Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@11:00:07 GMT

جایگاه دلار در جهان را کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۴۲۶۱۸

جایگاه دلار در جهان را کاهش یافت

به گزارش راشاتودی، بانک مرکزی روسیه اعلام کرده است که دلار آمریکا قربانی سیاست‌های تحریمی واشنگتن خواهد شد؛ چراکه این سیاست‌ها بازیگران سیاسی را مجبور کرده تا با کنار گذاشتن دلار از ارزهای ملی در مبادلات دو جانبه و چندجانبه خود استفاده کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، الکسی زابوتکین، معاون بانک مرکزی روسیه اعلام کرد: «سیاست‌های تحریمی که توسط مقامات آمریکایی در چند سال اخیر اجرایی شده به شدت شرایط جایگاه دلار در جهان را کاهش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این مقام رسمی بانک مرکزی اعلام کرد که نتیجه این تحریم‌ها کاهش حجم مبادلات دلار در تجارت جهانی طی سال‌های گذشته بوده به طوری که کشورهای مختلف ارزهای ملی خود را جایگزین استفاده از دلار کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، روسیه مدتی است که از شرکای خود برای تقویت پرداخت‌های غیردلاری درخواست کرده است. در نشست سازمان همکاری‌های شانگهای در ماه گذشته، نخست‌ وزیر روسیه اعلام کرد که اعضای این سازمان باید توسعه غیردلاری خود را افزایش داده و مبادلات تجاری خود را با ارزهای خود انجام دهند.

بر اساس ‌آمارهای سوئیفت، در حالی که دلار در سال‌های گذشته به عنوان یک ارز اصلی و مهم در تراکنش‌ها و پرداخت‌های بین المللی محسوب می‌شد، اخیراً و برای اولین بار در 7 سال گذشته توسط یورو کنار گذاشته شد.

بر اساس این آمارها؛ 37.8 درصد مبادلات سیستم سوئیفتی در ماه اکتبر یورو بوده و در این مدت سهم دلار به 37.6 درصد کاهش یافته است.

پربیننده ترین قیمت دلار ۲ دی ماه ۱۳۹۹ قیمت دلار ۳ دی ماه ۱۳۹۹ ثبات قیمت‌ها در بازار طلا/ سکه در کانال ۱۲میلیون ماندگار نیست صعود طلا با افزایش ریسک‌گریزی سرمایه‌گذاران/ پیش‌روی محتاط سرمایه‌گذاران پیش بینی قیمت طلا تا پایان هفته/ بازار با شیب ملایم در مدار نزولی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ارز دلار آمریکا تحریم قیمت دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۲۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار تقریبا از مبادلات تجاری مسکو و پکن حذف شد

آنتون سیلوآنوف، وزیر دارایی روسیه، اعلام کرد که سهم ارز‌های ملی در مبادلات تجاری مسکو و پکن به ۹۰ درصد رسیده است.

وی گفت اگرچه سهم یوآن در این بین بیشتر است، اما سهم استفاده از روبل در تجارت بین دو کشور نیز قابل توجه است.

ماکسیم رشتنیکوف، وزیر توسعه اقتصادی روسیه، هم ماه پیش اعلام کرد این کشور به طور متعادل در حال پیشبرد طرح توسعه استفاده از ارز‌های ملی در مبادله با دیگر کشور‌ها است و روسیه از یوآن در مبادله با کشور‌های ثالث نیز استفاده کرده است.

سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، نیز اخیرا اعلام کرده که در راستای کنار کذاشتن دلار از مبادلات تجاری بین المللی، سهم ارز‌های ملی در مبادلات تجاری روسیه با چین، هند و ایران در حال افزایش است.

دیگر خبرها

  • دلار پتانسیل کاهش بیشتر را دارد؟
  • تحقق ۱۰۶ درصدی مبادلات تجارت خارجی در کردستان
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به حدود ۵ میلیون دلار رسید
  • جهش بهای نفت در بازار جهانی
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به ۵ میلیون دلار رسید
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • همراهی نفت و طلا در روند نزولی
  • دلار تقریبا از مبادلات تجاری مسکو و پکن حذف شد
  • افزایش نرخ دلار و کاهش یورو در مرکز مبادله