Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها-  مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: تسریع عملیات؛ اولویت دستگاه‌های امدادرسانی استان اردبیل است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل،  فرهاد عبدالعلی پور  امروز  در جلسه کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی اظهار داشت: اولویت دستگاه‌های امدادرسانی استان سرعت بخشی امدادرسانی و  کاهش زمان حضور در صحنه حوادث و مخاطرات مختلف بخصوص در فصل سرما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به استقرار 20 پایگاه ثابت و سیار هلال احمر با 43 خودروی امدادرسانی و 300 نیروی امدادگر ثابت، افزود: این مجموعه باعث سرعت بخشی امدادرسانی حوادث در فصل زمستان شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه: امدادرسانی به 324 فرد گرفتار در سیل و آبگرفتگی هرسین انجام شده استامدادرسانی و توزیع بسته‌های مهر تحصیلی و معیشتی در مناطق زلزله‌زده رامیان + فیلمامدادرسانی به 1669 آسیب‌دیده در برف و کولاک 13 استان

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اردبیل با یادآوری 5 دی ماه بعنوان سالروز زلزله بم و روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، گفت: هدف از این نام‌گذاری توجه عمومی و آمادگی در مقابل حوادث و مخاطرات مختلف می‌باشد که لازم است در این زمینه به آموزش همگانی و هماهنگی کلیه ارگان‌ها توجه ویژه اعمال شود.

عبدالعلی‌پور با بیان اینکه بحران کار یک روزه نیست و نمی‌توان بحران را یک روزه جمع کرد، تصریح کرد: باید هر لحظه آماده باشیم تا اگر حادثه‌ای رخ دهد باید صبور بوده و با خونسردی و به بهترین شکل ممکن امدادرسانی کنیم.

وی همچنین با اشاره به  طرح امداد و نجات زمستانی افزود:  جمعیت هلال احمر استان در این استان با 14 پایگاه ثابت و موقت و حدود 300 نفر از 20 آذر تا 20 اسفند با همه توان در آمادگی کامل بسر می‌برد و آماده خدمات‌رسانی است.

انتهای‌پیام/131/ ع

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۶۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۸۵ مورد عملیات امداد و نجات در ۸ استان متأثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر به بیش از ۱۰ هزار نفر

صادق محمودی گفت: از تاریخ ۲۷ تا ۳۱ فروردین ماه، ساعت ۰:۵:۳۰ صبح ۸ استان بوشهر، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان، یزد و کیش تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در این بین نیرو‌های این جمعیت طی ۸۵ مورد عملیات امداد و نجات به ۱۰ هزار و ۶۳۷ نفر متأثر امدادرسانی کردند، و هزار ۲۵۱ نفر را اسکان اضطراری دادند، ۱۹۳ نفر به مناطق امن انتقال، و از ۱۳۲ منزل مسکونی تخلیه آب صورت گرفت.

محمودی تصریح کرد: در این بین ۵، هزار و ۸۴۶ کیلوگرم نایلون، هزار و ۲۲۰ قوطی کنسروجات، هزار و ۴۷۰ تخته پتو، هزار و ۴۸۴ تخته موکت، هزار ۵۳۱ بسته غذایی و ۲۱۹ دستگاه چادر توسط نیرو‌های امدادی در بین متأثرین توزیع شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد:۲۶۲ تیم عملیاتی متشکل هزار ۵۵ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

صادق محمودی گفت: ۴ نیرو‌های عملیاتی ۴ استان سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، و هرمزگان کماکان در حال امدادرسانی می‌باشند.

این مقام مسئول اظهار کرد: نیرو‌های عملیاتی این جمعیت ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان جاسک استان هرمزگان برپا کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی استان‌های جنوبی کشور
  • انجام ۸۵ مورد عملیات امداد و نجات در ۸ استان متأثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر به بیش از ۱۰ هزار نفر
  • امدادرسانی به بیش از ۵ هزار نفر در سیلاب سیستان و بلوچستان
  • سیل و آب‌گرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ امدادرسانی به بیش از ۵۲۰۰ حادثه‌دیده
  • سیل و آبگرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ امدادرسانی به بیش از ۵۲۰۰ حادثه‌دیده
  • امدادرسانی هلال احمر به ۲ طبیعت گرد گرفتار شده در باجگیران
  • سیلاب در سیستان و بلوچستان راه‌های روستایی را بست
  • آخرین وضعیت اقدامات امدادی در سیل جنوب کشور/ امدادرسانی به هزار نفر و تداوم آماده‌باش
  • برپایی ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در سیستان‌ و بلوچستان و امدادرسانی به بیش از ۱۰۰۰ نفر
  • امدادرسانی هلال احمر به بیش از یک هزار و ۱۹۰ سیل زده