Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@11:21:52 GMT

طرح مجلس برای منسوخ شدن تغییر ساعت رسمی کشور

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۵۳۳۳۴

آفتاب‌‌نیوز :

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی تهیه و تدوین کرده‌اند که در صورت تصویب نهایی آن در جلسه علنی پارلمان قانون تغییر ساعت رسمی کشور مصوب سی و یکم مرداد ماه 1386 مجلس شورای اسلامی منسوخ خواهد شد.

متن کامل طرح تغییر ساعات رسمی کشور به شرح زیر است:

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
احتراما طرح ذیل که به امضای 29 نفر از نمایندگان رسیده است، جهت طی مراحل قانونی تقدیم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقدمه (دلایل توجیهی):
بیش از یکصد سال از آغاز تغییر ساعات در دنیا سپری شده است و با مطالعه این طرح کشورها در تداوم اجرای این طرح بازاندیشی کرده‌اند که در این میان می‌توان به کشورهای آلمان، انگلستان، فنلاند، سوئد و برخی دیگر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا اشاره کرد و مهمترین دلیل آنها آثار سوء تغییر ساعات بر سلامتی مردم است که ناشی از تغییر زمان خواب شهروندان و لزوم تطابق آن با زمان خورشید است در کشور ما علاوه بر این دلایل تفاوت اوقات شرعی و ساعت رسمی نیز مشکلاتی ایجاد کرده است بنابر این این طرح با هدف بازگشت ساعات رسمی به حالت قبل از تغییر آن تقدیم مجلس می‌گردد.

لذا طرح ذیل تقدیم می‌شود:

عنوان طرح:
تغییر ساعات رسمی کشور
ماده واحده: قانون تغییر ساعت رسمی کشور مصوب سی و یکم مرداد ماه 1386 مجلس شورای اسلامی منسوخ می‌گردد و ساعت رسمی کشور به قبل از این قانون برمی‌گردد.

امضا کنندگان طرح عبارتند از،ابوالفضل ابوترابی، ابراهیم رضایی، سیدناصر موسوی لارگانی، جلال محمودزاده، سمیه رفیعی، کمال حسین‌پور، محمدصالح جوکار، نصرالله پژمان‌فر، شهباز حسن‌پوربیگلری، صدیف بدری، علی‌اصغر عنابستانی، پرویز اوسطی، جواد کریمی قدوسی، حسین امامی‌راد، محمدمهدی فروردین، رحیم زارع، سیدعلی یزدی‌خواه، محمدحسین فرهنگی، احسان ارکانی، سیدکریم حسینی، سیدکاظم دلخوش اباتری، بهروز محبی نجم‌آبادی، سیداحمد رسولی‌نژاد، جلال رشیدی کوچی، هاجر چنارانی، فریدون حسنوند، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، علی خضریان، محمدتقی نقدعلی .

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مجلس نمایندگان ساعت رسمی کشور مجلس شورای اسلامی ساعت رسمی کشور تغییر ساعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۳۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری بیست و دومین اجلاس رسمی شورای اسلامی استان خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  در این جلسه تصویب شد تا در هفته شورا‌های اسلامی، همایشی با عنوان تقدیر از شورا‌های برتر شهری، روستایی، بخش و شهرستان با حضور ۲۰۰۰ نفر از اعضای شورا‌های شهر و روستای استان برگزار شود.

 

در این نشست دستورالعمل‌های قانونی منع به کارگیری اعضای شورا‌های اسلامی در پست‌های مدیریتی بررسی شد.

 



دیگر خبرها

  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش نخواهد داشت/ ساعات و روزهای کاری ما نسبت به برخی از کشورها بیشتر است
  • انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود
  • روز‌های برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • روزهای جلسات علنی مجلس تغییر کرد +جزئیات
  • روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • برگزاری بیست و دومین اجلاس رسمی شورای اسلامی استان خراسان رضوی
  • سفر رییس‌جمهور باعث تعمیق روابط ایران و پاکستان می‌شود
  • چراتعطیلی پنجشنبه‌ها بهتر از ‌شنبه‌هاست؟
  • نتیجه دور دوم انتخابات نقش موثر در کارآمدی مجلس آینده دارد
  • اظهارات علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودرو‌های شاسی بلند، اعتراضات سال ۱۴۰۱ و ...