Web Analytics Made Easy - Statcounter

یدالله ملکی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: براساس برآوردهای پیش‌بینی شده پروژه آب شرب آبیک به بیش از ۱۳۰ تا ۱۴۰میلیارد اعتبار نیاز دارد که اگر نقدینگی آن تامین شود اوایل خردادماه می‌توانیم کار را به اتمام برسانیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یدالله ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره وضعیت تامین آب شرب آبیک اظهار کرد: آب شرب آبیک که توسط آب منطقه‌ای تامین می‌شود استانداردهای بهداشتی را دارد؛ اما به علت سختی بالا و عدم گوارا بودن، تامین آب سالم برای مردم این شهرستان در اولویت‌های این شرکت قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شرکت آب منطقه‌ای قزوین از سال 96 پروژه آب شرب استان قزوین را از سد طالقان برای 14شهر و 194 روستا در دستور کار داشته و برنامه‌ریزی شده بود که سه ساله یعنی طی سال جاری این پروژه به اتمام برسد، اما به دلیل عدم تامین اعتبار لازم در سال‌های گذشته این پروژه با پیشرفتی همراه نبود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین بیان کرد: از سال گذشته رسیدگی به این پروژه در اولویت کاری این شرکت قرار گرفت؛ چراکه تامین آب شرب استان از اهمیت بالایی برخوردار است، اما با این حجم اعتباراتی که سالانه درنظر گرفته می‌شود، سالیان زیادی زمان نیاز دارد تا بتوانیم بودجه آن را تامین کنیم چراکه براساس برآوردها، این پروژه به هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت ویژه آب آبیک، این پروژه را از پروژه کل استان قزوین جدا کردیم و بنا داریم که هرچه بودجه دولتی دریافت کردیم در اولویت رسیدگی به آبیک قرار دهیم تا مشکل این شهرستان برطرف شود.

ملکی ابراز کرد: طی مکاتبات صورت گرفته توسط استاندار قزوین و پیگیری‌های نمایندگان مجلس، امسال 70میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص داده شد تا بتوانیم سریع‌تر آب را به شهرستان آبیک برسانیم.

وی تصریح کرد: با توجه به مشکلات و شرایط اقتصادی؛ اعتباری که برای این پروژه درنظر گرفته شده متعلق به اسناد خزانه برای سال 1402 است؛ لذا زمانی این اسناد وارد بازار بورس می‌شود ممکن است به 35 تا 40 میلیارد تومان تقلیل یابد از طرفی هزینه لوله‌هایی که برای این پروژه در نظر گرفته شده، بیش از 90 میلیارد تومان است.

مشکل اصلی پروژه انتقال آب از سد طالقان، موضوع نقدینگی است

این مقام مسئول با بیان اینکه مشکل اصلی پروژه انتقال آب از سد طالقان، نقدینگی است؛ عنوان کرد: براساس برآوردهای پیش‌بینی شده این پروژه به بیش از 130 تا 140میلیارد اعتبار نیاز دارد که استاندار قزوین و نمایندگان استان وعده داده‌اند کارهای پروژه را پیگیری خواهند کرد که اگر نقدینگی آن تامین شود اوایل خردادماه می‌توانیم کار را به اتمام برسانیم.

وی بیان کرد: اکنون مناقصات خریداری لوله‌ها برگزار شده و پیمانکار در حال انجام کار است به طوریکه از 17 و نیم کیلومتر حدود شش کیلومتر به اتمام رسیده و منتظر قیمت پیشنهادی شرکت‌ها، برای خرید لوله‌های اصلی و بزرگتر که عمده‌ترین مرحله هزینه این پروژه است، هستیم.

ملکی اضافه کرد: اگر اعتبارات تامین شود شرکت آب منطقه‌ای در اجرا هیچ مشکلی ندارد، چراکه تمام خط مسیر حفاری و آماده تملک شده است؛ لذا امیدواریم که بتوانیم اعتبارات این پروژه را تامین کنیم چون تولید کنندگان ابزار را به صورت نقدی به فروش می‌رسانند.

وی اذعان کرد: طول مسیر خط انتقال آب آبیک 17 و نیم کیلومتر است که هشت کیلومتر آن یعنی از آبیک تا نزدیک زیاران را در دستور کار قرار دادیم و اکنون شش کیلومتر به اتمام رسیده و دو کیلومتر هم لوله‌های آن خریداری شده و در حال انجام است؛ اما از آنجایی که این مسافت با لوله‌های کوچک‌تر انجام شده هزینه کمتری صرف شده است.

پروژه انتقال آب از سد طالقان تحول بزرگی در استان ایجاد می‌کند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین عنوان کرد: 9 کیلومتر باقی مانده از این پروژه به لوله‌های بزرگ 1600 نیاز دارد که قیمت بالاتری داشته و پرهزینه‌ترین قسمت این پروژه محسوب می‌شود.

وی در خصوص پروژه آب شرب کل استان قزوین بیان کرد: برای این پروژه هم مجوزهای لازم از وزارتخانه دریافت شده تا فراخوان را اعلام کنیم و بخش خصوصی وارد شود؛ بنا داریم به ازای این پروژه به سرمایه گذار پنج میلیون مترمکعب آب تحویل دهیم.

ملکی ابراز کرد: پروژه انتقال آب از سد طالقان برای کل استان پروژه بسیار بزرگی است که شاید بتوان گفت با این حجم سرمایه‌گذاری جزو اولین پروژه‌ها در سطح کشور باشد که اکنون سرمایه‌گذاران آن شناسایی و ارزیابی شده و در مرحله دوم فراخوان هستیم تا سرمایه‌گذاران پیشنهاد مالی خود را اعلام کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین تصریح کرد: 25 شرکت اسناد ما را خریداری کرده که سه مجموعه آن را پذیرفتند و فراخوان دوم این پروژه هم از هفته گذشته بارگذاری شده و در حال کار کردن روی پیشنهاد مالی آن هستند.

وی در پایان گفت: اگر این پروژه انجام شود جزو بهترین و بی‌نظیرترین پروژه‌های استان خواهد شد که علاوه بر رفع مشکل آب شرب استان قزوین تا سال 1425در بالا بردن کیفیت آب شرب، سلامت مردم، اشتغال و تولید بسیار اثرگذار است و می‌تواند تحول بزرگی در استان ایجاد کند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین پروژه انتقال آب از سد طالقان تامین آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۴۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالن ورزشی شهدای شهر فردوسیه پس از گذشت یک دهه به بهره برداری رسید

ایسنا/تهران سالن ورزشی شهدای شهر فردوسیه با اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال بعد از گذشت بیش از یک دهه افتتاح شد.

به گزارش ایسنا فرماندار شهرستان شهریار درخصوص افتتاح این سالن ورزشی اظهار کرد: عملیات آغاز این پروژه در سال ۱۳۸۸ شروع شد و در سال ۱۳۹۹ با پیشرفت ۴۴ درصدی کار آن متوقف گردید که با پیگیری های صورت گرفته توسط مسئولین با تخصیص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات نمایندگان مجلس شورای اسلامی پروژه مجددا شروع به فعالیت کرد و امروز به بهره برداری رسید. این پروژه در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ متر و زیربنای ۱۲۵۰ متر احداث گردید.

علیرضا فاتحی نژاد در ادامه افزود: افتتاح پروژه های ورزشی سهم بزرگی در حوزه شور و نشاط اجتماعی دارد و توسعه اماکن ورزشی به عنوان یک اقدام اساسی در تربیت نیروی انسانی کشور نقش اساسی ایفا می‌کند. توسعه و حمایت از ورزش مخصوص یک ارگان خاص نیست بلکه همه ادارات و سازمان ها باید به توسعه زیرساخت ها و اماکن ورزشی توجه ویژه داشته باشند.

فرماندار این شهرستان با اشاره به الگو بودن ورزشکاران برای جوانان گفت: شهرستان شهریار ورزشکاران و نام آورانی را در دامان خود پرورش  داده است که الگویی برای تمام جوانان هستند و می‌توانند نقش راهبردی در جامعه داشته باشند. ما باید با افزایش سرانه های ورزشی زمینه شور و نشاط اجتماعی را برای بهره مندی آنها از فضای ورزشی ایجاد کنیم.

فاتحی نژاد در پایان تصریح کرد: طی دو سال گذشته زیرساخت‌های خوبی در حوزه ورزش کشور ایجاد شده است برای همین تلاش داریم با بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌ تمام مانند افتتاح سالن ورزشی شهدای فردوسیه زمینه را برای توسعه بیش از پیش ورزش فراهم کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ظرفیت تامین آب شهر و روستا‌های حاشیه بزمان
  • ۴۲۴ پروژه آموزشی در سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید
  • ۱۳ پروژه ملی استان اردبیل در اولویت تکمیل است
  • انجام بیش از ۲۷۰ پروژه انکشافی در پروان
  • سالن ورزشی شهدای شهر فردوسیه پس از گذشت یک دهه به بهره برداری رسید
  • بهره‌برداری از ۶ پروژه عظیم عمرانی ورزشی در استان اردبیل
  • ◄ کدام مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  • بهره‌برداری از پروژه روشنایی ناژوان با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار
  • ◄ بهره برداری از دو پروژه آزادراهی در سال جاری
  • بهره برداری از ۶۰۰ واحد مسکن مهر دارای مشکل حقوقی در پرند تا نیمه اول امسال