Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-20@02:09:30 GMT

کشت محصولات جالیزی در جنوب فارس

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۴۲۱۴۶

کشت محصولات جالیزی در جنوب فارس

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسن مرادی سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: کشت محصولات جالیزی در شهرستان گراش آغاز و پیش بینی می‌شود امسال حدود هزار و ۵۰۰ از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به کشت انواع محصولات جالیزی اختصاص یابد.

او با بیان اینکه کشت محصولات جالیزی در این شهرستان به دو روش زیر پلاستیک و فضای باز انجام می‌شود افزود: کشت زیر پلاستیک به دلیل حفظ رطوبت، کنترل علف‌های هرز و زود رسی محصول، با توجه به هزینه بالاتری که نسبت به سایر روش‌های کشت دارد از سوی کشاورزان بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادی اضافه کرد: محصولات کشت زیر پلاستیک در گراش شامل هندوانه، خربزه، طالبی، شمام، خیار، گوجه فرنگی و بادمجان است، که برداشت آن از فروردین ماه آغاز و تا پایان خرداد ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی کشت محصولات جالیزی جنوب فارس محصولات جالیزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۲۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: اکبر فتحی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: بیشترین صادرات محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی بیشترین به ترتیب عراق، امارات متحده، پاکستان، روسیه، افغانستان، ترکیه، ترکمنستان، آذربایجان و قزاقستان بوده است.

وی ادامه داد: آمار مربوط به صادرات نشان می دهد که در سال ۱۴۰۲ صادرات محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی عملکرد خوبی داشته است به طوری که صادرات محصولات کشاورزی استان از نظر ارزش نسبت به سال ۱۴۰۱، ۱۴ درصد افزایش دارد.

وی افزود: از لحاظ وزنی نیز صادرات محصولات کشاورزی به ۳۴۵ هزار تن رسیده که ۱۵ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

فتحی یادآور شد: خشکبار، شیرینی جات، شکلات، فرآورده‌های غلات، صنایع تبدیلی، گل و گیاه دارویی، محصولات حیوانی، محصولات لبنی و میوه و تره بار از بیشترین محصولات و فرآورده های کشاورزی صادر شده از آذربایجان شرقی در سال گذشته بوده است.

وی ادامه داد: قابلیت صادرات انواع تولیدات به سایر کشورها در بخش باغبانی آذربایجان شرقی بسیار بالا است به نحوی که استان در محصولات باغی همچون کشمش و سیب درختی به دلیل کیفیت بالا جزو صادرکنندگان صاحب جایگاه در بازارهای جهانی است و قیمت محصولات باغی همچون سیب نسبت به رقبا حدود ۲۰ درصد بالاتر است و بررسی ها حاکی از آن است که بیش از ۴۰ درصد محصولات باغی استان فرصت صادراتی دارند.

وی یادآور شد: سهم صادرات محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی از کشور از نظر ارزشی 5.7 درصد و سهم صادرات محصولات کشاورزی استان از کشور از نظر وزنی ۳.۹ درصد است.

فتحی گفت: ارزآوری هرکیلو محصول صادراتی بخش کشاورزی آذربایجان شرقی به طور متوسط یک دلار است.

 

 

دیگر خبرها

  • خسارت هزار میلیارد ریالی بارندگی به کشاورزان لامردی
  • نظارت استاندارد بر کیفیت محصولات خام کشاورزی مرکزی
  • توسعه کشت گیاهان دارویی در جهرم
  • کشاورزی زنجان و تلاش برای سازگاری با کم آبی
  • اجرای پروژه مشارکتی آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی در اقلید
  • ۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد
  • برداشت محصولات جالیزی در شهرستان دشتی
  • آغاز برداشت ازگیل از باغ‌های خفر
  • سطح کشت محصول سیر در طارم ۷۰ درصد کاهش یافت
  • صادرات ۳۶۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی