Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حوزه بهداشت‌ و درمان در هفته گذشته با رویداد‌هایی متعدد مواجه بود که در این بسته خبری به بخشی از آنها می‌پردازیم.

زمان احتمالی آغاز واکسیناسیون کرونا در ایران اعلام شد/ واکسن تولید مشترک ایرانی در بهمن ماه رونمایی می‌شود

علیرضا بیگلری رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: باید دانست که کشورهای مختلفی تزریق واکسن کووید ١٩ را آغاز کرده اند، و برخی از کشورها با کارخانجات به صورت مستقیم قرارداد بستند و واکسن تحویل گرفتند و تصمیم قریب به اتفاق کشورها این بود که از سبد مشترک سازمان بهداشت جهانی خرید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انستیتو پاستور ایران با اشاره به زمان آغاز واکسیناسیون کرونا در ایران گفت: در کنار خرید از کواکس تحویل و تزریق واکسن ها در حدود ۶ تا ٨ هفته آینده آغاز می شود، همچنین با هدایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با شرکت های مطمئن مذاکره برای تهیه واکسن کرونا آغاز شده است و واکسن کواکس زودتر به دست ایران خواهد رسید.

بیگلری افزود: خبر بسیار خوب این است که یکی از واکسن ها که تولید مشترک بین ما و کشور دیگر است مراحل حیوانی را به خوبی گذرانده شده است و خوشبختانه فاز یک کارآزمایی بالینی آن هم جواب بسیار خوبی گرفت و مرحله دوم هم در آن کشور در حال انجام است و امیدواریم در بهمن بتوانیم فاز آخر کارآزمایی بالینی را با افتخار به عنوان تولید ایرانی تقدیم مردم کنیم.

حقوق پرستاران ۲.۵ برابر شد +جزییات افزایش حقوق

سید کامل تقوی‌نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره میزان حقوق پرستاران گفت: حقوق پرستاران از اسفند سال گذشته تاکنون ۵۰ درصد اضافه و مجوز افزایش حقوق ۵۰ درصدی پرستاران صادر شد و در مجموع از اسفند ۹۷ تاکنون شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی حقوق پرستاران هستیم و حقوق پرستاران دو برابر شده است و ۵۰ درصد هم از فردا به حقوق پرستاران اضافه می‌شود و در مجموع حقوق پرستاران ۲.۵ برابر خواهد شد ودر مقایسه با سال ۹۲ حقوق پرستاران ۶.۵ برابر شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت افزود: حقوق یک پرستار کارشناس تازه استخدام شده اکنون چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و حقوق یک پرستار کارشناس ارشد تازه استخدام شده چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است و از فردا ۵۰ درصد افزایش می‌یابد و حقوق کارشناس به ۷ میلیون ۱۰۰ و حقوق کارشناس ارشد ۷ میلیون و ۳۰۰ خواهد رسید.

تقوی نژاد گفت: حقوق یک پرستار کارشناس با ۲۰ سال سابقه نیز از ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و کارشناس ارشد از هفت میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به حدود ۱۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد، ضمن اینکه هر پرستار نیز ماهانه ۲.۵ تا ۳ میلیون تومان نیز بابت اضافه کار و کارانه دریافت می‌کند.

جذب ۳۶ هزار پرستار در وزارت بهداشت/ تلاش برای تعرفه گذاری خدمات پرستاری تا پایان دولت دوازدهم

وزیر بهداشت وزیر بهداشت گفت: ما با مساعدت دولت و سازمان برنامه و بودجه اقداماتی برای ترمیم حقوق پرستاران انجام دادیم، اما زحمات پرستاران گرانسنگ‌تر از چیزی است که بتوانیم آن را با پاداش مالی جبران کنیم، ما ۲۰ هزار پرستار از طریق مجوز جدید دولت و ۱۶ هزار پرستار جایگزین تبدیل وضعیتی‌ها به صورت شرکتی و قراردادی جذب خواهیم کرد و امیدواریم با ۳۶ هزار نیروی جدید پرستاری بتوانیم کمبود پرستار را که یکی از گله‌ها و شکایت دوستان بود، برطرف کنیم و فشار را از روی پرستاران برداریم.نمکی

گفت: تعرفه پرستاری در منزل در شورایعالی نظام پزشکی را مصوب کردیم و تقدیم هیات دولت خواهیم کرد و روی تعرفه پرستاری کار می‌کنیم و امیدواریم این مشکل در دولت دوازدهم با حمایت رئیس جمهور به سرانجام برسد.

وزیر بهداشت یادآوری کرد: هیچ کدام از پرستاران مطالبات حرفه ای و اقتصادی خود را به خدمت رسانی مردم گره نزدند و این نماد از خودگذشتگی و ایثار بی بدیل پرستاران بود.

واکسیناسیون ۶۵ درصد جمعیت کشور برای شکست کرونا

محمدرضا ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی درباره اجباری یا اختیاری بودن واکسیناسیون کرونا گفت: برای قطع زنجیره انتقال کرونا باید ۶۵ درصد مردم کشور واکسن بزنند. 

او افزود: نباید وارد جوسازی مسموم شویم، رسانه‌های خارجی به دنبال جوسازی هستند و اینجاست که نهاد‌های مدنی مانند نظام پزشکی باید ورود کنند. همچنین انجمن علمی عفونی باید درباره واکسن توضیحات لازم را بدهد تا آگاهی مردم در این باره افزایش یابد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی درباره تامین واکسن کرونا گفت:  تامین واکسن برای مردم یک اولویت حیاتی و قطعی است. این تامین باید در ابعاد وسیع و در بازه زمانی مشخص و محدود برای مردم فراهم شود. تامین ۵۰ میلیون واکسن در طول هشت ماه خیلی موثر نیست، بلکه این تعداد باید در عرض سه ماه تامین و تزریق شود، زیرا اگر فاصله بیفتد، زنجیره ویروسی قطع نمی‌شود.

او افزود: واکسیناسیون در دنیا شروع شده و باید به سرعت به میزان کافی و در مدت زمان مشخص برای مردم ایران با اولویت اقشار آسیب پذیر و کادر درمان واکسن تامین شود، البته طبیعی است که در این بخش همه امکانات کشور باید بسیج شوند. فقط بخش دولتی نمی‌تواند در این حوزه اقدام کند، بلکه بخش خصوصی هم باید در تهیه و توزیع واکسن ورود کنند. پیشنهاد سازمان نظام پزشکی هم در این زمینه به صورت کتبی به وزیر بهداشت داده شده است.

استان‌های رکورددار بستری و مرگ و میر کرونا/ خروج تمام شهرستان‌های کشور از وضعیت قرمز کرونایی

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تشریح وضعیت کرونایی کشور اظهار کرد: خوشبختانه برای اولین بار شاهد خروج تمام شهرستان‌های کشور از وضعیت قرمز بیماری هستیم. به طوری که اکنون ۲۰۵ شهرستان کشور در وضعیت نارنجی یعنی پرخطر و ۲۴۳ شهرستان در وضعیت زرد، یعنی با خطر متوسط بیماری قرار دارند.

 سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به روند کاهش میزان بستری و فوتی‌های کرونا در کشور بیان کرد: در هفته گذشته میانگین بروز هفتگی موارد مثبت بستری و همچنین میانگین بروز هفتگی موارد مرگ و میر ناشی از بیماری نسبت به هفته ماقبل دارای روند کاهشی بوده است.

لاری به استان های رکورددار موارد بستری کرونا اظهار کرد: میانگین بروز هفتگی موارد مثبت بستری در هفته چهارم آذر ماه حود ۹ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت گزارش شده است که بیشترین میزان بروز به ترتیب در استان‌های مازندران، کهگیلویه و بویراحمد، تهران، ایلام و اردبیل بوده است.

 سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به میزان مرگ و میر کرونا و استان های رکورددار فوتی بیان کرد:  استان همچنین میانگین بروز هفتگی موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور در هفته چهارم آذر ماه حدود ۱۹.۳ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده است که بیشترین میزان بروز در این شاخص به ترتیب در استان‌های اردبیل، یزد، گلستان، زنجان و ایلام بوده است.

آزمون استخدامی در موعد مقرر برگزار می‌شود/ پیشنهاد بازگشایی مدارس برای پایه اول و دوم ابتدایی

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: ۱۰۰ هزار نفر در آزمون استخدامی جذب مراکز دولتی خواهند شد و با توجه به آرامش نسبی و افزایش حوزه‌ها به ۲۷۰۰ مورد این آزمون برگزار خواهد شد؛ باید توجه داشت که این آزمون ۲ بار به تعویق افتاده بود و در دی ماه و موعد مقرر با رعایت دستورالعمل‌ها و حداقل جمعیت مصوب شد که برگزار شود.

وی اظهار کرد: پیشنهاد بازگشایی مدارس برای کلاس اول و دوم ابتدایی مطرح و پیشنهاد شد که با توجه به مشکلاتی که در آموزش دانش آموزان در این پایه ها وجود دارد، بتوانند در شهرهای زرد و نارنجی سر کلاس حضور یابند که بحث های زیادی شد و این پیشنهاد مخالفان و موافق هایی داشت و مقرر شد این موضوع در قرارگاه مطرح و ۲ هفته آینده برای آن تصمیم گیری شود.

حذف دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت تا شهریور ۱۴۰۰

مهدی رضایی، معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت در خصوص آخرین وضعیت نسخه نویسی الکترونیکی در کشور اظهار کرد: هم اکنون نسخه الکترونیک در کلیه استان‌های کشور مستقر شده است. در این طرح پزشکان اقدام به نسخه نویسی الکترونیک می‌کنند و ارائه خدمات تجویز شده در داروخانه و مراکز پاراکلینیک با ارائه یک کد رهگیری امکان پذیر خواهد بود.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت افزود: در مواردی که پزشک اقدام به تجویز در برگه‌های دفترچه داروخانه، آزمایشگاه و تصویربرداری در زمان ارائه خدمت و با استفاده از فرآیند ثبت نسخه کاغذی اقدام به ثبت الکترونیک نسخه می‌کند؛ در این فرایند کلیه قوانین رسیدگی در نسخه الکترونیک به صورت برخط کنترل می‌شود و امکان محاسبه پرداخت از جیب بیمار وجود خواهد داشت.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت بیان کرد: نسخه الکترونیک و حذف دفترچه‌های کاغذی تا شهریور ۱۴۰۰ استقرار پیدا می‌کند.

نتایج آزمون استخدامی وزارت بهداشت اعلام شد

سعید هاشمی نظری رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی از اعلام نتایج آزمون استخدامی وزارت بهداشت خبر داد و گفت: نتایج اولیه آزمون استخدام قراردادی دانشگاه‌های علوم پزشکی که در تاریخ ۲۴ مهر ماه ۹۹ برگزار شد، بر روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir قرار گرفته است.

هاشمی نظری بیان کرد: داوطلبان هریک از دستگاه‌ها پس از دریافت نتیجه آزمون، در صورتی که براساس نتیجه مندرج در کارنامه آزمون جزء معرفی شدگان برای بررسی مدارک باشند، باید برای اقدامات بعدی به آدرس سایت اینترنتی دستگاه مورد نظر مراجعه و براساس توضیحات مندرج در سایت، اقدام کنند.

 رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی بیان کرد: همچنین داوطلبان شرکت کننده در مشاغل دارای مصاحبه تخصصی که در جدول مشاغل آگهی مشخص شده اند (فوریت‌های پزشکی و نگهبان) می‌رساند پس از بررسی مدارک، واجدین شرایط برای اطلاع از تاریخ شرکت در مصاحبه می‌بایست مجددا به سایت اینترنتی دستگاه مربوطه مراجعه کنند.

لزوم اجباری شدن تست سریع کرونا برای مسافران ورودی به کشور

جلسه بررسی طرح شهید قاسم سلیمانی با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، جمعی از معاونان و مدیران وزارت بهداشت، جانشین رییس سازمان بسیج و نیز رییس بسیج جامعه پزشکی برگزار و پیشرفت‌ها و کمبود‌های این طرح در سطح کشور بررسی شد.

او افزود: خوشبختانه مقدار زیادی کیت تست سریع کرونا و همچنین منابع مالی برای اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور توزیع شده است تا دغدغه اجرای این طرح، کاهش پیدا کند.

نمکی تاکید کرد: نامه‌ای برای قطع پرواز‌های بین ایران و انگلیس به وزیر راه و شهرسازی نوشتم و از طرفی چندین تکلیف برای معاونت بهداشت جهت پیگیری مسافران ورودی به کشور از مبدا انگلیس به کشور معین کردم. با توجه به تعطیلات پیش رو در سال جدید میلادی، باید تست‌های سریع در فرودگاه‌های بین المللی کشور که پرواز خارجی دارند برای مسافران ورودی، اجباری شود.

رهبر انقلاب پیگیر تامین واکسن کرونا هستند/ ملت ایران نباید از کشورهای برخوردار عقب بمانند

 سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: همکاران من در این ایام با وجود اینکه با سهمگین ترین اپیدمی تاریخ ۱۵۰ ساله کشور دست و پنجه نرم می‌کردند، از بقیه امور در بخش فرهنگ بقیه بخش‌های بهداشت و درمان مانند مراقبت سالمندان، واکسیناسیون کودکان و مراقبت از زنان باردار غافل نشدند و هیچ بیماری پشت درب بیمارستانی سرگردان نماند و داروهای موثر بر درمان کرونا را تامین کردیم.

وی افزود: امروز با همت و قدرت پیش می‌رویم تا واکسن کرونا را به سرانجام برسانیم امروز صبح اولین سوالی که داشتم پیگیری مقام معظم رهبری درباره تامین واکسن کرونا بود و دلسوزی رهبر انقلاب و رئیس جمهور و بقیه به این دلیل است که مردم این سرزمین نباید از سرزمین های برخوردار و دارای منابع سرشار در اوج تحریم های ظالمانه کمتر داشته باشند و عقب بمانند.

مسافران مستقیم و غیر مستقیم از انگلیس بررسی و قرنطینه شوند

سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به رییسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درخصوص بررسی دقیق کسانی که مستقیم یا غیر مستقیم از مبدأ کشور انگلیس وارد می‌شوند، دستوراتی صادر کرد.

براساس این گزارش، در این نامه بر ضرورت بررسی دقیق مسافرین از مبدا انگلیس به مقصد ایران، انجام تست، قرنطینه و مراقبت کامل از آن‌ها و تشدید نظارت‌ها و مراقبت و انجام آزمایشات COVID-۱۹ در کلیه مبادی ورودی هوایی بخصوص پرواز‌هایی که از مبدأ کشور‌های اروپایی صورت می‌پذیرد، تاکید شده است.

همه آنچه درباره جهش جدید ویروس کرونا باید بدانید

انتشار گونه تازه‌ای از ویروس کرونا که با سرعت بیشتری منتشر می‌شود سبب شد تا دولت بریتانیا قرنطینهٔ سفت‌وسختی را در لندن، پایتخت و نواحی جنوبی این کشور به اجرا بگذارد در حالی که شماری از کشور‌های جهان نیز تردد مسافر از بریتانیا را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

اقدام اخیر دولت بریتانیا بر اساس اعلام نتایج تحقیق تازه پژوهشگران این کشور درباره گونه جدید ویروس کرونا صورت گرفت، اما دربارهٔ این گونهٔ جدید ویروس کرونا دقیقا چه می‌دانیم؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار پزشکی اخبار سلامت میانگین بروز هفتگی موارد درمان و آموزش پزشکی واکسیناسیون کرونا آزمون استخدامی حقوق پرستاران وزارت بهداشت ویروس کرونا واکسن کرونا تامین واکسن وزیر بهداشت بیمه سلامت هزار تومان نظام پزشکی مرگ و میر ۵ برابر ۵۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۴۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان اجرای تعرفه‌های جدید پزشکی | تعرفه‌های درمانی این کشور همسایه ۱۸ برابر ایران است!

به گزارش همشهری آنلاین،‌ دکتر رضا لاری‌پور ، درباره ابلاغ نرخ تعرفه‌های پزشکی سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: اگرچه هیات‌دولت نرخ تعرفه‌های پزشکی را در اوایل فروردین ماه سال جاری تعیین کرد اما این تعرفه‌ها با تاخیر ۲۳ روزه ابلاغ شد. اما در مجموع تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ از اول فروردین ماه سال جاری قابلیت اجرا دارد و آنچه که به عنوان معوقه‌های تعرفه‌های پزشکی به حساب می‌آید لازم است که توسط سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت شود.

وی با بیان اینکه تعرفه‌های پزشکی که توسط دولت ابلاغ می‌شود برای تمام اعضای جامعه پزشکی لازم‌الاجراست، افزود: علیرغم لازم‌الاجرا بودن تعرفه‌های پزشکی ابلاغی، به عنوان حق‌الناس ذی‌نفعان این مولفه به حساب می‌آید.

لاری‌پور ادامه داد: نرخ تعرفه‌های پزشکی امسال و در دولت سیزدهم ۳۵ درصد افزایش یافت. اگرچه نرخ تعرفه ابلاغی از سوی دولت با نرخ تعرفه مصوب شورای عالی بیمه چند درصد اختلاف دارد اما سعی شده جزئیات تعرفه‌های پزشکی مانند «ویزیت»، «هتلینگ»، «جزء فنی» و «جزء حرفه‌ای» متناسب با نرخ تورم کشور افزایش یابد. به طور مثال، افزایش ۴۰ درصدی رشد ویزیت و رشد ۴۵ درصدی جزء حرفه‌ای جزو تلاش‌های افزایش جزئیات تعرفه‌های پزشکی متناسب با نرخ تورم به حساب می‌آید.

وی با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی نرخ تعرفه‌های پزشکی اظهار کرد: بررسی افزایش تعرفه‌های پزشکی سال ۱۴۰۳ در مقایسه با افزایش تعرفه‌ها طی یک دهه گذشته بیانگر این است این مولفه‌ها تا پیش از این تا این حد افزایش نداشته است. امیدواریم که با افزایش متناسب تعرفه‌های پزشکی طی سال‌های آتی نیز شاهد نگهداشت و پاسداشت نیروی انسانی نظام پزشکی کشور باشیم.

لاری‌پور درباره نقش بیمه‌ها در پوشش تعرفه‌های پزشکی گفت: یکی از نکات مهم و اساسی در ارتباط با تعرفه‌های پزشکی این است که بیمه‌ها به عنوان عناصر اصلی پرداخت‌کننده موظف هستند که نسبت به پرداخت به موقع اقدام کنند؛ نه اینکه پرداخت‌ها با تاخیرهای چندین ماهه انجام شود. همچنین مردم کمترین نگرانی را به هنگام مراجعه به ارائه دهندگان خدمات سلامت داشته باشند و با پرداخت حق بیمه بتوانند با آرامش خاطر در هنگام بیماری به پزشکان مراجعه کنند.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی درباره نرخ تعرفه‌های پزشکی ایران در مقایسه با سایر کشورها نیز توضیح داد: همچنان نسبت به تعرفه پزشکی سایر کشورهای جهان فاصله داریم. نرخ تعرفه‌های پزشکی ایران با کشورهای همسایه نظیر ترکیه، هند، پاکستان و عراق همواره اختلاف دارد. افزایش نرخ ارزی ماه‌های اخیر نیز سبب شده اختلاف تعرفه‌های پزشکی ایران در مقایسه با کشورهای دیگر افزایش یابد.

وی ادامه داد: بررسی‌ها بیانگر این است نرخ تعرفه‌های پزشکی کشورهای ترکیه، پاکستان و افغانستان به ترتیب ۱۸، ۸ و ۸ برابر نرخ تعرفه‌های پزشکی کشور ما است. همچنین نرخ تعرفه‌های پزشکی کشورهای حاشیه خلیج فارس و عراق به ترتیب ۳۰ و ۲۵ برابر نرخ تعرفه‌های کشور است.

لاری‌پور افزود: به طور قطع، هزینه‌های ویزیت در کشورهای دیگر نسبت به ایران بالاتر است اما نکته مهم و اساسی این است که کیفیت ارائه خدمات درمانی کشور جزو نقاط قوت و از پایه‌های اساسی احساس آرامش در مردم به حساب می‌آید که با هیچ بدیل دیگری قابل مقایسه و همسانی نیست.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با اشاره به نرخ تعرفه‌های پزشکی گفت: اگر خواهان رسیدن به تعرفه‌های پزشکی کشورهای دیگر هستیم باید به این نکته توجه کنیم اگر نرخ تعرفه‌های پزشکی طی سال‌های گذشته فریز نمی‌شد و متناسب با نرخ تورم افزایش می‌یافت، با چالش امروز، مواجه نمی‌شدیم. لذا نسبت به ادوار گذشته، عدد نرخ تعرفه‌های پزشکی که در دولت سیزدهم مصوب شده، قابل قبول و یک افزایش منطقی است.

لاری‌پور ادامه داد: اگرچه نرخ تعرفه‌های ابلاغی با عدد شورای عالی بیمه که با حضور ذی‌نفعان، خبرگان حوزه سلامت، ارائه‌دهندگان خدمات مانند بیمه‌ها و سازمان برنامه و بودجه تصویب شده بود، متفاوت است اما با این اوصاف باید گفت دستاورد تعرفه‌ای حاصل شده است اما با توجه به فریز تعرفه‌ها در سال‌های گذشته و همچنین نرخ تورم، باز هم رشد لحاظ شده تکافوی نیازهای امروز جامعه پزشکی را ندارد.

کد خبر 844833 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم وزارت بهداشت و درمان تعرفه پزشکی

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • تعرفه‌های خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • اعلام زمان اجرای تعرفه‌های جدید پزشکی | تعرفه‌های درمانی این کشور همسایه ۱۸ برابر ایران است!
  • جزئیات تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جزئیات تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ابلاغ تعرفه خدمات پرستاری در ۱۴۰۳
  • چه افرادی بیشتر در معرض خطر سرخک هستند؟
  • چه افرادی به مراقبت بیشتر در برابر سرخک نیاز دارند؟