Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@08:39:06 GMT

۲۰ هزار راس دام سنگین در دلفان واکسینه شد

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۴۲۰۷۰

۲۰ هزار راس دام سنگین در دلفان واکسینه شد

علی کریم ‌پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری تب برفکی در مناطقی از کشور، اداره کل دامپزشکی لرستان خرید واکسن برای جمعیت دام سنگین (گاو و گوساله ) شهرستان دلفان را در دستور کار قرار داد.

وی اظهار داشت: باتوجه به خسارات اقتصادی جبران ناپذیر شیوع تب برفکی برای دامداران، جلوگیری از نقل و انتقال دام، همزمان با اجرای طرح‌ های واکسیناسیون و ضدعفونی دامدارای تاثیر بسزایی در پیشگیری از این بیماری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریم ‌پور تصریح کرد: تزریق واکسن تب برفکی برای دام‌های سنگین ۲ نوبت در سال و برای دام‌های سبک یک نوبت ضروری است که از دامداران انتظار می رود با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ویژه فاصله گذاری اجتماعی با نیروهای دامپزشکی همکاری کنند.

وی تاکید کرد: کارشناسان شبکه دامپزشکی دلفان آماده ارائه آموزش‌های لازم به دامپروران شهرستان هستند و مشاوره های رایگان در این راستا انجام می شود.

 بی‌حالی، ریزش بزاق دهان، لنگش و وجود زخم‌های تاول‌دار در داخل دهان، شکاف بین سم و تب از علامت‌های بیماری تب برفکی است که این عوامل سبب کاهش شدید تولید شیر و سایر تولیدات دامی، لاغری دام و سقط در آن‌ها می‌شود.

چهار میلیون و ۸۰۰ هزار واحد دامی در استان وجود دارد و ۵۲۰ واحد صنعتی پروار بندی بره و گوساله با ظرفیت هر دوره ۱۵۰ هزار راس در این راستا فعالیت دارند.

برچسب‌ها سازمان دامپزشکی کشور نورآباد دلفان واکسیناسیون لرستان تب برفکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان دامپزشکی کشور نورآباد دلفان واکسیناسیون لرستان تب برفکی سازمان دامپزشکی کشور نورآباد دلفان واکسیناسیون لرستان تب برفکی اخبار کنکور تب برفکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۲۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دامپزشکی تربت‌حیدریه به دامداران در خصوص مبارزه با انگل‌های خارجی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی تربت حیدریه گفت: با توجه به شرایط آب وهوایی وافزایش فعالیت ناقلان بیماری، مبارزه با انگل‌های خارجی دام یک ضرورت است .
ابوالحسن سیدین افزود: یکی از اصول مراقبت وبهداشت دام مبارزه وریشه کنی انگل‌های خارجی دام‌ها است که با گرم شدن هوا و افزایش فعالیت حشرات به ویژه انگل‌ها سبب انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام وسبب ایجاد خسارات فراوان مستقیم و غیرمستقیم به دامداران وصنعت دامپروری می‌شود 
وی گفت: انگل‌های خارجی می‌تواند سبب انتقال وبروز بیماری‌هایی مانند تب کریمه کنگو، بابزیوز، تیلریوز، لمپی اسکین وتب سه روزه شده و خسارات اقتصادی وبهداشتی فراوانی به همراه آورد 
سیدین افزود: همه ساله دامپزشکی نسبت به تامین بخشی از سموم ضد انگل خارجی مورد نیاز اقدام می‌کند وهمچنین برگزاری کلاس‌های آموزشی دامداران را از خطرات ناشی از انگل‌های خارجی وراه‌های مبارزه با آن آگاه می‌سازد.

دیگر خبرها

  • رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد
  • برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • واکسیناسیون دام‌های سبک در مقابل آبله
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • برپایی رزمایش جهاد دامپزشکی با ۱۲۶ هزار خدمت در آمل
  • هشدار دامپزشکی گناباد در خصوص شیوع بیماری تب مالت
  • هشدار دامپزشکی تربت‌حیدریه به دامداران در خصوص مبارزه با انگل‌های خارجی
  • بیماری تب برفکی در شرق کشور تحت کنترل است
  • انجام بیش از ۵ هزار آزمایش تخصصی در آزمایشگاه‌های دامپزشکی شهرستان مشهد