Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@13:45:28 GMT

سارقان مرتضی گرد در دام قانون

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۴۳۰۳۵

سارقان مرتضی گرد در دام قانون

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ عباس مرادی، سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری پایتخت اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از کارگاه‌های صنعتی در محدوده بلوار کارگر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران کلانتری ۱۷۱ قرار گرفت.

وی افزود: تیم عملیات کلانتری ۱۷۱ با حضور در صحنه‌های سرقت و جمع آوری سرنخ‌های موجود، به فردی سابقه دار مظنون شدند و او را به صورت نامحسوس تحت نظر قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: مأموران پس از حصول اطمینان از فعالیت بزهکارانه این متهم ۳۵ ساله، با هماهنگی قضایی در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه او را به همراه ۴ تن از همدستانش که در فیلم‌های مدار بسته یکی از کارگاه‌های مورد سرقت حضور داشتند دستگیر کردند و مقادیر زیادی اموال مسروقه شامل سیم و کابل برق و دستگاه‌های صنعتی را به ارزش دو میلیارد ریال از مخفیگاهش کشف کردند.

سرهنگ مرادی تصریح کرد: متهم که در مواجهه با اسناد و ادله موجود چیزی برای کتمان نداشت، در بازجویی‌های علمی پلیس به ۵ فقره سرقت از کارگاه‌های صنعتی در محدوده مرتضی گرد اعتراف کرد.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: متهم با تشکیل پرونده، برای سیر قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری پایتخت، استفاده از قفل و حفاظ‌های محکم و دوربین مدار بسته را از راه‌های مهم پیشگیری از سرقت دانست و از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک با تماس با شماره ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

بیشتر بخوانید

مالخر موبایل در جوادیه دستگیر شد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرقت اموال پلیس پیشگیری نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۳۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان محتویات خودرو و کشف ۲۰ پرونده سرقت

سرهنگ محمد قاسم طرهانی گفت: در پی مراجعه و شکایت چند تن از شهروندان در هفته‌های اخیر، در خصوص سرقت از محتویات خودرو شهروندان در محدوده شهرستان ری، پیگیری موضوع سریعاً به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات انجام شده مشخص شد، متهمان با پرسه زنی در مناطق جرم خیز و شناسایی خودرو‌هایی که قفل صندوق عقب آنها از ایمنی کمتری برخوردار بودند، در فرصت مناسبی قفل صندوق عقب خودرو را تخریب و وارد خودرو شده و محتویات آن را به سرقت می‌بردند.

این مقام انتظامی در ادامه ابراز داشت: کارآگاهان پلیس با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی، در نهایت در دوم اردیبهشت ماه امسال هویت متهمان شناسایی شد.

رئیس پلیس شهرستان ری گفت: بلافاصله با هماهنگی‌های قضائی تیمی از ماموران در روز گذشته متهمان را در حال سرقت مشاهده و طی یک عملیات غافلگیرانه متهمان را دستگیر کردند.

وی تصریح کرد: پس از انتقال متهمان به اداره پلیس و انجام تحقیقات تخصصی و مواجهه با ادله و مستندات پلیس به ۲۰ فقره سرقت محتویات داخل خودرو در محدوده شهرستان ری و جنوب تهران اعتراف کردند.

سرهنگ طرهانی در پایان با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند، به شهروندان توصیه کرد: خودرو خود را به تجهیزات ایمنی و بازدارنده مجهز و فرصت ارتکاب جرم را از مجرمان سلب و با پلیس در راستای ارتقاء امنیت در جامعه همکاری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • ۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان کشف شد
  • دستگیری سارقان اماکن خصوصی در بهار
  • کشف ۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان
  • دستگیری سارقان محتویات خودرو و کشف ۲۰ پرونده سرقت
  • کشف بیش از ۵۰۰ موبایل سرقتی در عملیات پلیس آگاهی پایتخت / کاهش آمار وقوع سرقت مسلحانه
  • انهدام باند سارقان احشام در دلیجان
  • اسفند گذشته سرقت کاهش یافت/ سارقان عید امسال مرخصی نرفتند
  • شناسایی و دستگیری سارقان قطعات خودرو در مشهد
  • انهدام باند سارقان مسلح در شهرستان منوجان
  • افزایش پایش تصویری مناطق جرم‌خیز اهواز