Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان (پترول) از ارتقای رتبه جهانی ایران از دوازدهم به نهم در زمینه تولید سولفات پتاسیم با بهره‌برداری از واحد سولفات پتاسیم ارومیه خبر داد.

رسول اشرف‌زاده، امروز( پنجشنبه، چهارم دی‌ماه) در آیین بهره‌برداری رسمی از واحد تولید سولفات پتاسیم و اسیدکلریدریک پتروشیمی ارومیه از جمله طرح‌های ملی وزارت نفت اظهار کرد: توسعه صنایع تکمیلی و ساخت پارک‌های پایین‌دست با هدف تکمیل زنجیره ارزش، جلوگیری از واردات بعضی از محصولات، رونق تولید به‌ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته از سیاست‌های هلدینگ خلیج فارس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه شرکت پترول چهار پارک پایین‌دستی با ظرفیت ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن در حال اجرا دارد، افزود: سه طرح پتروشیمی لردگان، فاز دوم پتروشیمی ایلام و سولفات پتاسیم ارومیه متعلق به این شرکت امسال به بهره‌برداری رسیده که با ساخت آنها بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن به ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی افزوده شده است.

مدیرعامل پترول با بیان اینکه سه طرح پتروشیمی پترول که امسال به بهره‌برداری رسید در شرایط سخت و بدون کارشناسان خارجی تکمیل شد، گفت: واحد سولفات پتاسیم از طرح‌های با ارزشی است که با سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلون تومان، سالانه حدود ۴۶۵ میلیارد تومان درآمدزایی خواهد داشت.

اشرف‌زاده با اشاره به اینکه محصولات سولفات پتاسیم از محصولات با ارزشی است که درصنایع کود شیمیایی، مواد آزمایشگاهی و به عنوان کاتالیست استفاده می‌شود، ادامه داد: بخشی از نیاز کشور به این محصول وارد می‌شود اما با افتتاح این طرح افزون بر جلوگیری از واردات، بخشی نیز صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح به‌طور مستقیم برای ۵۰ نفر و به‌طور غیرمستقیم برای ۲۳۰ نفر در دوران بهره‌برداری اشتغالزایی کرده است، افزود: ۹۵ درصد از نیروهای حاضر در این واحد بومی هستند.

مدیرعامل پترول به دو طرح توسعه‌ای پتروشیمی ارومیه اشاره و تصریح کرد: طرح آلومینیم کلراید که اکنون عملیاتی می‌شود با ۲۰ هزار تن ظرفیت و طرح نخستین پارک صنعتی ملامین در ارومیه که امیدواریم عملیات اجرایی آن دهه فجر امسال آغاز شود سبب اشتغالزایی ۹۳۰ نفر به‌طور مستقیم و ۲۳۰۰ نفر به‌طور غیرمستقیم خواهد شد.

به گزارش «انرژی امروز» از شانا، اشرف زاده اظهار کرد: ظرفیت تولید سولفات پتاسیم با بهره‌برداری از واحد سولفات پتاسیم ارومیه به ۳۴۰ هزار تن می‌رسد و رتبه جهانی ایران در زمینه تولید این محصول از دوازدهم به نهم ارتقا یافت.

برچسب هاسولفات پتاسیم گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان (پترول)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: سولفات پتاسیم آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو تولید سولفات پتاسیم بهره برداری هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۲۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۳۰ پروانه بهره‌برداری صنعتی در خوزستان صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا فلاح ظهر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای از صدور ۲۳۲ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی در استان خوزستان در سال ۱۴۰۲ و ایجاد هشت هزار و ۵۸۵ فرصت شغلی خبر داد و بیان کرد: ارزش سرمایه‌گذاری این میزان پروانه بهره‌برداری صنعتی ۱۶۳ هزار و ۶۴۳ میلیارد ریال بوده است.

وی گفت: در سال ۱۴۰۱ نیز صدور ۱۶۹ پروانه بهره‌برداری صنعتی در خوزستان منجر به ایجاد پنج هزار و ۶۸۳ فرصت شغلی شده است.

فلاح با اشاره به صدور پروانه بهره‌برداری در صنایع مختلف استان اظهار کرد: در یکسال اخیر یک‌هزار و ۸۰۳ فقره پروانه بهره‌برداری در حوزه صنایع کوچک به ارزش ۷۶ هزار و ۹۵۹ میلیارد ریال صادر و باعث اشتغال‌زایی برای ۲۳ هزار و ۹۷۲ نفر شد.

مدیرکل صمت خوزستان ادامه داد: در بخش صنایع متوسط نیز ۱۰۰ فقره پروانه بهره‌برداری به ارزش ۲۴ هزار و ۳۳۹ میلیارد ریال با میزان اشتغال‌زایی ۶ هزار و ۷۹۷ نفر صادر شده است.

وی تصریح کرد: در بخش صنایع بزرگ خوزستان نیز ۱۱۶ فقره پروانه بهره‌برداری با سرمایه گذاری ۹۰۹ هزار و ۹۷۹ میلیارد ریال و میزان اشتغالزایی ۵۹ هزار و ۹۶ نفر صادر شد.

فلاح بیان کرد: با صدور این میزان پروانه بهره‌برداری می‌توان گفت که صنایع بزرگ استان ۶۶ درصد، صنایع کوچک ۲۷ درصد و صنایع متوسط هفت درصد در ایجاد اشتغال نقش داشتند.

مدیرکل صمت خوزستان با اشاره به روند رو به رشد تولید در صنایع راهبردی استان دز سال گذشته اظهار کرد: میزان تولید در صنعت سیمان خوزستان ۲ میلیون و ۴۸۲ هزار و ۳۰۷ تن بوده است.

وی ادامه داد: میزان تولید در فولاد خام سه میلیون و ۹۵۸ هزار و ۴۰۸ تن و محصولات فولادی نیز ۲ میلیون و ۸۱۵ هزار و ۸۰۳ تن ثبت شده است.

فلاح تصریح کرد: میزان تولید صنعت ام دی اف در خوزستان نیز ۴۲۲ هزار و ۱۶ تن، نئوپان ۳۷ هزار و ۸۳۵ تن و شکر ۷۲۰ هزار تن بوده است.

کد خبر 6083407

دیگر خبرها

  • تشکیل جلسه بررسی روند نگهداری از تاسیسات آب و فاضلاب در شهرستان ارومیه
  • پروژه خط ۱۴ اینچ تبریز _ ارومیه در آستانه بهره‌برداری
  • خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد
  • شمارش معکوس برای افزایش ۲۰ هزار بشکه‌ای نفت در آغاجاری
  • فرصت سوزی ممنوع! /نوآوری و خلاقیت، کلید فتح بازار‌های جهانی است
  • نوآوری و خلاقیت، لازمه پیشرفت صنعت پتروشیمی در بازارهای جهانی
  • رکوردشکنی تولید فولاد و پتروشیمی در شرایط تحریم
  • تحقق شعار سال و کمک به تولید، با ارتقای تصفیه خانه پرکندآباد ۲ مشهد
  • تنها از ۷ درصد ذخایر معدنی کشور بهره‌برداری می‌کنیم
  • بیش از ۲۳۰ پروانه بهره‌برداری صنعتی در خوزستان صادر شد