Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک پایگاه مخالف آل سعود،جنایات و رسوایی‌های محمد بن سلمان ولیعهد این رژیم در سال ۲۰۲۰ را در فهرستی تشریح کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم در آستانه پایان سال میلادی 2020 پایگاه ویکیلیکس عربستان لیست بلندی از رسوایی ها و جنایاتی که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به طور مستقیم در آن دخیل بود را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

در بخش جنایات محمد بن سلمان این موارد رصد شده است :

بازداشت تعداد قابل توجهی از شاهزاده های سعودی که مهم ترین آنها شاهزاده محمد بن نایف ولیعهد سابق و شاهزاده احمد بن عبدالعزیز برادر پادشاه به شمار می روند، بازداشت این افراد در مارس 2020  رخ داد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بازداشت فرزندان سعد الجبری مسئول امنیتی سعودی که به خارج گریخته و تهدید به افشاگری علیه محمد بن سلمان کرده است ، نیروهای امنیتی سعودی به دستور محمد بن سلمان، «ساره» (20 ساله) و عمر (21 ساله) را برای فشار بر پدرشان دستگیر و ممنوع الخروج کردند.

نیویورک تایمز: مصونیت قضایی محمد بن سلمان همه پرونده‌های جنایی او را لغو می‌کند

قتل عبدالله الحامد فعال حقوقی سعودی بازداشت شده ، این اقدام روز 24 آوریل در زندان رخ داد .

قتل عبدالرحیم الحویطات به دلیل مخالفت با فروش منزلش که در طرح نئوم قرار گرفته بود، این حادثه روز 15 آوریل رخ داد و تمام نگاه ها در این جنایت به سوی دستیاران محمد بن سلمان

مسموم کردن و قتل صالح الشیحی از فعالان مخالف محمد بن سلمان ، خبر مرگ الشیحی روز 20 جولای اعلام و ادعا شد داخل یکی از بیمارستان ها جان سپرده است.

اخراج اجباری و فشار بر شهروندان

بین ژوئن تا اکتبر 2020 محله های زیادی در استان های مختلف عربستان (به ویژه محله های شیعه نشین) به بهانه طرح های توسعه یا ساخت و ساز بدون مجوز به صورت یکجا تخریب شدند.

از ژوئن 2020 مالیات بر ارزش افزوده در عربستان از 5 به 15 درصد افزایش یافته و پرداخت یارانه افزایش قیمت نیز از همین تاریخ به طور کامل قطع شد.

هر امام مسجد ، مبلغ دینی یا فعالی که لب به اعتراض بگشاید دستگیر و زندانی می شود و با وجود وخامت حال شماری از علمای بازداشت شده و درخواست های بین المللی محمد بن سلمان حاضر به آزادی هیچ یک از آنها نشده است.

به دستور محمد بن سلمان قبیله الحویطات تحت شدیدترین فشارها قرار گرفته و دست کم 26 نفر از این قبیله زندانی شدند.

تجاوز علیه یمن هم ششمین سال خود را پشست سر می گذارد.

اشاعه فساد در جامعه و در مقدس ترین اماکن اسلامی

به دستور مستقیم محمد بن سلمان شرم آورترین شوهای لباس با حضور مدل های خارجی روز 10 جولای در مدینه منوره برگزار شد.

محمد بن سلمان شخصا دستور تبرئه قاتلان جمال خاشقجی را را در 7 سپتامبر صادر کرد.

رهبران کشورهای امارات متحده عربی، بحرین ، سودان و مغرب اذعان دارند محمد بن سلمان ولیعهد عربستان نقش عمده ای را در رویکرد آنها به سوی سازش با رژیم صهیونیستی ایفا کرده است.

فشار بر دیگر کشورهای اسلامی همچون پاکستان نیز تا مرز تهدید به قطع روابط با آنها پیش رفته است ، هدف از این اقدام مجبور کردن کشورهای اسلامی به سازش با رژیم صهیونیستی است.

انهدام مسجد منطقه شیعه نشین العوامیه در استان قطیف در نوامبر 2020 ؛

رسوایی میزبانی محرمانه از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خاک عربستان در نوامبر 2020  در شهر نئوم که توسط صهیونیستها رسانه ای شد.

بازداشت دو روحانی مسلمان از ایگورهای چین در نوامبر 2020 توسط ماموران سعودی و تسلیم مسلمانان مذکور به دولت چین.

دسامبر 2020 100 امام و خطیب مساجد مختلف عربستان به دستور محمد بن سلمان به دلیل آن چه عدم تبلیغ علیه اخوان المسلمین اخراج شدند.

شکایت های جهانی علیه بن سلمان

چندین دادخواست و شکایت علیه محمد بن سلمان تقدیم دادگاه های ایالات متحده آمریکا شده است به این امید که یکی از آنها بتواند راهی به سوی عدالت پیدا کند.

بارون «هلنا کندی» عضو مجلس لردهای انگلیس از دولت  این کشور خواست قانون «ماگنیتسکی» که  برای مجازات ناقضان حقوق بشر در سرتاسر جهان صادر شده است را علیه ولیعهد عربستان به اجرا بگذارد.

بر اساس خواسته این  عضو مجلس لردهای انگلیس ، باید دارایی های محمد بن سلمان به عنوان مسئول اول نقض حقوق بشر در  عربستان توقیف شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بن سلمان اخبار عربستان سعودی بن سلمان اخبار عربستان سعودی محمد بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۷۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنایات اسرائیل اعتبار قوانین بین‌المللی را نابود می‌کند

رئیس پارلمان عربی با اشاره به اینکه تداوم جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی در نوار غزه در سایه استانداردهای دوگانه غرب، اعتبار قوانین بین‌المللی را از بین برده است، وتوی آمریکا علیه قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را محکوم کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نمایندگان پارلمان عربی در جلسه عمومی این پارلمان که در مقر اتحادیه کشورهای عربی برگزار شد ، درباره وخامت اوضاع انسانی در نوار غزه و تداوم جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها در این منطقه که همراه با سرقت منابع طبیعی ملت فلسطین به ویژه گاز است هشدار داده و خواستار انجام اقدام قاطع بین‌المللی جهت توقف این جنایات شدند.

«عادل عبدالرحمن العسومی» رئیس پارلمان عربی در این نشست اعلام کرد که ما درحالی برای چهارمین بار چنین نشستی را برگزار می‌کنیم که برادرانمان در فلسطین همچنان با فجیع‌ترین جنایاتی که اشغالگران اسرائیلی علیه آنها مرتکب می شوند، روبرو هستند و نوار غزه شاهد جنایت علیه بشریت است.

وی با اشاره به اینکه با وجود صدور قطعنامه الزام آور شورای امنیت سازمان ملل برای آتش‌بس در غزه، رژیم اشغالگر همچنان به جنایات و وحشیگری‌های خود ادامه می‌دهد، ناتوانی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به دلیل وتوی آمریکا علیه این قطعنامه را محکوم کرد.

رئیس پارلمان عربی تاکید کرد که جنایات بی حد رژیم اشغالگر، قدرت و اعتبار قوانین بین‌المللی را در سایه استانداردهای دوگانه غربی، از بین می‌برد.

ابراز تاسف عربستان از وتوی آمریکا علیه قطعنامه فلسطینهمکاری اسلامی: حق وتو آمریکا، ناقض مفاد سازمان ملل متحد است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هاآرتص رسوایی‌های نتانیاهو و کابینه‌اش را لیست کرد
  • انصارالله: توحش آمریکایی علیه غزه، شکست می‌خورد
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • انصارالله یمن: توحش آمریکایی علیه غزه، شکست می‌خورد
  • تظاهرات مردم ترکیه علیه جنایات‌ صهیونیست‌ها
  • درخواست انصارالله برای اقدام جهانی در برابر جنایات اسرائیل
  • حزب‌الله: حمله موشکی به شمال اراضی اشغالی، پاسخی به جنایات علیه غزه بود
  • ارتش یمن عملیات‌های خود علیه اسرائیل را افزایش می دهد
  • بیانیه دفتر سیاسی انصارالله یمن درباره غزه
  • جنایات اسرائیل اعتبار قوانین بین‌المللی را نابود می‌کند