Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی گفت: نیروهای هنگ مرزی تایباد در عملیاتی موفق به کشف ۶۲۵ کیلوگرم پیش‌ساز مواد مخدر در گذرگاه رسمی دوغارون شدند.

سردار مجید شجاع روز جمعه  افزود: این میزان پیش‌ساز در داخل یک دستگاه تریلی ترانزیت جاسازی شده بود.

وی ادامه داد: در این عملیات تریلی توقیف و متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده راهی مراجع قضایی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی از کشف انواع مواد مخدر در عملیاتی دیگر در مرزهای مشترک ایران و افغانستان خبر داد و گفت: در این عملیات،  نیروهای مرزبانی هنگ مرزی تایباد در نقاط صعب العبور و در مرزهای مشترک ایران و افغانستان موفق به کشف انواع مواد مخدر شامل ۲۳ کیلوگرم تریاک، ۲۱ کیلو و ۷۰۰ گرم کریستال، سه کیلوگرم شیشه و یک کیلوگرم حشیش شدند.

استان خراسان رضوی بیش از ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد که ۹۰ کیلومتر از این امتداد در شهرستان تایباد قرار دارد.

شهرستان ۱۳۸ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

ساخت و تولید مواد مخدر و داروهای روانگردان، نیازمند استفاده از موادی شیمیایی است که به آنها، پیش‌ساز گفته می‌شود.

پیش سازها موادی شیمیایی هستند که غالباً به عنوان ماده اولیه برای ساخت غیرقانونی مواد مخدر یا داروهای روانگردان، استعمال می‌شوند و مولکول این مواد در ساختار شیمیایی ماده مخدر یا داروی روانگردان دیده می‌شود. استیک انیدرید (پیش‌ساز هرویین)، افدرین (پیش‌ساز شیشه) و ارگوتامین (پیش‌ساز ال. اس. دی) نمونه‌هایی از آن هستند.

پیش‌سازها، به صورت گسترده در صنایع قانونی نیز کاربرد دارند و به همین دلیل، در کنوانسیون ۱۹۸۸ ضمن تاکید بر این موضوع، منافع شرکت‌های دارویی و شیمیایی را گوشزد نموده و تدابیر ابلاغی به اعضا را برای کنترل موادی که به صورت قانونی استفاده می‌شوند تنظیم کرده است.ایرنا 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: خراسان رضوی مواد مخدر پیش ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۹۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حسن هاشم نیا اظهار کرد: پیرو خبر مردمی واصله در اجرای طرح ایست و بازرسی موقت مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم در عوارضی کاشان – قم به یک دستگاه کامیون بار تره بار هندوانه با شماره پلاک معلوم مشکوک و آن را متوقف کردند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم افزود: پس از انتقال و تخلیه بار در بازرسی صورت گرفته از کامیون موصوف، " در ۲۲ هنداونه، ۲۸۷ بسته کوچک مواد مخدر تریاک به وزن کلی ۸۷ کیلو و ۹۰۰ گرم "کشف و در نهایت متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شد.

کد خبر 6087093

دیگر خبرها

  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم
  • کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج
  • کشف ۵۶ کیلو حشیش از یک‌ منزل
  • کشف بیش از ۲۸ هزار عدد قرص قاچاق در هنگ مرزی تایباد
  • کشف و ضبط ۷۷ کیلوگرم مواد مخدر در راه‌های مواصلاتی استان همدان
  • کشف بیش از ۴۲۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در غرب تهران در یک ماه گذشته
  • غاز حرکت دومین کتابخانه سیار تایباد خراسان رضوی
  • نقش مهم اشتغالزایی در ماندگاری ساکنان مناطق مرزی خراسان رضوی
  • سپاه امام رضا(ع) در روستاهای ۶ شهرستان خراسان رضوی اشتغال ایجاد می‌کند
  • از کشف بیش از یک تن شکلات قاچاق تا توقیف خودرو حامل کالای قاچاق