Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-03-28@12:17:05 GMT

سهامداران عدالت باید در سجام ثبت نام کنند

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۴۸۳۴۶

مشاور اجرایی سهام عدالت شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: استفاده از مزایای سهامداری همانند دریافت سود، حضور در مجمع و خدمات الکترونیک مشروط به ثبت نام در سجام و احراز هویت است.

 مشاور اجرایی سهام عدالت شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: استفاده از مزایای سهامداری همانند دریافت سود، حضور در مجمع و خدمات الکترونیک مشروط به ثبت نام در سجام و احراز هویت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مشاور اجرایی سهام عدالت شرکت سپرده گذاری مرکزی با بیان اینکه سهامداران سهام عدالت باید در سامانه (سجام) ثبت نام کنند، گفت: استفاده از مزایای سهامداری همانند دریافت سود، حضور در مجمع و خدمات الکترونیک مشروط به ثبت نام در (سجام) و احراز هویت است.
محمد رضا پوررضایی در مورد وضعیت سهامداران سهام عدالت اظهار داشت : از حدود 49 میلیون سهامدار سهام عدالت که در سطح کشور وجود دارد، حدود 41 درصد که شامل بیش از 18 میلیون سهامدار می شود روش مستقیم و الباقی حدود 59 درصد که بیش از 27 میلیون سهامدار هستند، روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند.
* تفاوت مدیرت سهام عدالت روش مستقیم و غیر مستقیم
پور رضایی افزود : افراد در روش مستقیم، مدیریت سبد سهام را خودشان برعهده گرفته اند و در مقابل افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند، مدیریت سهام عدالت را به شرکت های سرمایه گذاری استانی واگذار کرده اند.
* فرآیند واریز سود سهام عدالت
مشاور اجرایی سهام عدالت در خصوص سود سهام عدالت تصریح کرد : روش پرداخت سود سهام عدالت برای افراد در روش مستقیم و غیر مستقیم فرایند متفاوتی دارد، به طوری که در روش مستقیم اگر افراد سجامی شده باشند، بر اساس توافق های فی مابین، سود سهام عدالت از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی به حساب آن ها واریز می شود و سهامدارانی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند سود سهام آن ها از طریق این شرکت به حساب شرکت های سرمایه گذاری استانی واریز خواهد شد.

برچسب ها: سهام عدالت ، سجام ، احراز هویت لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000LDb

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: سهام عدالت سجام احراز هویت شرکت سپرده گذاری مرکزی اجرایی سهام عدالت احراز هویت روش مستقیم غیر مستقیم سود سهام ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۸۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهام شل در پروژه ال‌ان‌جی ساخالین به گازپروم رسید

دولت روسیه تصمیم گرفته است سهام اندک شرکت شل در پروژه ساخالین ال‌ان‌جی را به قیمت یک میلیارد دلار به غول دولتی گازپروم بفروشد و از تصمیم قبلی خود برای واگذاری این سهام به شرکت نواتک، برگشت.

به گزارش ایسنا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در فرمانی در سال ۲۰۲۲، اعلام یک شرکت دولتی تازه تاسیس، حقوق و تعهدات شرکت «سرمایه گذاری انرژی ساخالین» که شرکت اداره کننده پروژه نفت و گاز ساخالین ۲ است را بر عهده می گیرد.

شرکتهای شل، میتسویی و میتسوبیشی ژاپن، سهامداران اقلیت در شرکت «سرمایه گذاری انرژی ساخالین» بودند و بزرگترین سهامدار آن، گازپروم بود.

شرکت شل ۲۷.۵ درصد در پروژه داشت، اما قبلا اعلام کرده بود که از ساخالین ۲ خارج می‌شود. پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین، شل در اوایل سال ۲۰۲۲ اعلام کرد از شراکت سهام با گازپروم و نهادهای مرتبط، از جمله سهام ۲۷.۵ درصدی خود در تاسیسات گاز طبیعی مایع ساخالین ۲، سهام ۵۰ درصدی خود در توسعه نفت سالیم، و سرمایه گذاری انرژی گیدان، خارج خواهد شد.

سال گذشته، نواتک برای خرید سهام شل در پروژه ساخالین ۲ درخواست داد. این شرکت تولیدکننده و صادرکننده ال‌ان‌جی، از دولت روسیه خواست تا با پرداخت به شل و اجازه دریافت پول در یک حساب خارجی، موافقت کند.

گزارش‌هایی که در آوریل ۲۰۲۳ منتشر شد، از این حکایت داشت که پوتین با درخواست نواتک برای پرداخت یک میلیارد دلار (۹۴.۸ میلیارد روبل) به شل برای سهام ۲۷.۵ درصدی این شرکت در پروژه ساخالین ۲ ال‌ان‌جی، موافقت کرده است. اما اکنون دولت روسیه با صدور حکمی دستور داده است این سهام توسط گازپروم خریداری شود و دستور قبلی برای خرید سهام شرکت شل توسط نواتک را بدون ارائه هیچ دلیلی باطل کرد.

طبق گزارش روزنامه روسی ودوموستی، نواتک، مشارکت خود در پروژه ساخالین را دارای ریسکهای قانونی بالایی، دانسته است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، سال گذشته، تحریم‌های آمریکا، پروژه صادرات ال‌ان‌جی آرکتیک ۲ نواتک را هدف گرفت و جدول زمانی اولین صادرات محموله‌های ال‌ان‌جی از این پروژه را به تاخیر انداخت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۰ میلیون تومان سهام عدالت برای جاماندگان؛ قانونی که بعد از ۲۴ ماه پاسکاری در دولت هنوز اجرا نشده است!
  • نصب پمپ و مخزن برای طبقات فوقانی الزامی است
  • بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت در بازار سرمایه
  • بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت در بازار سرمای
  • روش سرمایه‌گذاری غیر مستقیم در بازار سرمایه ایران برای کدام گروه از سهامداران مناسب است؟
  • سهام شل در پروژه ال‌ان‌جی ساخالین به گازپروم رسید
  • کاهش ۵۰ درصدی سود سهام عدالت روندسرمایه گذاری را نزولی کرد
  • با عرضه سهام این شرکت: دست سیتی رو می‌شود!
  • تأثیر مستقیم سراهای نوآوری دانشگاه آزاد یزد در رونق بازار
  • یاشار سلطانی کیست؟ / برخورد مومنانه با آیت الله کاظم صدیقی ترند شد/ تکلیف سهام عدالت متوفیان چه شد؟ /واکنش‌های تند علیه جنایت‌های تازه رژیم صهیونیستی/ جهان در شوک بابت حادثه تروریستی مسکو