Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24 - سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی جزئیاتی از پیشنهادات نمایندگان مجلس برای میزان افزایش حقوق کارگران در سال آینده را تشریح کرد.

علی‌ بابایی‌کارنامی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به بررسی لایحه بودجه سال 1400 در این کمیسیون، اظهار کرد: طبق لایحه بودجه سال آینده، حقوق کارمندان دولت قرار است 25 درصد افزایش پیدا کند که این موضوع به تصویب کمیسیون اجتماعی مجلس نیز رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: البته پیشنهاداتی مبنی بر افزایش حقوق‌ کارمندان دولت در سال آینده تا سقف 30 درصد نیز مطرح شده بود که این پیشنهاد در جلسه اخیر کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب نشد.سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین، افزایش پلکانی 25 درصدی حقوق کارمندان دولت در سال آینده و طبق لایحه بودجه را تکذیب کرد و گفت: حقوق کارمندان دولت در تمام سطوح در سال آینده، 25 درصد افزایش می‌یابد و در هیچ‌کدام از بندها و تبصره‌های لایحه بودجه اشاره‌ای به افزایش پلکانی حقوق کارمندان نشده است.

بابایی‌کارنامی همچنین به پیشنهادات نمایندگان مجلس درباره افزایش حقوق کارگران در سال آینده اشاره کرد و افزود: اغلب نمایندگان مجلس معتقدند با توجه به افزایش 25 درصدی حقوق کارمندان در سال آینده، حقوق کارگران حداقل ‌باید 40 درصد افزایش باید.وی تأکید کرد: نمایندگان مجلس پیشنهاداتی را برای افزایش حقوق کارگران در سال آینده مطرح کرده‌اند که این پیشنهادهای هنوز در کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی نشده است.سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: قرار است در یکی از جلسات این کمیسیون در هفته آینده، پیشنهادهای نمایندگان مجلس برای میزان افزایش حقوق کارگران در سال 1400 را مورد بررسی قرار دهیم و در نهایت، رقمی معقول، منطقی و منطبق با نرخ تورم را به شورای عالی حقوق و دستمزد پیشنهاد دهیم.بابایی‌کارنامی در پایان با اشاره به پیشنهادات نمایندگان مجلس برای میزان افزایش حقوق کارگران در سال آینده، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس در پیشنهادهای متعددی مطرح کرده‌اند که حقوق کارگران 30، 25 و یا حتی 45 درصد در سال آینده نیز افزایش یابد تا مطابق با تورم بوده و حداقل بخشی از هزینه‌های کارگران را جبران کند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: افزایش حقوق کارگران در سال آینده سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس نمایندگان مجلس کارمندان دولت حقوق کارمندان لایحه بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۸۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای عجیب کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنجشنبه!

کیومرث سرمدی واله، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اخیراً گفته بود: کلیات لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته به دو روز در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد. هنوز مشخص نیست که چه روز‌هایی تعطیل خواهد شد، اما ساعت کاری کارمندان در هفته از ۴۴ به ۴۰ ساعت کاهش می‌یابد.

در پی این اظهارات خانه صمت ایران در نامه‌ای به نمایندگان مجلس ضمن انتقاد از تعطیلی پنجشنبه‌ها به شنبه‌ها اعلام کرد که در قانون کار میزان ساعت کاری هفتگی ۴۴ ساعت در هفته است و چنانچه یک روز تعطیلی به ایام کاری اضافه گردد ساعات کاری هفتگی ۴ ساعت کاسته شده و به تبع آن مزد کارکنان و کارگران نیز ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت.

کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه تخلف است

محمد چکشیان، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه درباره اعلام خانه صمت مبنی بر کاهش ۱۰ درصدی حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه‌ها گفت: این حرف نمی‌تواند اجرایی شود، چون تخلف است و کسی نمی‌تواند حقوق کارگر را کم کند و خلاف قانون کار اقدام کند لذا در صورتی که چنین تخلفی صورت گرفت باید جلوی آن گرفته شود.

چکشیان صیانت از حقوق کارگران، مطالبه حقوق و دستمزد، نظارت برکارگاه‌ها و مشکلات کارخانجات، تخلفات صورت گرفته در بنگاه‌ها و اجرای مباحث ایمنی را از جمله ماموریت‌های معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت کار برشمرد و گفت: اگر در حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اتفاقاتی که طی ۳ سال گذشته افتاده با دوره قبل مقایسه و بررسی شود می‌بینیم که این وقایع و آمار‌ها و تغییراتی که به لحاظ کمی و کیفی و پشتوانه‌های اسناد بالادستی صورت گرفته بسیار بوده است با این حال این اتفاقات نمی‌تواند عقب ماندگی‌های چند ساله را جبران کند.

منبع: تسنیم

tags # حقوق کارگران ، تعطیلی ادارات سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؛ ۱۱۹ درصد افزایش یافت
  • زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • خبر خوش برای بازنشستگان/ زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • واکنش معاون وزیر کار به مسأله کاهش حقوق/تکلیف حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه چیست؟
  • ماجرای عجیب کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنجشنبه!
  • کاهش حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه تخلف است
  • همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟
  • نشست «باید از حقوق کارگران دفاع کرد»
  • افزایش تعداد نمایندگان در دستورکار مجلس/اسامی متاخران امروز
  • یک پیشنهاد جدید برای تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳