Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از فدراسیون کشتی، کشور صربستان میزبان جام جهانی برای هر وزن از مسابقات ۱۰ هزار فرانک سوئیس جایزه در نظر گرفته بود که به نفر اول ۴ هزار فرانک، نفر دوم ۳ هزار فرانک و نفرات سوم هر وزن ۱۵۰۰ فرانک تعلق می‌گرفت.

رحمان عموزاده خلیلی و محمدهادی ساروی آزاد و فرنگی کاران ایران در این مسابقات به مدال برنز دست یافتند، اما صربستانی‌ها جوایز نمایندگان کشورمان را در حین مسابقات اهدا نکردند و با توجه به مشکلات انتقال ارز به ایران قرار شد که فدراسیون کشتی مبلغ جوایز نمایندگان کشور را از محل بدهی‌هایش به اتحادیه جهانی به آن‌ها اهدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی صبح امروز با حضور در اردوی تیم ملی، جوایز عموزاد و ساروی را به آن ها اهدا کرد.

بدین ترتیب مجموع بدهی‌های فدراسیون کشتی به اتحادیه جهانی کشتی به ۱۶۶۰۰ فرانک کاهش یافت.

برچسب‌ها اتحادیه جهانی کشتی فدراسیون کشتی جام جهانی علیرضا دبیر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتحادیه جهانی کشتی فدراسیون کشتی جام جهانی علیرضا دبیر اتحادیه جهانی کشتی فدراسیون کشتی جام جهانی علیرضا دبیر اخبار کنکور فدراسیون کشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۳۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژیمناستیک در ۱۴۰۲، مدال تاریخی در اوج بلاتکلیفی

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، انتخابات فدراسیون ژیمناستیک در اسفند ۱۴۰۱ برگزار شد اما به دلیل ترک کردن مجمع توسط طرفداران اینچه درگاهی و گزارش نماینده فدراسیون جهانی به FIG، این انتخابات مورد پذیرش فدراسیون جهانی قرار نگرفت. اما پروسه ابطال انتخابات بیشتر از ۹ ماه طول کشید و در نهایت هم اوایل دی ماه زهرا اینچه‌درگاهی که مهلت ریاست چهارساله‌اش در تیر ۱۴۰۰ به پایان رسیده بود مجددا بدون هیچ حکمی به فدراسیون برگشت.

همین موضوعات سبب شد که این فدراسیون در سال ۱۴۰۲ هم شرایط خوبی را سپری نکند. تنها نقطه قوت این رشته در این سال کسب مدال نقره الفتی در بازی‌های آسیایی هانگژو بود که در اوج این اختلافات داخلی بدست آمد. الفتی با کسب اولین مدال تاریخ ژیمناستیک ایران در بازی‌های آسیایی نام خود را پرآوازه کرد.

البته فدراسیون ژیمناستیک اکنون‌ ۲ سال و ۹ ماه است که بلاتکلیف است. البته گفته شده که انتخابات این فدراسیون در اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد تا شاید این فدراسیون به آرامش برسد.

در ادامه به برخی از اتفاقات مهم سال ۱۴۰۲ در این رشته اشاره شده است.

لغو اعزام‌ها به مسابقات آسیایی به دلیل در اختیار نبودن ایمیل

ژیمناست‌ها در این سال به دلیل در اختیار نبودن ایمیل، حضور در مسابقات بین‌المللی و آسیایی زیادی را در شاخه‌ها و رده‌های مختلف از جمله مسابقات ژیمناستیک هنری قهرمانی جوانان آسیا و مسابقات هنری قهرمانی آسیا بزرگسالان را از دست دادند. همچنین به دلیل در اختیار نبودن ایمیل، لایسنس ورزشکاران هم بدون اعتبار ماند و سبب شد که محمدرضا خسرونژاد و مهدی الفتی در مسابقات دانشجویان جهان با وجود حضور در محل مسابقات، نتوانند مسابقه دهند.

تاریخ‌سازی در هانگژو با نقره الفتی

مهدی الفتی در وسیله پرش خرک بازی‌های آسیایی توانست به مدال نقره برسد که این نشان، اولین مدال ژیمناستیک ایران در ادوار بازی‌های آسیایی است. البته در کنار این تاریخ سازی، تیم ژیمناستیک ایران در بخش تیمی در رده دهم و آخر بازی‌های آسیایی ایستاد.

اعلام ابطال انتخابات فدراسیون بعد از حضور اینچه درگاهی در مجمع کمیته ملی المپیک

انتخابات فدراسیون در اسفند ۱۴۰۱ برگزار شد اما به دلیل ترک کردن مجمع توسط طرفداران اینچه درگاهی و گزارش نماینده فدراسیون جهانی به FIG، این انتخابات مورد پذیرش فدراسیون جهانی قرار نگرفت. بعد از کش و قوس فراوان و چندین ماه نامه نگاری، با دعوت اینچه درگاهی به عنوان نماینده ژیمناستیک در مجمع کمیته ملی المپیک، ابطال انتخابات علنی شد. البته برای این مجمع در ابتدا عابد حقدادی به عنوان رییس فدراسیون دعوت شده بود. در نهایت هم وزیر ورزش و جوانان در اوایل دی اینچه در گاهی را مجددا به عنوان رییس این فدراسیون معرفی کرد.

اعتراض اعضای مجمع به ابطال انتخابات

برخی از روسای هیات‌های استانی به عنوان اعضای مجمع ژیمناستیک با گلایه از کمیته ملی المپیک خواستار ورود وزارت ورزش به مشکلات این رشته شدند. آنها می‌خواستند تا مجمع فوق‌العاده برگزار و در آن سرپرست فدراسیون انتخاب و فرآیند برگزاری انتخابات تسهیل شود تا شاید این رشته از سردرگمی خارج شود اما در نهایت اینچه درگاهی به فدراسیون بازگشت.

لغو انتخابات ۲ هیات‌ ژیمناستیک به درخواست اینچه‌درگاهی

اینچه درگاهی به محض بازگشت به فدراسیون مجمع انتخاباتی استان های تهران و خراسان را به تعویق انداخت. گویا اینچه درگاهی درصدد لغو برخی انتخاباتی در آمد که خودش در آن حضور نداشته و می‌خواهد این انتخابات مجددا برگزار شود.

محرومیت دو ساله شانس کسب سهمیه المپیک

مهدی احمد کهنی که یکی از شانس‌های کسب سهمیه المپیک پاریس بود در اواخر سال ۱۴۰۲ با دو سال محرومیت مواجه شد. او که با کسب رتبه دوم به فینال وسیله دارحلقه جام جهانی ژیمناستیک آلمان راه یافته بود اعلام کرد که به دلیل محرومیت ۲ ساله از سوی وادا، در فینال این رقابت‌ها شرکت نخواهد کرد. این محرومیت نه به دلیل دوپینگ بلکه به دلیل پر نکردن فرم‌های مربوط به محل زندگی و تمرین این ورزشکار رقم خورد و شاید اگر فدراسیون در این بلاتکلیفی‌ها به سر نمی‌برد این ورزشکار با این محرومیت مواجه نمی‌شد.

دیگر خبرها

  • ژیمناستیک در ۱۴۰۲، مدال تاریخی در اوج بلاتکلیفی
  • از خداحافظی دو ستاره ناب وزنه‌برداری تا رقابت با غول‌ها در پاریس
  • دیدار روسای انجمن کشتی و اسکی ناشنوایان با مصطفی نکو لعل آزاد
  • هت‌تریک ناکامی بوکس در سال گذشته/ فونتانا ناجی می‌شود؟
  • دعوا بر سر یزدانی/ خرج ۲.۵ میلیاردی روی دست دبیر!
  • پسندیده، نایب رئیس فدراسیون جهانی کشتی سنتی «گورش» شد
  • پسندیده نایب رئیس فدراسیون جهانی کشتی سنتی «گورش» شد
  • پسندیده نایب رئیس فدراسیون جهانی کشتی گورش شد
  • پسندیده نایب رئیس فدراسیون جهانی گورش شد
  • کسب ۴۰ مدال ملی و بین‌المللی کشتی گیران لرستان در سال ۱۴۰۲