Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل اسبق اتحادیه عرب در واکنش به گذشت یک دهه کامل از بهار عربی اعلام کرد، آنچه ۲۵ ژانویه رخ داد واکنش طبیعی به نادیده گرفته شدن مطالبات مردم بود.

به گزارش ایسنا، عمرو موسی، دبیرکل اسبق اتحادیه عرب در مصاحبه با برنامه "حدیث قاهره" که از کانال ماهواره ای "قاهره و مردم" و وبسایت "المصراوی" پخش شد، گفت، کسی که به دقت وضعیت سیاسی مصر و جهان عرب در سال ۲۰۱۱ را پیگیری کند درمی یابد که شهروند عرب دیگر به پذیرش روند حکومت ادامه نمی دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود، طبیعی بود که این شهروند مادامی که رهبرانش مطالباتش را پاسخ ندهند، خشم خود را ابراز کند و شروعش هم از تونس بود.

موسی گفت، در آن زمان به حسنی مبارک، دیکتاتور مصر بابت این مساله هشدار داده و به او گفته که انقلاب تونس از مصر دور نیست و مبارک هم جواب داده تونس با مصر فرق دارد.

دبیرکل اسبق اتحادیه عرب می گوید، گزارش هایی که در دو سال قبل از وقوع انقلاب در مورد رضایت مردم مصر به مبارک می رسید، کامل نبود.

وی گفت، نارضایتی کاملا واضحی در مصر وجود داشت و آنچه ۲۵ ژانویه رخ داد واکنش طبیعی به نادیده گرفته شدن مطالبات شهروندان بود.

انقلاب ۲۰۱۱ مصر مجموعه‌ای از راهپیمایی‌ها، اعتراضات و نافرمانی‌های مدنی است که از ۲۵ ژانویه ۲۰۱۱ آغاز شد و به استعفای حسنی مبارک در ۱۱ فوریه ۲۰۱۱ و ایجاد حکومتی نظامی در کشور منجر شد. این انقلاب با الهام از انقلاب تونس صورت گرفت. معترضان مصری، اهداف خود را خیزش علیه شکنجه، فقر، فساد و بی‌کاری اعلام کردند و خواهان سرنگونی حکومت حسنی مبارک، لغو قانون شرایط اضطراری، افزایش حداقل دستمزدها، پایان دادن به خشونت‌ها و مهم‌تر از همه، روی کار آمدن یک حکومت مردمی اعلام کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انقلاب مصر دبیرکل اتحادیه عرب ۲۵ ژانویه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۰۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئول راهبری تشکل‌های مردمی

 حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه دیدار با فعالان فرهنگی گفت: رهبر انقلاب مسئولیت راهبری تشکل‌های مردمی را به شورای عالی انقلاب سپردند، در حوزه‌های مختلف سند‌های راهبردی تشکیل شده و به تمام نهاد‌ها ابلاغ شده است.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه افزود: این اسناد راهبردی را نخبگان همان حوزه تدوین کرده اند و به تمام زوایای هر موضوع توجه شده است.

وی بیان کرد: ملاک و مبنای تدوین این اسناد فرمایشات مقام معظم رهبری است، در کنار فرمایشات رهبری از فرهیختگان هر حوزه نیز بهره گرفتیم.

به گفته دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، موشک‌های سپاه در عملیات وعده صادق آسیب‌های جدی به تاسیسات نظامی اسرایبل زده است.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه ادامه داد: روزگاری روسیه و چین این موشک‌ها را به ما نمیدادند، اما امروز خودشان مشتری ما در این حوزه هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی است
  • هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان(عج) است/ جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی
  • جامعة المصطفی مولود مبارک انقلاب اسلامی است
  • بروزرسانی قوانین اسکار ۲۰۲۵؛ از اهدای جایزه بهترین موسیقی فیلم به ۳ آهنگساز تا تغییر نام برخی از جوایز
  • مهم‌ترین دلیل توفیق سپاه، بافت مردمی آن است
  • آمار جدید دادستان انقلاب؛ از وصول مطالبات تا پرونده‌های کثیرالشاکی
  • شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئول راهبری تشکل‌های مردمی