Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@16:57:47 GMT

پایداری گاز در ایلام دائمی شد

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۴۳۶۴۲

پایداری گاز در ایلام دائمی شد

خبرگزاری آریا - مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: با اجرای اتصال خط تغذیه شهرک صنعتی به خط تغذیه اصلی شهر ایلام، پایداری گاز در این استان دائمی شد.
به گزارش شانا، عباس شمس‌اللهی در این باره اظهار کرد: طراحی و اجرای این پروژه متناسب با اهداف پدافند غیرعامل و جلوگیری از قطع گاز شهر ایلام با انشعاب گرفتن از خط تغذیه شهرک صنعتی در شهرستان چوار انجام شد که سبب پایداری و افزایش تاب‌آوری گاز در شهرستان‌های ایلام و چوار همچنین شهرک صنعتی ایلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه بیش از 7 کیلومتر خط تغذیه با برآورد مصرف 2 هزار و 500 مترمکعب در ساعت در این پروژه اجرا شده است، افزود: اعتبار هزینه‌شده برای اجرای این پروژه 25 میلیارد ریال بوده که از محل منابع داخلی این شرکت تامین شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان همچنین با بیان اینکه این شرکت در فصل سرما برای جلوگیری از قطع گاز مشترکان به اتصال خطوط از روش انشعاب گرم (هات‌تب) اقدام کرده است، گفت: برای اجرای این پروژه از فناوری پیشرفته و نو «هات‌تب با حذف شیرهای فلنجی مرسوم» استفاده شده که تاکنون تنها چند نمونه از این روش در کشور اجرایی شده است که بر اساس تحلیل‌ها و مطالعات علمی در مقابل زلزله مقاوم هستند.
شمس‌اللهی یادآور شد: همزمان با اجرای این پروژه، گازرسانی به پادگان‌های شهید فرجیان‌زاده و امام خمینی سپاه استان و نیز یکی از مراکز صدا و سیمای ایلام در منطقه ششدار انجام شده و در اجرای عملیات انشعاب‌گیری، گاز هیچکدام از مشترکان خانگی و صنعتی ایلام قطع نشده است.
وی در پایان تاکید کرد: با توجه آغاز فصل سرما و افزایش مصرف گاز، انتظار می‌رود که مشترکان با بیشترین صرفه‌جویی در مصرف، دمای رفاه 18 تا 21 درجه سانتیگراد سیستم‌های گرمایشی را رعایت کنند تا همه مردم در اقصی نقاط کشور بتوانند از این نعمت بهره ببرند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اجرای این پروژه خط تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۳۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۱۰ هزار نفر در طرح‌های صنعتی ایلام

 رضا محمدرحیمی رییس سازمان صمت ایلام در نشست هم اندیشی با منتخب مردم حوزه جنوب استان ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نرخ سود بانکی، نرخ مالیات، عوارض گمرکی در استان ایلام با مناطق برخوردار هیچ تفاوتی ندارد و از طرفی هزینه زیرساخت‌ها مانند قیمت زمین، هزینه‌های انرژی، هزینه مواد اولیه و …نسبت به سایر استان‌ها بالاتر است.

وی عنوان کرد: بنابراین برای اینکه بتوان سرمایه گذاران را جذب طرح‌های تولیدی در استان نمود بایستی در قوانین موجود بازنگری صورت گیرد و جذابیت‌های سرمایه گذاری از طریق بازنگری در قوانین موجود افزایش یابد.

محمدرحیمی گفت: پروژه‌های مهم صنعتی در شهرستان‌های جنوبی در حال اجرا هستند که سه پروژه مهم NGL، پتروشیمی دهلران و سیمان دهلران نیازمند پیگیری جدی برای رسیدن به بهره برداری هستنند.

رییس سازمان صمت استان ایلام بیان کرد: لازم است شرکت‌های بزرگ سرمایه گذاری وابسته به دولت برای مشارکت در پروژه‌های صنعتی استان به کار گرفته شوند.

وی با اشاره به وضعیت موجود حوزه تولید و تجارت استان بیان کرد: تعداد ۴۹۵ فقره پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری ۳۰۰ هزار میلیارد ریال و ۱۰ هزار نفر اشتغال وجود دارد.

وی گفت: ۵۱۳ فقره جواز تاسیس در دست اجرا با سرمایه مورد نیاز ۷۷۰ هزار میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال ۱۷ هزار نفر در دست اجرا می‌باشند که در صورت رسیدن به مرحله تولید می‌توان شاهد شکوفایی صنعت استان باشیم.

رضا محمدرحیمی ادامه داد: استان ایلام از نظر معادن فلزی که دارای ارزش افزوده بالا هستند فقیر است، اما در گروه کانی‌های غیر فلزی ظرفیت‌های خوبی وجود دارد و به تبع آن صنایع معدنی مانند سیمان، گچ، آجر، سایر مصالح ساختمانی استان از کیفیت و رقابت پذیری بالایی برخوردار هستند.

محمدرحیمی بیان کرد: در حوزه بازار ۳۹ هزار پروانه صنفی موجود است که در قالب ۱۰۱ اتحادیه و ۱۰ اتاق اصناف فعالیت دارند که نقش مهمی در اشتغالزایی ایفا می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • ضرورت همکاری نیروی انتظامی در توسعه بلوار شهید ابوالحسن خرمرودی
  • فعالیت ۱۰ هزار نفر در طرح‌های صنعتی ایلام
  • لایروبی بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد برای مدیریت سیلاب
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • عملیات دائمی در لیتوانی پروژه‌ای هزینه‌بر برای ارتش آلمان
  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • ۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت
  • اجرای ۲۱ پروژه زیرساختی و توسعه‌ای در حوزه لجستیک ایران‌خودرو در سال۱۴۰۳
  • اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو
  • نمایش توان فنی و مهندسی ایران در سریلانکا