Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرید اسماعیل‌زاده، شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سپیدان نیز تحت تاثیر این سامانه تا ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه، پنج سانتی‌متر برف باریده است.

شهرستان سپیدان به مرکزیت اردکان در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب شیراز قرار دارد.

او اظهار داشت: در شهر شیراز نیز میزان بارش در ایستگاه شهرک گلستان پنج و هفت دهم میلی‌متر و در ایستگاه فرودگاه این شهر ۶ و سه دهم میلی‌متر بارش گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: همچنین بر اثر فعالیت این سامانه در ارسنجان یک و ۶ دهم میلی‌متر، استهبان ۲ میلی‌متر، اقلید یک و هشت دهم میلی‌متر، ایزدخواست هشت دهم میلی‌متر، تخت جمشید سه و هفت دهم میلی‌متر، خفر سه میلی‌متر، داراب یک و ۶ دهم میلی‌متر، درودزن ۱۶ میلی‌متر، زرقان ۲ و هشت دهم میلی‌متر، سروستان یک و پنج دهم میلی‌ٌمتر، فراشبند چهار و ۲ دهم میلی‌متر و فسا یک و چهار دهم میلی‌متر باران باریده است.
وی گفت: همچنین در مدت یاد شده، در فیروزآباد ۵.۵ دهم میلی‌متر، کازرون ۱۷ و پنج دهم میلی‌متر و در شهر نورآباد (مرکز شهرستان ممسنی) ۱۱ و پنج دهم میلی‌متر بارش ثبت شده است.
رییس اداره پیش‌بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی و اقلیمی اداره کل هواشناسی فارس افزود: مجموع بارندگی این سامانه در استان به طور میانگین پنج و ۹۱ صدم میلی‌متر بوده که با احتساب آن جمع بارندگی این استان در سال زراعی جاری تاکنون به طور میانگین به ۱۱۰ و هفت دهم میلی‌متر رسیده است.
اسماعیل‌زاده بیان داشت: بیشترین میانگین بارندگی در سال زارعی جاری متعلق به اردکان (مرکز شهرستان سپیدان) با ۴۰۷ میلی‌متر و کمترین میانگین بارش نیز مربوط به شهر لار (مرکز شهرستان لارستان) با هفت و ۶ دهم میلی متر است.
وی ادامه داد: در شیراز نیز در سال زراعی جاری تاکنون به طور میانگین ۱۵۴و ۶ دهم میلی‌متر بارش ثبت شده است.

برچسب‌ها بارندگی سپیدان بارش برف بارش باران شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارندگی سپیدان بارش برف بارش باران شیراز فارس بارندگی سپیدان بارش برف بارش باران شیراز فارس اخبار کنکور ۶ دهم میلی متر میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۵۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه ۲۸ استان یزد در میزان بارندگی در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محجوبی در ارتباط زنده با خبر ۲۰ شبکه یزد گفت: در سال آبی جاری یعنی از ابتدای مهرماه ۱۴۰۲ تا امروز، ۱۰۴ میلی متر بارندگی در سطح استان یزد داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳/۵ درصد و نسبت به متوسط دوره آماری بلندمدت ۲۱ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: این در حالی است که متوسط بارندگی کشور ۱۹۰ میلی متر بوده و استان یزد به لحاظ بارندگی رتبه ۲۸ را در بین ۳۱ استان داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد ادامه داد: تفت با ۲۴۱ میلی متر و بافق با ۶۱ میلی متر بیشترین و کمترین بارندگی را به خود اختصاص داده اند. بیشترین آمار بارندگی در ایستگاه منشاد با ۳۷۵ میلی متر ثبت شده و کمترین میزان نیز مرتبط به بافق بوده است.

محجوبی با اشاره به تاثیر بارش باران بر کاهش برداشت از سفره‌های زیرزمینی تصریح کرد: این بارش‌ها سبب پر شدن چشمه‌ها و قنوات می‌شود، اما نباید انتظار داشت که سبب بالا آمدن دائمی سطح آب می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رتبه ۲۸ استان یزد در میزان بارندگی در کشور
  • افزایش ۱۰ درصدی بارندگی در استان همدان
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت
  • پربارش‌ترین استان‌ها در هفته جاری
  • افزایش 5 درجه ای دمای هوا درآذربایجان غربی
  • گلستان، مازندران و یزد پر بارش ترین استان ها در هفته جاری
  • قروه بیشترین میزان بارندگی را در کردستان ثبت کرد
  • ۳۰ میلی‌متر به آب سد‌های فارس اضافه شد
  • بارش‌ها در آذربایجان غربی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • ‌اضافه شدن ۳۰ میلی‌متر به میانگین آب سدهای فارس