Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا مددی روز پنجشنبه در وبینار گفتمان‌سازی سند تحول در آموزش و پرورش که با حضور مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق و معلمان استان خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: جریان تربیت از طریق برنامه درسی در تار و پود نظام آموزشی و پرورشی جاری شده است و سایر امکانات مدرسه نظیر آزمایشگاه، کارگاه و کتابخانه‌ها مکمل و تقویت کننده‌های برنامه درسی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: شناخت کامل از برنامه درس ملی پایه فعالیت آموزش و پرورش و لازمه دستیابی به سیاست‌ها و برنامه‌های نظام تعلیم و تربیت است که با تشریح آنها، می‌توان افکار عمومی، خانواده‌ها، فرهنگیان و دانش‌آموزان را همسو با اهداف دستگاه کرد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به گفتمان‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در ۶ بخش تربیت زیستی، بدنی، علمی، اخلاقی، اقتصادی و فرهنگی اظهار داشت: این سند مسیر حرکت تعلیم و تربیت را تعریف کرده و دارای چارچوب تئوریک، راهبردی، نظام فکری و کاربردی و به عنوان نسخه تحقق تعلیم و تربیت اسلامی است که ارکان نظام و مقام معظم رهبری آن را پذیرفته و بر آن تاکید دارند.

وی افزود: فلسفه تعلیم و تربیت درسی کلیدی در حوزه سیاستگذاری آموزش و پرورش است.

مددی بر اداره آموزش و پرورش با دانش نظری و استفاده از تجربیات تاکید کرد و گفت: اگر سند تحول مورد تخلف واقع شود راه برای ورود اندیشه‌های نامحرم باز خواهد شد و سند تحول آموزش و پرورش نقشه راه است و هدف از سند تحول رسیدن از وضع موجود به وضع مطلوب براساس مقدورات است.

وی اضافه کرد: خراسان جنوبی با فعالیت‌های گسترده خود، جزء استان‌های پیشگام در گفتمان‌سازی سند تحول بینادین به شمار می‌رود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم در این نشست ویدئو کنفرانسی گفت: سند تحول بنیادین منشور نظام تعلیم و تربیت و گفتمان تعالی بخش و توسعه آفرین در جامعه ایران اسلامی است.

محمدعلی واقعی افزود: هدف سند تحول تغییر همه جانبه، نظام مند، آینده پژوهانه، مبتنی بر آموزه‌های وحیانی و معارف اسلامی است.

وی تولید و تصویب اسناد تحولی، زمینه‌سازی و تدارک زیرساخت‌ها، امکانات و منابع و اجرای راهکارهای تحولی را گام‌های مهم تحول آفرینی دانست و تصریح کرد: مدیران مدارس، پیشگامان تحول آفرین در میدان اجرای سند تحول بنیادین به شمار می‌روند.

وی با بیان این که جریان تربیت از طریق برنامه درسی تحقق می‌یابد عنوان کرد: آزمایشگاه، کارگاه، کتابخانه‌ها مکمل و تقویت کننده‌های برنامه درسی هستند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، آشناسازی معلمان و دبیران با اهداف کلی ساحت‌های تعلیم و تربیت، حدود و قلمرو ساحت‌های تعلیم و تربیت، رویکرد ساحت‌های تعلیم و تربیت و اصول حاکم بر ساحت‌ها را لازمه تسریع در دستیابی به اهداف سند تحول در دوره‌های مختلف تحصیلی دانست.

وی با بیان این که مدیریت ارائه خدمات آموزشی و تربیتی مبتنی بر سند تحول در دوران کرونا باید با تاکید بر نبود توقف چرخه یادگیری باشد گفت: عدم فروکاستن مسئولیت آموزش وپرورش به انتقال معلومات و محفوظات، تلاش برای تحقق مدرسه تربیت‌محور و مدرسه کانون تربیتی محله، صیانت از نشاط و شادابی، شرایط روحی و روانی معلمان، دانش‌آموزان و خانواده‌ها، تاکید و مراقبت از تحقق تربیت در ساحت‌های شش گانه و توانمندسازی و به روزآوری مهارت‌های مدیریتی از دیگر الزامات تحقق اهداف سند تحول است.

واقعی گفتمان‌سازی را مهم‌ترین اصل در اجرای سند تحول بنیادین دانست و افزود: لازمه ایجاد تحول اساسی در رفتار، ایجاد تحول در ذهن است و تربیت زیستی، بدنی، علمی، اخلاقی، اقتصادی و فرهنگی جنبه‌های مختلف تربیت در سند تحول بنیادین و در راستای دستیابی به مراتبی از حیات طیبه به شمار می‌رود.

برچسب‌ها مدارس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خراسان جنوبی تعلیم و تربیت کودک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خراسان جنوبی تعلیم و تربیت کودک مدارس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خراسان جنوبی تعلیم و تربیت کودک اخبار کنکور سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تعلیم و تربیت خراسان جنوبی برنامه درسی گفتمان سازی ساحت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۱۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق شعار سال نیازمند استفاده از تجارب مردمی‌سازی است

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، اکبر پورات در همایش تجلیل از معاونان فرمانداران و بخشداران سراسر استان بوشهر با تبریک سال جدید بر ضرورت برنامه‌ریزی برای تحقق شعار سال و استفاده از ظرفیت مردم در ماموریت‌های محوله تاکید و اظهار کرد: نقش بی‌بدیل مردم در تحقق دستاورد‌های نظام انقلاب اسلامی و حضور پرشور و موثر در صحنه‌های مختلف به‌ویژه انتخابات اخیر بی‌نظیر بوده است.

وی افزود: در ۱۱ اسفند سال گذشته شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور و تحقق ۴ مولفه مورد تأکید رهبر معظم انقلاب در استان بودیم و در این بین تلاش‌های مسئولان و دست‌اندرکاران برای اجرای کیفی فرایند انتخابات و صیانت از آرای مردم شایسته قدردانی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان این‌که دشمن در تلاش بود تا میزان مشارکت مردم در انتخابات را تحت تاثیر قرار دهد، بیان کرد: برگزاری مستمر برنامه‌های تبیینی و با رویکرد امیدآفرینی اقدام موثری بود که در سطح بخش‌ها و روستا‌های استان برای مقابله با این ترفند دشمنان انجام شد و بابصیرت مردم دشمنان به اهداف و نقشه‌های شوم خود نرسیدند.

پورات تداوم فعالیت‌ها در رویکرد امیدآفرینی، ارتباط بی‌واسطه با مردم و گره‌گشایی از مشکلات آنان و برنامه‌ریزی برای حضور عملیاتی مردم در برنامه‌های امسال برای تحقق شعار سال را از مهمترین اولویت‌های استان دانست و تاکید کرد: استفاده از تجارب موفق مردمی‌سازی برای تسریع در تحقق شعار سال یک ضرورت است.

در پایان این همایش از از معاونان فرمانداران و بخشداران سراسر استان که در انتخابات ۱۱ اسفند ماه سال گذشته نقش‌آفرینی کردند تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • امیدآفرینی از اهداف رویداد الف تا است
  • هدایت الهی نیازمند آماده‌سازی نفس است
  • تحقق شعار سال نیازمند استفاده از تجارب مردمی‌سازی است
  • هوشیار باشیم توطئه انشقاق بین مردم و نظام عملیاتی نشود
  • ضرورت تقویت تفکر توحیدی در بین دانش آموزان خوزستان
  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • هرگونه توسعه و پیشرفت کشور از آموزش و پرورش آغاز می شود
  • باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود
  • تحقق شعار سال نیازمند ارائه راهکارهایی برای مردمی‌سازی تولید
  • توانمندترین افراد جذب آموزش و پرورش شوند