Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره خاموشی تله کابین توچال، اظهار کرد: بسیاری از شهروندان در روز‌های پایانی هفته خصوصا در روز‌های زمستانی برای لذت از فضای طبیعت به کوه مراجعه می‌کنند و در این ساعات عصرگاهی همه این عزیزان قصد بازگشت دارند و تله کابین توچال هم موقعیتی دارد که همه کوهنوردان از مسیر‌های دیگر از جمله دربند و دارآباد از تله کابین توچال به سمت بالای کوه حرکت می‌کنند و متاسفانه تعداد زیادی از کوهنوردان قصد دارند در یک زمان کم از تله کابین استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران اظهار کرد: بر اساس توصیه‌نامه‌هایی که تله کابین توچال ارائه داده بود، هر زمانی که شدت باد از یک حد خاصی بالاتر می‌رود، مسئولان تله کابین در راستای حفاظت از جان ورزشکاران و کوهنوردانی که در ارتفاعات هستند و جلوگیری از آسیب دیدگی آنان در جابجایی، تله کابین را برای مدتی متوقف می‌کنند و به محض اینکه سرعت باد پایین‌تر می‌آید و اجازه تردد افراد صادر می‌شود، تله‌کابین را فعال می‌کنند.

ملکی تصریح کرد: عصر امروز در یک مقطعی، به علت اینکه سرعت باد شدت گرفته بود و مسئولان تله کابین نگران بودند تا اتفاقی برای یکی از شهروندان نیفتد، در یک زمان مشخص تله کابین را خاموش کردند و وقتی تله کابین پایین آمد حدود صد نفر بدون تلفات خاصی به ایستگاه‌های پایین منتقل شدند.

وی افزود: خاموش شدن تله کابین همیشگی بوده است و در راستای شیوه نامه‌های تعریف شده این کار انجام شد، خاموش شدن تله کابین به دلیل نقص فنی نبوده است و با توجه به تعریفاتی که وجود دارد، دستگاه با بالا رفتن شدت باد خاموش می‌شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران ادامه داد: خوشبختانه بدون این که حادثه‌ای رخ دهد نفرات به پایین منتقل شدند و البته نکته مهم این است که امروز روز پرکاری برای فعالان آتش نشانی در کمپ آتش نشانی بود.

ملکی گفت: چند سالی است که آتش نشانی تهران در روز‌های آخر هفته، دو ایستگاه در تله کابین و ارتفاعات دارآباد دارد تا همزمان با بروز حادثه‌ای وارد کار شوند البته دو، سه ایستگاه هم در پایین ارتفاعات دارآباد وجود دارد که پشتیبانی این کمپ‌ها را هم انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: من تقاضا می‌کنم از شهروندان با توجه به شدت باد که تردد را مختل و معضل می‌کند، در ارتفاعات بالا نروند و برنامه ریزی داشته باشند تا زمانی که هوا خوب است، به پایین برگردند و حتما همراه خود تجهیزات گرم مانند لباس گرم و... داشته باشند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران خاطرنشان کرد: امروز آتش نشانان کوهستان در چند نوبت به مناطقی برای کمک رسانی به تیم‌های امداد اعزام  و موفق شدند که چند نفر را از ارتفاعات پایین آورند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران تله کابین توچال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۳۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) خودرویی که شیشه جلو و سقف ندارد

غول خودروسازی برقی چینی به  نام بی‌وای‌دی(BYD) یک ابرخودرو مفهومی جسورانه را از طریق برند ممتاز فنگ چنگ بائو(Fang Cheng Bao) ارائه کرده است. خودروی سوپر ۹(Super ۹) بدون سقف و شیشه جلو است و درهای قیچی مانند دارد و ظاهرا در حال تولید است.

به گزارش ایسنا، بی‌وای‌دی بزرگترین تولید کننده خودروهای الکتریکی در جهان است و ۲۰ درصد از ۱۰ میلیون خودروی برقی فروخته شده در سراسر جهان در سال گذشته را تولید کرده است. در مقایسه تسلا ۱۳ درصد، فولکس واگن ۹ درصد و جنرال موتورز ۶ درصد فروش داشته‌اند.

به نقل از نیواطلس، این برند همچنین برند غالب در بزرگترین و سریع‌ترین رشد جهانی بازار خودرو است. این در زمانی است که صنعت جهانی در حال شروع تحولات عظیمی است که به سمت استفاده از برق می‌رود.

در سال ۲۰۱۰، وقت خود را صرف اتوبوس‌های ابرخازنی که در نمایشگاه عظیم جهانی شانگهای به گردش در می‌آمدند، کردیم. زمانی که دولت چین حکمی صادر کرد که این مکان هیچ هیدروکربنی منتشر نمی‌کند، بی‌وای‌دی کار ساخت اتوبوس‌های برقی را به عهده گرفت. آنها بی عیب و نقص کار کردند.

بی‌وای‌دی یک مجموعه صنعتی قابل توجه است که در حال حاضر برای پیشروی در برق‌رسانی به کشوری با ۱.۵ میلیارد نفر ساخته شده است، بنابراین تصادفی نیست که شرکت‌های سازنده آن، تلفن‌های هوشمند و مونوریل‌های برقی می‌سازند.

فانگ چنگ بائو و طرح مفهومی سوپر ۹

این طرح مفهومی نشانه دیگری است مبنی بر اینکه چین به طور جدی قصد دارد به همان اندازه متقاعد کننده به دنبال بازار خودروهای سوپراسپرت باشد که در حال حرکت برای تسلط بر بازار محصولات ارزان قیمت است.

فنگ چنگ بائو یک برند رده بالا است که توسط بی‌وای‌دی توسعه یافته است. تا این لحظه، این شرکت بر روی خودروهای شاسی بلند الکتریکی تمرکز کرده است.

انتظار می‌رود بائو ۹ باتری الکتریکی داشته باشد.

این خودرو دو سرنشین با درهای قیچی مانند، کابین خلبان دوگانه که توسط نواری از بدنه جدا شده و صندلی‌های فیبر کربنی یکپارچه ساخته می‌شود. این کابین دارای یک کابین به سبک جت جنگنده، با فرمانی است که خودروهای فرمول یک را تداعی می‌کند و با دکمه‌ها و کنترل‌های اضافی در دو طرف و پایین فرمان مرکزی آن قرار دارد.

شاسی آن از جنس فیبر کربن است که وزن را پایین نگه می‌دارد اگرچه همچنان از یک بسته باتری سنگین استفاده می‌شود. هیچ سقف یا شیشه جلویی وجود ندارد و راننده و سرنشین به طور کامل حس سرعت را تجربه می‌کنند. در هر صورت، این یک طراحی جسورانه و جذاب است.

سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
  • (تصاویر) خودرویی که شیشه جلو و سقف ندارد
  • آتش‌سوزی یک کارگاه آهنگری در پامنار
  • آتش سوزی در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار تهران
  • آتش‌سوزی در یک کارگاه آهنگری در پامنار تهران
  • اقدامات آتش‌نشانی تهران در سیل سیستان و بلوچستان
  • گودبرداری غیر اصولی جان مرد جوان را گرفت
  • پلاک گذاری تاکسی های برقی تهران به کجا رسید؟ | توضیحات سرپرست تاکسیرانی درباره آخرین وضعیت تاکسی
  • فیلم| لحظه عجیب ایجاد رعد و برق از نمای داخل کابین هواپیما
  • فیلم/ لحظه ایجاد رعد و برق از نمای داخل کابین هواپیما