Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@20:16:10 GMT

طرح درجه بندی معلمان را قبول نداریم

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۵۲۰۴۱

طرح درجه بندی معلمان را قبول نداریم

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح مباحثی در ارتباط با معلم درجه یک و دو را قبول نداریم، گفت: با جدیت پیگیر احقاق حق معلمان حمایتی هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدصالح جوکار ظهر امروز در جمع معلمان حمایتی یزد که به وضعیت شغلی و معوقات حقوق خود معترض بودند اظهار داشت: متاسفانه در نظام آموزشی ما از آن جهت که هیچ زمانی راهبردهای کلان و اساسی و سیاستگذاری های کلان را وزرای پیشین دنبال نکردند، مشکلات متعددی به وجود آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: از روز اولی که نظام جمهوری اسلامی فعالیت خود را شروع کرد، قرار بود نظام آموزشی ما بر اساس معارف دینی باشد و سیاست های کلی و طرح کلی نظام تعلیم و تربیت برای آموزش و پرورش ابلاغ شد و معلمان به خوبی شاهد هستند که چقدر از ویژگی هایی که قرار بود در مدرسه و نظام تعلیم و تربیت اجرایی شود به مرحله اجرا رسیده است.   نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نه خانواده، نه مدیر و نه معلمان از این طرح اطلاع کافی ندارند، این وضعیت اصلا مناسبت نیست؛ هر وزیری که می آید طرح و اقدام جدیدی را شروع می کند و کارهای قبلی به فراموشی سپرده می شود.   جوکار با انتقاد از اینکه ما یک سیاست کلی در رابطه با جذب معلم در آموزش و پرورش نداشتیم تصریح کرد: همین مدارس حمایتی تصمیم یکی از وزرا بود و تعدادی معلم را از طریق شرکت‌هایی جذب کرده و به کلاس های درس فرستادند اما وزیر دیگری می‌آید و می‌گوید مدارس حمایتی خوب نیست و باید وضعیت برگردد؛ این چه نظام آموزشی است و چرا از ابتدا کار به صورت کارشناسی انجام نمی‌شود.   رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این در شان ما نیست که چند سال یک طرح ابلاغ شده را اجرا کنیم و بعد بگوییم خوب نیست و آن را رها کنیم؛ من به معلمان حمایتی حق می‌دهم که پس از چند سال فعالیت الان در ارتباط با بحث بیمه و حقوق و قرارداد خود با مشکل مواجه هستند.   وی با بیان اینکه در قانون اساسی تاکید شده که وظیفه دولت است شغل مناسب هر فردی را تامین کند بیان کرد: در این راستا به عنوان نماینده مردم در مجلس اعلام می‌کنم که از حق و حقوق معلمان حمایتی دفاع کردیم و در صحن علنی مجلس و وزارتخانه و در استان به مسائل معلمان پرداخته شده است.   نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی گفت: اینطور نیست که کار معلمان فراموش شده باشد، بلکه همین دیروز از مدیرکل آموزش و پرورش یزد در این رابطه توضیح خواستم و مقرر شد که فردا نامه‌ای برای اعلام به وزیر آموزش و پرورش بنویسد و به من تحویل دهد.   جوکار به تعطیلی کلاس‌های درس اشاره کرد و ادامه داد: این که حق و حقوق معلمان باید پرداخت شود موضوع قطعی و درست است ولی آیا تعطیلی کلاس‌های دانش‌آموزان و عقب افتادن تحصیلی آنها به نفع ماست؛ بله در استان باید همه جواب‌گوی حقوق معلمان باشند و پیگیری لازم در این زمینه باید انجام شود.   رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه مجلس دهم در ارتباط با معلمان گفت: این قانون مصوب شده و شورای نگهبان هم تایید کرده پس باید اجرایی شود و قول می‌دهیم که مشکلات معلمان را پیگیری کنیم تا حل شود.   وی تصریح کرد: ما به هیچ عنوان معلم درجه یک و دو نداریم و معلم کسی است که در مدارس آموزش می‌دهد و اینکه کسی بگوید معلمان حمایتی معلم نیستند اصلا درست نیست و چنین چیزی را قبول نداریم.   انتهای پیام/   منبع: مهر    

منبع: دانا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی معلمان حمایتی آموزش و پرورش نماینده مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۲۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره جزئیات افزایش رقم ساعات حق‌التدریس معلمان اظهار کرد: یکی از بهترین راه های کمبود معلم در آموزش و پرورش استفاده از نیروهای توانمند است و باید انگیزه لازم را ایجاد کنیم تا از ظرفیت معلمان موجود که گزینش شده و دارای سابقه کار و هستند، استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: نارضایتی معلمان از نحوه افزایش حقوق در رتبه‌بندی

وی افزود: استفاده از نیروهای موجود باعث جبران کمبود معلم با استفاده از معلمان با تجربه می‌شود و دیگر معلمان بدون تجربه به کلاس‌های درس نمی‌روند.

فرهادی ادامه داد: کمبود معلم مقطعی بوده و همیشگی نیست بنابراین به دلیل نیاز کوتاه مدت به دنبال استخدام نیروهای جدید نباشیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای تحقق این موضوع باید دو اتفاق بیفتد، گفت: نخست آنکه دستمزد ساعات حق‌التدریس معلمان به موقع پرداخت شود، وزارت آموزش و پرورش دستگاه درآمدزا نیست و منابع مالی را از سازمان برنامه و بودجه دریافت می‌کند و این سازمان قول همراهی برای پرداخت به موقع حق‌التدریس‌ها را داده است.

وی بیان کرد: معلمان با تجربه باید انگیزه کافی برای تدریس اضافه را داشته باشند با همین رویکرد آیین نامه‌ای را تدوین و سه پیشنهاد ارائه کردیم، این آیین‌نامه به شورای حقوق و دستمزد ارائه شده است.

فرهادی با اشاره به اینکه نظر سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه برای افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان مثبت است، افزود: این کار به نفع دولت، معلمان و دانش آموزان است، وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده است که مبلغ حق‌التدریس حدود دو برابر شود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ضریب اشتغال مثبت معلمان کمتر از ۱.۲ است یعنی از ده معلم کمتر از دو معلم اضافه تدریس دارند، اگر این رقم به ۱.۴ برسد، کل نیاز آموزش و پرورش مرتفع می‌شود و بخشی از اقتصاد معلمان تأمین خواهد شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان از مهر امسال اجرا می‌شود؟ گفت: در تلاش هستیم تا از مهر امسال اجرا شود.

فرهادی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود نرخ حق‌التدریس جذابیت کافی ندارد بنابراین در شورای حقوق و دستمزد افزایش نرخ حق‌التدریس تا دو برابر را پیگیری کردیم که در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228269 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • گرامیداشت روز معلم
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • ۷۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی سیاسی در مرکزی برگزار می‌شود
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • تسری امتیازات رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران نهضت سوادآموزی
  • آموزشیاران نهضت سواد آموزی مشمول قانون رتبه بندی معلمان هستند
  • تسری امتیازات قانون نظام رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران و راهنمایان تعلیماتی سازمان نهضت سوادآموزی
  • نارضایتی معلمان شاغل و بازنشسته از افزایش حقوق رتبه‌بندی
  • اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان در نهضت سوادآموزی
  • بلبشو در ارقام افزایش حقوق رتبه‌بندی معلمان شاغل و بازنشسته!