Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، جعفر ربیعی، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در آیین بهره برداری از سه طرح جدید صنعت نفت که با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور برگزار شد، گفت: پارک پلی پروپیلن در ایلام با تضمین خوراک شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و سرمایه گذاری بخش خصوصی ساخته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: امروز شاهد بهره برداری از دو طرح دیگر از مجموعه طرح‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس هستیم؛ پتروشیمی ایلام دو فاز داشت که فاز اول آن در اردیبهشت ماه سال ۹۳ افتتاح شد که تولید پلی اتیلن از اتیلن بود که از خط غرب تامین می‌شد و امروز زنجیره پتروشیمی ایلام را با طرح تولید اتیلن از گاز‌ها و میعانات دریافتی از پالایشگاه گاز و همچنین واحد گوگردزدایی این پتروشیمی، تکمیل می‌کنیم.

ربیعی ادامه داد: مجموع این طرح‌ها ۸۶۶ میلیون دلار هزینه در بر داشته که حدود ۴۰۰ میلیون دلار آن از محل تسهیلات خارجی بوده که بخشی از اقساط آن پرداخت شده است.

وی بیان کرد: اشتغال زایی فاز دوم پتروشیمی ایلام، حدود هزار و ۳۰۰ نفر در زمان ساخت، ۱۹۰ به صورت مستقیم و ۶۵۰ نفر به صورت غیرمستقیم در زمان بهره برداری بوده است.

خصویات چهارگاه پتروشیمی ایلام

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس درباره خصوصیات پتروشیمی ایلام اظهار کرد: اولین خصوصیت آن این است که تمام مراحل ساخت، پیش راه اندازی و راه اندازی آن، بدون حضور کارشناسان و شرکت‌های خارجی و توسط شرکت‌های ایرانی انجام شده است.

بیشتر بخوانید

بومی سازی ۶۶ درصد نیروی کار در پتروشیمی خلیج فارس

وی افزود: دومین خصوصیت این فاز پتروشیمی ایلام را استفاده از تجهیزات داخلی دانست و گفت: ۷۱ درصد از تجهیزات به کار رفته در این فاز پتروشیمی، ساخت شرکت‌های داخلی بوده و از درون کشور تامین شده است؛ سومین خصوصیت آن نیز، این است که بیش از ۹۰ درصد کارکنان پتروشیمی ایلام، بومی همین استان هستند.

ربیعی ادامه داد: چهارمین خصویت آن مربوط ‌می‌شود به این که پتروشیمی ایلام در اراضی واقع شده است که یک زمانی در سال‌های اولیه دهه ۶۰ محل استقرار رزمندگان اسلام برای آزادسازی مهران عزیز بوده است؛ این بیانگر این است که جهاد امروز در عرصه دیگری که اقتصادی است، ادامه دارد.

وی گفت: پتروشیمی خلیج فارس و شرکت‌های تابعه در مورد صنایع پایین دستی برنامه ریزی‌های زیادی دارد؛ خوشبختانه در پایین دست همین پتروشیمی ایلام، طرح تولید پلی پروپیلن از پروپیلن تولیدی این واحد را در دست اجرا داریم که محصول بسیار باارزشی است که اکنون در کشور با کمبود مواجه است؛ این طرح ۵۲ درصد پیشرفت دارد.

ربیعی در انتها بیان کرد: با پیگیری‌های استاندار این استان و مشارکت بخش خصوصی، پیش بینی کرده ایم که یک پارک پلی پروپیلن را نیز در کنار این واحد بسازیم؛ یعنی تضمین خوراک آن از ماست و سرمایه گذاری آن از بخش خصوصی که موجب اشتغال و ثروت آفرینی بسیار خوبی می‌شود؛ سرمایه گذاری در این پارک نیز حدود ۶۵۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نفت صنعت نفت جهش تولید صنایع پتروشیمی خلیج فارس پتروشیمی ایلام پلی پروپیلن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۱۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال آب از خلیج فارس پیگیری می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، عباس علی آبادی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه رونمایی از یک محصول دانش بنیان در اتاق بازرگانی سمنان ضمن اشاره به ظرفیت‌های سمنان در بخش صنایع تاکید کرد: استان سمنان یکی از استان‌های صنعتی و مهم کشور است.

وی با بیان اینکه تولید ناخالص ملی در بخش صنعت در استان سمنان بیش از دیگر بخش‌ها است و این نشان دهنده اهمیت صنایع در این استان است، گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های صنایع استان سمنان مانند دیگر نقاط کشور، آب است.

عضو کابینه سیزدهم با بیان اینکه موضوع تأمین آب صنایع یکی از دغدغه‌های وزارت صمت است، گفت: ابر پروژه ملی انتقال آب خلیج فارس به همین منظور کلید زده و در حال پیگیری اجرای آن هستیم.

علی آبادی با بیان اینکه طرح انتقال آب خلیج فارس یکی از طرح‌های بی نظیر تاریخ کشورمان محسوب می‌شود، گفت: این طرح انتقال آب، می‌تواند آب مورد نیاز صنایع کشورمان را تأمین کند.

وی همچنین تحقق شعار سال و حمایت از واحدهای صنعتی را دو اولویت اساسی وزارت صمت در سال جاری دانست.

کد خبر 6081510

دیگر خبرها

  • انتقال آب از خلیج فارس پیگیری می‌شود
  • افتتاح دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت های ارتوپدی در پارک فناوری پردیس
  • آغاز ساخت خط انتقال آب به شهرستان بندرخمیر
  • آخرین جزئیات جدید فروش سهام پرسپولیس و استقلال
  • مرکز واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی در پارک پردیس افتتاح شد
  • فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن
  • دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی افتتاح شد
  • چهارشنبه بعد؛ روز تاریخی برای فوتبال ایران | طلسم بزرگ شکسته می شود
  • فجر انرژی خلیج‌فارس، ضامن تولید پایدار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی
  • احمد اقتداری، پدر مطالعات خلیج فارس بود + فیلم