Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی شهریاری پیش از ظهر پنجشنبه در آئین بهره برداری از طرح سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهوری با بیان اینکه در سال‌های اخیر پروژه‌های بزرگ توسعه‌ای در استان افتتاح و یا در شرف بهره برداری هستند، افزود: این پروژه‌ها در بخش‌های بهداشت و درمان، محرومیت زدایی، حمل و نقل، صنعت و کشاورزی اشتغال قابل ملاحظه‌ای را رقم زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، با قدردانی از اقدامات صورت گرفته توسط وزارت نفت در ایجاد واحدهای پتروشیمی در استان گفت: در حال حاضر آذربایجان‌غربی با بهره مندی از سه واحد پتروشیمی در شهرهای ارومیه، مهاباد و میاندوآب یکی از قطب‌های این حوزه بشمار می‌رود.

استاندار آذربایجان غربی افزود: برای بهره مندی از ظرفیت صنعت پتروشیمی برای ایجاد اشتغال احداث صنایع پایین دست نیز با حمایت وزارت نفت در دستور کار قرار دارد.

شهریاری گفت: سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه با هدف تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنایع پایین‌دستی با ظرفیت تولید سالانه ۴۰ هزار تن سولفات پتاسیم ساخته شده است.

وی ارزش فروش محصولات سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه که با سرمایه‌گذاری ۷ میلیون دلاری اجرا شده را ۴,۶۵۰ میلیارد ریال دانست و افزود: با افتتاح این واحد اشتغال‌زایی ۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۳۰ نفر به صورت غیرمستقیم در دوران بهره‌برداری و اشتغال‌زایی برای ۷۰ نفر در زمان پروژه انجام شده است.

شهریاری خاطرنشان کرد: با توجه به موافقت وزارت نفت و تخصیص سهمیه لازم کلنگ زنی واحد جدید پتروشیمی در استان با مشارکت بخش خصوصی در آینده نزدیک اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آئین امروز، چهارمین آئین افتتاح ویدئوکنفرانسی طرح‌های کلان با دستور رئیس جمهور در آذربایجان‌غربی طی ماه‌های اخیر است، بیان کرد: هفته آینده نیز ۲ طرح بزرگ با دستور رئیس جمهور افتتاح می‌شود ضمن اینکه طرح‌های بزرگ دیگری نظیر بیمارستان جامع زنان و بیمارستان تکاب و همچنین تالار بزرگ ارومیه در صف افتتاح قرار دارد.

کد خبر 5103823

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد مهدی شهریاری استانداری آذربایجان غربی پتروشیمی ویروس کرونا شیراز روز پرستار شب یلدا کرمانشاه گرگان آمار کرونا پرستار بوشهر شهرستان کرج قاسم سلیمانی بارش برف عکس استانها شیوع کرونا سولفات پتاسیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۲۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد

تأسیسات و پروژه خط لوله ۱۴ اینچ فرآورده‌های نفتی تبریز - خوی - ارومیه با ظرفیت انتقال روزانه ۶۵ تا ۱۰۰ هزار بشکه به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش شانا، به‌نقل از شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، پروژه ساخت خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه شامل احداث خط لوله ۱۴ اینچ تبریز به ارومیه از طریق شمال دریاچه ارومیه، خط انشعاب ۱۰ اینچ خوی، احداث تلمبه‌خانه‌های تبریز و سلماس و پایانه‌های ارومیه و خوی است که با هدف انتقال انواع فرآورده‌ نفتی با ظرفیت روزانه ۶۵ تا ۱۰۰ هزار بشکه طراحی شده است.

این طرح در قالب تأمین کالا و اجرا (PC) با مدیریت شرکت ملی مهندسی ساختمان نفت ایران به اجرا درآمده و هم‌اکنون به پیشرفت ۹۹.۲درصدی رسیده و در مرحله نهایی و آماده‌سازی به‌منظور تحویل به بهره‌بردار است.

طول این خط لوله در حد فاصل تبریز به ارومیه حدود ۲۲۰ کیلومتر با طول انشعاب ۳۷ کیلومتر است. همچنین، تولید و تأمین کالا و تجهیزات به‌کاررفته در این پروژه به‌عهده شرکت‌های داخلی بوده است و زمینه اشتغال سالانه هزار و ۲۰۰ نفر را فراهم می‌کند.

دیگر خبرها

  • پرسپولیس و استقلال به صورت رسمی به بخش خصوصی واگذار شد
  • پرسپولیس و استقلال رسماً به بخش خصوصی واگذار شدند
  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه
  • افزایش ۸۵ درصدی درآمد پتروشیمی ارومیه
  • سهم استقلال - پرسپولیس چند؟
  • پتروشیمی ارومیه صدر نشین جدول افزایش درآمد سالانه در صنعت پتروشیمی
  • بازدید رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از واحد تولیدی کنسانتره در ارومیه
  • راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی تا سطح ۴۰ مگاوات تولید برق در «عین‌الکش»/ بیمارستان سینا را از ما گرفتند!
  • خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد
  • خانه کارگر ارومیه ۲۴ هزار نفر عضو مستقیم دارد