگردانی خود نویسنده، از ۲۷ تا ۲۹ فروردین ماه، برای عموم در حال اجرا است.   در این نمایش که با همکاری و حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فریمان و در محل در سالن تئاتر این اداره اجرا می‌شود، یاصر نصری، علی پیری، امیدرضا سعیدپوش، ساجده یوسفی، مبینا عابدینی، محمد مهدی شجری، امید محمد فرقانی، معین صبورنیا و عرفان حلمی به ایفای نقش می‌پردازند.    این نمایش طی سه روز با یاری کانون فرهنگی و هنری شهید مطهری و گروه هنری میثاق، میزبان علاقمندان به نمایش است.

دیگر خبرها

  • کاوش و سامان‌دهی قلعه تپه تاریخی ابهر
  • جمعی از پیشکسوتان و پیرغلامان حسینی در خراسان رضوی تجلیل شدند
  • ثبت جشنواره گیلاس اشنویه در تقویم رویداد های گردشگری کشور
  • ثبت جشنواره گیلاس در رویداد گردشگری کشور
  • با ۵ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم؟
  • رسیدگی به فرونشست یکی از برنامه‌های وزارت میراث فرهنگی است
  • فاز نخست شهربازی تکمیل می شود/ رونمایی از اتوبوس گردشگری در گرگان
  • ابلاغ طرح تفصیلی بافت تاریخی گرگان
  • دسترسی به بافت تاریخی شیراز تسهیل می‌شود
  • اجرای نمایش کمدی و موزیکال «مبارک و راز شهر قصه» در فریمان