Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از گانز مانیتور، گلوله های معمولی در صورت ورود به محیط های آبی به سرعت متوقف می شوند و از این رو استفاده از آنها برای چنین مقاصدی عملا بی فایده خواهد بود. اما از طریق روشی به نام فرا حفره زایی می توان اجسام مختلف را قادر به حرکت با سرعت های بالاتر در آب ساخت.
گفتنی است فرا حفره زایی گونه‌ای از حفره ‌زایی است که در آن کاهش شدید فشار باعث تبخیر موضعی مایع و ایجاد حباب‌هایی به منظور احاطه جسمی که درون مایع در حال حرکت است، می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حباب‌های احاطه گر جسم متحرک درون مایع سبب کاهش شدید اصطکاک مایع با سطح شی متحرک شده و در نتیجه جسم را قادر می‌سازند تا با سرعت زیادی درون مایع حرکت کند.
طبق مطالعات انجام شده امکان به کارگیری این روش برای تولید گلوله های آبی نیز وجود دارد که دست یابی به چنین پیشرفتی می تواند قدرت نظامی نیروهای مسلح را چندین برابر کند.  
خط تولید گلوله های تخصصی، این بستر را در اختیار واحد نیروهای ویژه ارتش آمریکا قرار می دهد تا با استفاده از تسلیحات غوطه ور در آب نیز اقدام به هدف گیری کنند. در حالی که فشنگ های عادی در محیط های آبی بی مصرف هستند، این فشنگ های جدید و متمایز با ایجاد حبابی از هوا در اطراف خود محدودیت های فیزیکی را به حداقل میزان ممکن کاهش می دهند و در ادامه می توانند با سرعتی قابل قبول به سوی هدف حرکت کنند. فشنگ های معمولی به گونه ای طراحی شده اند که بتوانند با سرعت بیشتر از 800 متر در ثانیه از میان مولکول های هوا عبور کنند. چنانچه این محیط تغییر کند، نمی توان انتظار داشت مکانیسم فوق نیز ثابت بماند.
اما برای آنکه گلوله از فضایی متفاوت مانند آب به هدف خود برسد، چه شرایطی لازم است؟
به گزارش وب گاه خبری آمریکایی بیزنس اینسایدر آب 800 درصد از هوا چگال تر است! و همین موضوع باعث می شود که گلوله به طور ناگهانی سرعت خود را از دست بدهد. این تراکم بیشتر اجزای تشکیل دهنده آب به حالت مایع در مقایسه با هوا منجر به ایجاد اصطکاک می شود و جلوی حرکت گلوله را خواهد گرفت. برای مثال طی یکی از آزمایشات صورت گرفته، فشنگی با سرعت 914 متر بر ثانیه از دهانه یک تفنگ خارج شده و وارد محیطی آبی می شود. این فشنگ پس از طی مسافتی کمتر از 1.8 متر به وضعیت توقف کامل می رسد.  
به گفته وب سایت Defense One، کمپانی DSG Technologies در حال توسعه گلوله ای است که از طریق ساخت روکشی گازی به دور خود قادر به حرکت سریع در محیط های آبی خواهد بود. حباب گاز می تواند کشش گلوله را کاهش و در مقابل سرعت آن را در آب افزایش دهد.
همانطور که گفته شد این تکنیک فرا حفره زایی نام دارد و هم اکنون نیز توسط اژدر روسی VA-111 اشکفال استفاده می شود. لازم به ذکر است که سرعت اژدر نام برده حداکثر 5 برابر اژدرهای عادی است. پروژه طراحی و توسعه گلوله های آبی، مهمات فرا حفره زا CAV-X نام دارد و توسط خود کمپانی در دسته “مهمات چند محیطی” طبقه بندی شده است. بدین معنا که بر اساس محیط مورد استفاده و مدل گلوله های بارگذاری شده، می توان از سلاح مورد نظر برای شلیک به سوی اهداف هوایی و یا‌ حتی آبی سود برد.  
اژدر روسی VA-111 اشکفال   اجسام فرا حفره زا باید قادر به ایجاد نوعی حباب گاز در فضای پیرامونی خود باشند. از این رو DSG گلوله های خود را به چنین قابلیتی مجهز ساخته است. یکی از روش های احتمالی بدین صورت تشریح شده است: فشنگ به نوعی گرما را تحت کنترل خود در می آورد. گازهایی که از سوختن باروت متصاعد می شوند، همان هایی هستند که گلوله را به سمت بیرون از لوله سلاح هدایت می کنند و می توان از آنها به منظور ساخت حباب فرا حفره زایی نیز استفاده کرد.
کمپانی DSG Technologies در حال تحقیق روی دو مدل فشنگ است. یکی از آنها که A2 نام دارد از هوا به سوی اهداف هوایی و یا آبی شلیک می شود. در مقابل دیگری برای تجهیز نیروهای عملیات ویژه در محیط های آبی طراحی خواهد شد. علاوه بر این طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است که گلوله ها قابلیت شلیک از طریق تسلیحات کنونی نیروهای نظامی آمریکا را داشته باشند. بدین ترتیب پرسنل واحدهای ویژه می توانند یک اسلحه واحد را هم در محیط های معمولی و هم زیر سطح آب استفاده کنند.
نمونه ای دیگر از این دست تسلیحات APS روسی است که البته فقط عملکرد آبی مناسبی دارد و به درد سطوح نمی خورد.  
سلاح APS   طبق برآوردهای صورت گرفته پیش بینی می شود که گلوله های آبی جدید از دقت خوبی برخوردار باشند. گفته شده است که این فشنگ ها با کمتر از 2.5 سانتی متر خطا از هدف در مسافتی به طول 91 متر به آن اصابت خواهند کرد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: گلوله اسلحه ارتش آب آمریکا سلاح محیط های آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۲۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک وعده صادق‌ به دستگاه اطلاعاتی اسرائیل

  روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر و حمله این رژیم به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق عنوان کرده‌است. این اولین مقام ارشد نظامی اسرائیلی است که بعد از آغاز جنگ در غزه استعفا می‌دهد.در ۷اکتبر (۱۵مهرماه) گروه‌های مقاومت غزه عملیات طوفان‌الاقصی را در دفاع از مسجدالاقصی در برابر اقدامات و یورش‌های صهیونیست‌ها آغاز کردند که طی آن مقاومت توانست به داخل اراضی ۱۹۴۸ نفوذ کند.این عملیات ترکیبی از عملیات زمینی، هوایی، دریایی و موشکی بود و بنا به اذعان صهیونیست‌ها و ناظران، بی‌سابقه‌ترین عملیات ضد‌اسرائیلی در طول تاریخ اشغال اراضی فلسطین در هفت دهه گذشته بود. رژیم اسرائیل در واکنش به این عملیات، دیوانه‌وار غزه را از زمین و آسمان هدف قرار داد و این جنگ پس از۱۹۹روزهمچنان ادامه داردورژیم صهیونیستی که مدعی بود کاررا درمدت زمان کوتاهی یکسره خواهد کرد، حالا نه‌فقط به پیروزی دست نیافته، بلکه دررسیدن به اهداف خود(نابودی حماس و آزادی اسیران)شکست خورده است.
 
شوک امنیتی به واشنگتن و تل‌آویو 
صهیونیست‌ها که در جنایت علیه مردم نوار غزه تمامی مرزها را پشت سر گذاشتند با نشان دادن حجم تخریب‌ها و ورود به برخی مناطق تلاش کردند به افکار عمومی القا کنند که کار تمام شده و در آستانه برگزاری جشن پیروزی هستند. اما استعفای بلندپایه‌ترین مقام امنیتی ــ ‌نظامی این رژیم به‌وضوح بیانگر عمق فاجعه در اراضی اشغالی است. آمریکا و رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر با تبعات ناشی از دو شکست همزمان دست‌وپنجه نرم می‌کنند: یکی شکست در اهداف تعیین‌شده در جنگ غزه و دیگری، عدم پیش‌بینی واکنش قاطعانه و گسترده ایران و در نتیجه، شکست نظامی ــ عملیاتی در برابر تهران. بودجه نظامی کشورهای اروپایی به بالاترین رقم از زمان جنگ سرد رسید. دستور العمل رسانه‌های وابسته به لابی صهیونیسم در آمریکا و اروپا، آن هم در قبال عملیات مقتدرانه وعده صادق از ابتدا مشخص بود: سانسور، تحریف و کتمان ابعاد فرامتنی و میدانی این عملیات با هدف القای کاذب برتری راهبردی رژیم اشغالگر در منطقه. با این حال هر اندازه زمان می‌گذرد، شاهد روایتگری‌های ناخواسته‌ای هستیم که این سیاست خبری و تبلیغاتی رسانه‌های طرفدار اسرائیل را به چالش می‌کشد.

بایدن هم بهت‌زده است!
وال‌استریت ژورنال در تازه‌ترین گزارش خود، ماجرای عملیات موشکی و پهپادی ایران به عمق استراتژیک اراضی اشغالی را این‌گونه روایت می‌کند: «پرزیدنت بایدن و تیم امنیت ملی او در روز ۱۳ آوریل بانگرانی فزاینده گزارش‌های ناظران در اتاق وضعیت کاخ سفید را دریافت می‌کردند. جایی که ابتدا ۳۰پهپاد، سپس ۸۰ پهپاد و بعد ۱۰۰ پهپاد در آسمان منطقه قابل مشاهده بود. دسته‌ای از پهپادها از قبل در هوا بود و زمان رسیدن آنها همزمان با موشک‌ها بود و رگبار عظیمی که بایدن و دستیارانش از آن بیم داشتند که بتواند دفاع تقویت‌شده‌ای را که آنها و اسرائیل بیش از یک هفته برای آماده‌سازی آن صرف کرده بودند، تحت تأثیر قرار دهد.»این روایتگری بسیار معنادار است، زیرا نشان می‌دهد برخلاف آنچه مقامات آمریکایی و صهیونیستی در روزهای منتهی به عملیات وعده صادق روایت کرده‌اند، اساسا قدرت بازدارندگی واشنگتن و تل‌آویو در تقابل با جمهوری اسلامی ایران به اندازه‌ای نبوده که به اطمینان آنها نسبت به مدیریت بحران منجر شود.این مسأله خود را در جریان عملیات وعده صادق نشان داد، جایی که اهداف مدنظر جمهوری اسلامی ایران در نقب، مورد اصابت هدفمند موشک‌ها قرار گرفت و بنا بر اذعان صریح بن گویر، وزیر امنیت داخلی و دیگر منابع سیاسی،نظامی وامنیتی در اراضی اشغالی تلفات بسیار سختی را به دشمن صهیونیستی وارد ساخت. مروری بر ادبیات و متن گزارش وال‌استریت ژورنال نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها، در برابر یک صحنه عجیب و بهت‌آمیز قرار گرفته‌اند که قدرت پیش‌بینی و آینده‌نگاری آن را از قبل نداشته‌اند.

قدرت ایران در مدیریت میدان
مقامات آمریکایی و صهیونیستی در زمان اقدام وقیحانه و تجاوزکارانه رژیم اشغالگر علیه حریم سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، هرگز تصور پاسخ ایران، آن هم در این سطح را نمی‌کردند.  بنا به تعبیر گویای رهبر معظم و حکیم انقلاب اسلامی، کلیت این عملیات و ابعاد فرامتنی آن، نشان‌دهنده تسلط ایران بر قواعد منازعه با دشمن صهیونیستی در منطقه و فراتر از آن، قدرت مدیریت صحنه توسط ایران است. این همان گزاره‌ای است که دشمنان این مرز و بوم سال‌ها در‌صدد مخدوش‌سازی و عدم تحقق آن بودند اما عملیات وعده صادق، نقطه آشکارساز برتری راهبردی و تاکتیکی جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با سخت‌ترین اقدامات دشمن است.  کمترین شبهه‌ای وجود ندارد که کاخ سفید و تل‌آویو نه‌فقط در زمان وقوع عملیات وعده صادق، بلکه در روزهای پس از آن نیز دچار شوک و بهت‌زدگی شده‌اند و این استیصال مطلق همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند.

دیگر خبرها

  • لزوم انجام کار مطالعاتی دقیق بر روی پل‌ها و جاده‌ها
  • توپ گوستاو؛ بزرگ ترین قطعه توپخانه تاریخ به وزن ۱,۴۹۰ تن با گلوله های ۷.۵ تنی (+عکس)
  • ادعای عجیب اسنایپر برتر آمریکایی: سلاح‌های زمان شوروی بهتر هستند!
  • شلیک وعده صادق‌ به دستگاه اطلاعاتی اسرائیل
  • دستگیری دزدان جادوگر با شلیک گلوله!
  • توصیف دقیق عملیات وعده صادق از زبان رهبر انقلاب
  • امسال تمام شهر‌های استان قم به فیبر نوری متصل می‌شوند
  • مقایسه شبکه 5 جی با 5.5G
  • یک افسر آمریکایی به ضرب گلوله کشته شد
  • سامسونگ و کوالکام به ۲۰ درصد سرعت دانلود بالاتر در شبکه 5G دست یافتند