Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور افغانستان با اشاره به نقش برخی کشورها در روند صلح افغانستان اظهارداشت که استفاده از تجربه اندونزی برای روند صلح دولت و طالبان در این کشور موثر است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، همزمان با افزایش قتل‌های هدفمند در افغانستان، اشرف غنی رئیس جمهور این کشور در دیدار با «یوسف کالا» رئیس علمای محمدیه اندونزی تاکید کرد که ادامه خشونت‌ها دیگر قابل تحمل نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود که «علمای جهان اسلام بر نامشروع بودن جنگ در افغانستان اجماع دارند و برای ما نیز این خشونت‌ها که در اثر آن مردم بی‌گناه افغانستان آسیب می‌بینند، دیگر قابل تحمل نیست».

اشرف غنی نقش اندونیزی را در روند صلح افغانستان موثر دانست و گفت که تجربه‌‌های این کشور برای تامین صلح نه تنها برای دولت افغانستان بلکه برای طالبان که راه اعتدال را در پیش گیرند؛ موثر واقع خواهد شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

ریاست جمهوری افغانستان در بیانیه‌ای اظهارداشت که یوسف کالا در این دیدار از آمادگی‌ها برای برگزاری کنفرانسی با حضور علمای جهان اسلام درباره جنگ افغانستان خبر داده و نیز  برای میزبانی از مذاکرات صلح اعلام آمادگی کرده است.

بر اساس این بیانیه، رئیس علمای محمدیه اندونزی همچنین از افزایش خشونت‌ها در این کشور ابراز نگرانی کرده است و از طالبان خواسته تا به این خشونت‌ها پایان دهد.

حدود دو سال قبل نیز نشست سه جانبه‌ علمای افغانستان، پاکستان و اندونزی در شهر «بوگور» اندونزی درباره صلح افغانستان برگزار شد.

در این نشست 16 نفر از  شورای علمای افغانستان، 16 نفر از شورای علمای پاکستان و 20 نفر دیگر از شورای علمای اندونزی حضور داشتند که با صدور قطعنامه‌ای بر لزوم پایان جنگ در افغانستان تاکید کردند.

سفر هیئت طالبان به اندونزی در آستانه دومین نشست سه جانبه علمارایزنی برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی؛ وزیرخارجه اندونزی با معاون سیاسی رهبر طالبان دیدار کردبرگزاری دومین دور از نشست صلح علمای پاکستان-اندونزی و افغانستان

علمای اندونزی، پاکستان و افغانستان تاکید کردند که تروریسم با دین، کشور و یا ملیت خاصی نسبت ندارد، کشورهای اسلامی، کشورهای منطقه و جامعه بین‌المللی باید از روند صلح افغانستان حمایت کنند.

آنها کشتار غیرنظامیان افغان و حملات انتحاری را مخالف اصول اسلامی دانستند و برای نقش آفرینی در روند صلح افغانستان اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان روند صلح افغانستان خشونت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۱۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سیلاب در ولایات افغانستان

ریاست هواشناسی طالبان درباره احتمال بارش برف و باران همراه با سیلاب‌ آنی و رعد‌‌وبر‌ق در ۱۹ ولایت افغانستان هشدار داده است. 

طبق این پیش‌بینی، امروز (یک‌شنبه، ۲ ثور) در ولایت‌های ننگرهار، لغمان، کاپیسا، پروان، پنجشیر، بغلان، تخار، بدخشان، کابل، میدان‌ وردک، بامیان، دایکندی، ارزگان، زابل، غزنی، پکتیکا، خوست، پکتیا و لوگر احتمال بارش برف و باران وجود دارد.

ریاست هواشناسی طالبان میزان برف‌باری را بین ۱۵ تا ۳۰ سانتی‌متر و میزان بارش باران را بین ۱۵ تا ۳۰ میلی‌متر پیش‌بینی کرده است.

در یک هفته‌ی اخیر ولایت‌های مختلف کشور شاهد بارش شدید باران و سرازیرشدن سیلاب‌ بوده است.

وزارت دولت طالبان در امور رسیدگی به حوادث طبیعی طالبان اعلام کرده است که براثر این بارندگی‌ها و سیلاب‌ها، بیش از ۷۰ نفر جان باخته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مطالبات علمای شیعه از حکومت سرپرست افغانستان
  • تعیین سفیر جدید طالبان در تاشکند
  • تعیین سفیر جدید طالبان در ازبکستان
  • تحولات منطقه‌ای محور رایزنی کاظمی قمی و امیرخان متقی
  • طالبان: نیمی از اعضای داعش خوراسان اتباع تاجیکستان هستند
  • حقانی: دنیا باید بپذیرد که افغانستان کشور مستقل است
  • داعش مسئول حمله تروریستی کابل
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم
  • هشدار سیلاب در ولایات افغانستان
  • می‌خواهیم بر اساس احترام متقابل با دنیا تعامل کنیم