Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها _ فرماندار شهرستان بویراحمد از تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به سد تنگ سرخ بویراحمد خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج ، پروژه سد تنگ سرخ بویراحمد در تاریخ 23 آذرماه سال 1390 با هدف تأمین بلند مدت آب شرب و صنعت بویراحمد توسط وزیر وقت نیرو کلنگ‌زنی شد که هم‌اکنون و بعد از گذشت 9 سال تنها 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هنوز تملک اراضی آن به‌صورت انجام نشده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجم مخزن سد تنگ سرخ 125 میلیون مترمکعب و مصرف تنظیمی بر اساس برنامه‌ریزی انجام گرفته 192 میلیون متر مکعب بوده یعنی علاوه بر 35 میلیون متر مکعب زیست محیطی که براساس جدول مصوب و نیاز ماه‌های سال رها‌سازی می‌شود، حدود 200 میلیون متر مکعب نیز از محل سد به پایین دست عبور خواهد کرد و همواره آب در بستر رودخانه جریان دارد.

تأمین آب شرب شهر یاسوج و روستاهای مسیر به‌ میزان 25.5 میلیون متر مکعب در سال، تأمین آب کشاورزی شهرستان بویراحمد و دنا به میزان 42.4 میلیون متر مکعب، تأمین آب زیست محیطی رودخانه به میزان 33 میلیون مترمکعب، فراهم کردن امکانات تفریحی و سیاحتی با توجه به جذابیت توریستی منطقه، کنترل سیلاب و جلوگیری از خسارت به سازه‌های موجود در حاشیه رودخانه از جمله اهداف احداث سد تنگ سرخ است.

تأمین آب شرب شهر شیراز به میزان 72 میلیون مترمکعب نیز از دیگر اهداف سد تنگ سرخ بوده که این میزان آب اضافه بر نیاز ما بوده و برای تأمین آب شرب مورد نیاز مردم مرکز استان فارس مصرف می‌شود.

فرماندار شهرستان بویراحمد  تخصیص 400 میلیارد تومان به  پروژه سد تنگ سرخ خبر داد و گفت: از مجموع این اعتبار 365 میلیارد تومان با استفاده از ظرفیت ماده 56 قانون بودجه تخصیص یافته است.

پیگیری تسنیم نتیجه داد؛ روستای «ابراهیم هوت بازار» چابهار آبرسانی شد طرح‌‌های آبرسانی به 38 روستای گیلان افتتاح شد 160 میلیارد تومان برای اجرای مجتمع‌های آبرسانی روستایی تامین شد

شاهرخ کناری ابراز امیدواری کرد با جذب این اعتبار و بهره‌برداری از این طرح تحول بزرگی در حوزه آب استان ایجاد می‌شود.

کناری به اعتبارات عمرانی بویراحمد اشاره کرد و افزود: 123 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه عمرانی این شهرستان تخصیص یافته که 35 درصد آن جذب شده‌است.

وی ادامه داد: این اعتبار برای اجرای طرح‌هایی از جمله تکمیل استاندارد سازی تصفیه خانه یاسوج، تأمین و پایداری آب شرب در شهرهای مادوان، بلهزار و مناطق روستایی، ورزش و جوانان، و انتقال آب دشت‌روم به سد شاه قاسم هزینه می‌شود.

کناری وجود دو دشت حاصل‌خیز با وسعت بیش از هزار هکتار زمین کشاورزی در مناطق کالوس و نقاره‌خانه را ظرفیتی خوب برای توسعه کشاورزی و باغداری این شهرستان دانست و گفت: ساماندهی رودخانه بشار برای توسعه‌ اقتصادی این شهرستان یک ضرورت است.

انتهای پیام/541/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت نیرو وزارت نیرو میلیون متر مکعب میلیارد تومان سد تنگ سرخ تأمین آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۸۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین اطلاع رسانی وزیر نفت درباره بنزین

جواد اوجی اظهار داشت: در آخرین روز سال گذشته شاهد مصرف ۱۵۲ میلیون لیتر بنزین بودیم؛ این روز‌ها مصرف بنزین بالاست و مشکل عدم تأمین نداشتیم و تأمین انجام می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، وی در جمع خبرنگاران گفت: صنعت نفت و گاز در سال ۱۴۰۲ بالاترین رشد اقتصادی را داشت.

وی افزود: تا دو ماه آینده یک کارخانه در غرب کشور با حضور رییس‌جمهور افتتاح می‌شود تا شاهد جمع‌آوری گاز‌های مشعل از میادین نفتی غرب کشور باشیم.

اوجی گفت: این گاز‌ها در این پالایشگاه تصفیه می‌شود و خوراک پتروشیمی‌ها از این پالایشگاه تأمین خواهد شد.

وی ادامه داد: از مردم می‌خواهیم که در این زمینه صرفه‌جویی کنند.

اوجی در ادامه همچنین درباره قرارداد گازی بین ایران و پاکستان عنوان کرد: این قرارداد تکالیفی برای طرف ایرانی و پاکستانی ایجاد کرده است. ما به لطف خدا تکالیف‌مان را در این قرارداد انجام داده ایم. با طرف پاکستانی نشست‌های خوبی داشتیم و اظهار کردند علاقمند هستند خط لوله سمت خود را تکمیل کنند و ما امیدواریم این اتفاق خوب رقم بخورد.

وزیر نفت اضافه کرد: این قرارداد ۱۲ تا ۱۳ سال پیش و زمانی که خود من در شرکت گاز مسئولیت داشتم امضا شده است و همانطور عرض کردم جمهوری اسلامی به تمامی تکالیفش در این قرار داد عمل کرده است و امیدواریم طرف پاکستانی نیز خط لوله را در خاک خود تکمیل کند و تزریق گاز به پاکستان آغاز شود.

دیگر خبرها

  • سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزودی تکمیل می‌شود
  • رهاسازی آب از سد مهاباد/ توصیه به اهالی روستاهای اطراف شهرستان
  • آخرین اطلاع رسانی وزیر نفت درباره بنزین
  • ۱۳ پروژه ملی استان اردبیل در اولویت تکمیل است
  • برای تأمین اعتبار با پیگیری جدی و نگاه همه‌جانبه ورود کنید
  • تکمیل طرح‌های نیمه تمام استان یزد نیازمند اعتبار
  • نبود مشکل در تأمین آرد خبازی‌های خراسان جنوبی
  • تکمیل طرح‌های نیمه تمام استان به ۱۱۷ همت اعتبار نیاز دارد
  • تکمیل طرح‌های نیمه تمام یزد به ۱۱۷ همت اعتبار نیاز دارد
  • بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مناطق سیل زده کهگیلویه و بویراحمد