Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر سرتیپ دوم سعید پورداراب از فاتحان خرمشهر صبح امروز دعوت حق را لبیک گفت.

به گزارش مشرق، امیر سرتیپ دوم بازنشسته سعید پورداراب از یادگاران ۸ سال دفاع مقدس و از فرماندهان لشکر ۲۱ حمزه سیدالشهدا (ع) سید الشهدا و از فاتحان خرمشهر، پس از عمری رشادت و مجاهدت دعوت حق را لبیک و به جمع همرزمان شهیدش پیوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر سرتیپ ‌دوم ستاد سعید پورداراب در سال ۱۳۲۰ شمسی در شهرستان فسا چشم به جهان گشود.

وی در سال ۱۳۳۹ وارد دانشکده‌ی افسری و در سال ۱۳۴۲ فارغ‌التحصیل شد و برای طی دوره‌ی مقدماتی رسته‌ای به مرکز پیاده‌ی شیراز اعزام شد. مرحوم پورداراب در طول خدمت، دوره های مقدماتی پیاده، عالی پیاده، دفاع غیرنظامی، ترابری پیاده، اطلاعات رزمی، تفسیر عکس هوایی و دوره‌ی دافوس را سپری کرد.

امیر سرتیپ دوم پورداراب با شروع جنگ تحمیلی، او در سِمَت معاون عملیاتی تیپ ‌۱ لشکر۲۱ پیاده حمزه سیدالشهدا (ع) به جبهه‌های جنگ اعزام شد و تا پایان جنگ تحمیلی، به ‌ترتیب در سِمت‌های معاون عملیاتی تیپ ‌۱ لشکر۲۱، فرمانده‌ی تیپ‌۳ لشکر۲۱ پیاده حمزه سیدالشهدا (ع، معاون عملیاتی و جانشین لشکر۲۱ پیاده حمزه سیدالشهدا (ع) و پس از پایان جنگ تحمیلی نیز در سِمت‌های مدیر آمادگی رزمی، جانشین و سرپرست معاونت عملیات و اطلاعات نیروی زمینی ارتش و بالاخره جانشین اداره‌ی سوم در ستاد مشترک ارتش انجام وظیفه کرد.

مرحوم امیر سرتیپ دوم پورداراب به دلیل ابراز رشادت و کسب موفقیت‌های درخشان در عملیات‌های فتح‌المبین و بیت‌المقدس، در سِمت فرماندهی تیپ، موفق به اخذ دو نشان فتح درجه‌ی ۲ و ۳ از دستان مبارک مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا شد.

آخرین مسئولیت وی قبل از بازنشستگی، مشاور ریاست ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران در امور عملیات و جنگ بوده است.

همچنین، وی از بنیانگذاران مرکز پژوهش‌های دفاع مقدس نیروی زمینی ارتش است که کتاب‌های متعددی از جمله بیش از ۳۰ جلد تقویم تاریخ دفاع مقدس را تألیف کرده است

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا شهید سلیمانی نیروی زمینی ارتش فرمانده ارتش آزادسازی خرمشهر مرکز پژوهش های دفاع مقدس مقام معظم رهبری دفاع مقدس ستاد مشترک ارتش جنگ تحمیلی حمزه سیدالشهدا امیر سرتیپ دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۵۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید فرماندهان سپاه تهران و نیروی زمینی ارتش بر تعامل در عرصه‌های مختلف

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه محمد رسوال‌الله (ص) تهران بزرگ و هیئت همراه، با امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش دیدار و ایام ارتش را به وی تبریک گفت.

فرماندهان سپاه تهران بزرگ و نیروی زمینی ارتش در این نشست صمیمی بر تعامل، همراهی و هم‌فکری در عرصه‌های مختلف برای تحقق بخشیدن به فرمایشات فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) تأکید کردند.

همچنین امیر سرتیپ حیدری سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه محمد رسوال‌الله (ص) تهران بزرگ تبریک گفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • داشتن عزم راسخ برای دفاع از آرمان‌ها ویژگی نیروهای مسلح است
  • تاکید فرماندهان سپاه تهران و نیروی زمینی ارتش بر تعامل در عرصه‌های مختلف
  • نادر کاشانی پیشکسوت بسکتبال درگذشت | دلیل درگذشت نادر کاشانی چه بود؟
  • فیلم/وداع مادر با فرزندی که در گور دسته جمعی پیدا شد
  • وداع با آخرین شهید انفجار تروریستی کرمان
  • گزارش تصویری | مراسم بزرگداشت چهل وپنجمین سالگرد شهادت امیر سپهبد شهید محمدولی قرنی
  • نادر کاشانی پیشکسوت بسکتبال درگذشت
  • پیشکسوت بسکتبال ایران در گذشت
  • قتل رییس شهربانی مصدق؛ مقدمه چینی کودتای ۴ ماه بعد
  • پاسخ دندان شکن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای همه دنیا تعجب بود