Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-20@04:30:04 GMT

کریسمس عامل کاهش صادرات مرکبات

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۴۲۵۸۴

کریسمس عامل کاهش صادرات مرکبات

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،شهیدی فر رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در واکنش به خبر درج شده در برخی خبرگزاری‌های مازندران با عنوان لغو ممنوعیت صادرات مرکبات، گفت: تاکنون هیچ ممنوعیتی برای صادرات مرکبات از طرف دولت صورت نگرفته است و کاهش مقطعی صادرات به خصوص به کشور روسیه به دلیل تعطیلات کریسمس در آن کشور بود که همه ساله در این مقطع زمانی اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با بیان اینکه صادرات روزانه حداقل ۳۰ کانتینر مرکبات از مازندران به کشور‌های هدف در حال انجام است و همچنان ادامه دارد، افزود: با توجه به قیمت مطلوب مرکبات و فروش هر کیلوگرم ۱۲ هزار تومان در انبار از سوی باغداران، سال خوب و پررونقی برای باغداران استان رقم زده است.
شهیدی فر گفت: انبار‌های متعدد فنی از سوی باغداران، سورتینگ داران و پایانه صادراتی روماک گستر ساخته شده است و باغداران فاقد انبار می‌توانند از امکانات این پایانه برای ذخیره سازی میوه‌های خود استفاده کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه دارد: بازار‌های هدف مرکبات مازندران در کشور‌های همسایه خواهان مرکبات ایران به صورت تازه خوری هستند و ارقام مرکبات مازندران نیز متناسب با تقاضای بازار‌های هدف قابلیت تازه خوری دارند.
شهیدی فر ادامه داد: با تلاش واحد‌های سورتینگ و سبدسازان و کارتن سازان استان، ضایعات مرکبات کاهش چشمگیر یافته و به خصوص با راه اندازی پایانه صادرات روماک گستر، تحول چشمگیر و بی سابقه در این بخش رقم خورده است.
او گفت: با توجه به فعالیت‌های آموزشی گسترده در صدا و سیما، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و مجازی، روش‌های نوین گرمادرمانی، نایلون پیچ کردن میوه و اصول فنی انبارداری توسعه یافته و به همت صنعتگران استان در تولید ماشین آلات مناسب این عملیات، کاهش چشمگیر و بی سابقه‌ای در تلفات میوه در انبار رقم خورده به طوری که ضایعات ۱۰ درصدی مرکبات در سال‌های گذشته به حدود یک درصد در سال ۹۸ کاهش یافته است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تقویت پوشش بیمه‌ای و تامین نهاده‌های تولید را نیازمند حمایت بودجه‌ای و اعتباری از صندوق بیمه محصولات کشور و شرکت خدمات حمایتی دانست و ادامه داد: تامین یارانه‌ها در این بخش نیازمند حمایت نمایندگان مجلس در قانون بودجه است.
انتهای پیام /س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی مازندران صادرات مرکبات تعطیلات کریسمس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۲۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهت‌گیری در تعرفه صادرات و واردات، حمایت از تولید است

به گزارش خبرنگار مهر، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: روز ارتش را گرامی داشته و خدمت همه دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران تبریک عرض می‌کنم. جلسه امروز هیأت وزیران به دلیل حضور رئیس جمهور در رژه ۲۹ فروردین با ریاست معاون اول ریاست جمهور تشکیل شد.

وی افزود: البته روز یکشنبه به ریاست آقای رئیس جمهور هیأت دولت جلسه داشت که اهم مصوبات را اعلام می‌کنم. بعد از گزارش‌هایی که اعضای هیأت وزیران در خصوص موضوعات روز از جمله سیل و ریزش‌ها و بارش‌های جوی در جنوب کشور داشتند، نکاتی از سوی وزرای مرتبط از جمله وزیر کشور و نیرو مطرح شد و برخی موارد که نیازمند هماهنگی و تسریع است، تصمیماتی اتخاذ شد.

بهادری جهرمی گفت: هیأت وزیران با تصویب دولت بنا به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت سود تعرفه واردات و صادرات را تصویب کرد که کتابچه آن ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: جهت‌گیری در تعرفه صادرات و واردات، حمایت از کنترل قیمت‌های کالاهای اساسی و مصرفی مردم و نیز حمایت از بخش تولید و مواد اولیه مورد نیاز آن است.

سخنگوی دولت ادامه داد: در بخش مصرفی در جهت حمایت از تولید داخل و جهش تولید تعرفه‌ها حمایتی پیش بینی شده است.

بهادری جهرمی در ادامه سخنان خود گفت: به منظور تأمین مالی موارد مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های دستگاه‌های اجرایی یکی از کارهای تأمین مالی، انتشار اوراق اسلامی بود که آئین نامه آن با پیشنهاد مشترک برنامه و بودجه و اقتصاد و دارایی به تصویب هیأت وزیران رسید.

در حال تکمیل

کد خبر 6080362

دیگر خبرها

  • طبیعت گردی عامل کاهش تنش عصبی و حافظ سلامت روان
  • رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات
  • صادرات نفت روسیه رکورد زد
  • صادرات نفت روسیه با وجود تحریم رکورد زد
  • افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی
  • استانداردترین روش‌های غریق نجات توسط ناجیان استفاده می شود
  • مرکبات مازندران در سبد صادراتی ۱۶ کشور جهان
  • بانک های ناتراز اصلاح شوند تورم کاهش می یابد
  • جهت‌گیری در تعرفه صادرات و واردات، حمایت از تولید است
  • صادرات مرکبات مازندران به ۱۶ کشور جهان