Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیسیون اقصادی مجلس طی این هفته، با دعوت از اردکانیان وزیر نیرو در روز دوشنبه به بررسی سوال روح‌الله نجابت نماینده مردم شیراز خواهد پرداخت.

به گزارش خبرگزاری شبستان، کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی طی هفته جاری در روزهای یکشنبه، دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه (از 7 تا 10 دی ماه) جلسات خود را برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیسیون اقتصادی مجلس روز یکشنبه در نوبت عصر ضمن ادامه بررسی طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران به بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان جهت اعمال ماده 234 آیین نامه داخلی در خصوص اجرای ناقص قوانین حوزه پولی و بانکی می‌پردازد.

این کمیسیون با دعوت از اردکانیان وزیر نیرو در روز دوشنبه به بررسی سوال روح‌الله نجابت نماینده مردم شیراز خواهد پرداخت و در روز سه‌شنبه ضمن بررسی کلیات طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور، تقاضای تعدادی از نمایندگان جهت اعمال ماده 234 آیین نامه داخلی در خصوص ناهماهنگی در حوزه تجارت خارجی و تقاضای تعدادی از نمایندگان جهت تحقیق و تفحص از شرکت های زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا و شرکت کفش ملی را بررسی می کند.

هیئت رئیسه این کمیسیون هم در روز چهارشنبه بعدازظهر در خصوص بررسی اخبار روز و نحوه رسیدگی به طرح ها و لوایح جلسه ای برگزار می کند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۶۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام وصول تقاضای اعمال اصل ۸۵ در طرح یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی

محمد رشیدی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یک مورد اعلام وصولی را قرائت کرد.

بر این اساس تقاضای بررسی طرح ساماندهی و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی و تعیین تکلیف آن پس از فوت مالک مطابق اصل ۸۵ اعلام وصول شد.

رشیدی در هنگام قرائت اعلام وصول اظهار کرد: این طرح در نوبت رسیدگی در صحن علنی قرار دارد منتها به دلیل اهمیت موضوع و فرصت کوتاه باقی‌مانده تا پایان عمر مجلس یازدهم عده‌ای از نمایندگان تقاضای بررسی آن طبق اصل ۸۵ را مطرح کردند که امروز اعلام وصول شد.

براساس اصل ۸۵ قانون اساسی مجلس نمی‌تواند اختیار قانون‌گذاری را به شخص یا هیاتی واگذار کند ولی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند، در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌نماید به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و تصویب نهایی آنها با مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • تحقیق و تفحص از اجرای پروژه بلوار مرحوم ابوترابی
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • انجام طرح تحقیق و تفحص از بلوار مرحوم ابوترابی
  • انصراف نمایندگان از طرح سوال وزیر کار
  • اعلام وصول تقاضای اعمال اصل ۸۵ در طرح یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی
  • لایحه پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان در دستور کار مجلس
  • طفره کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تفحص حقوق‌های نجومی
  • طرح تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی همچنان در بلاتکلیفی
  • تذکر درباره عدم تعیین تکلیف تفحص از حقوق‌های نجومی
  • درخواست نماینده تهران برای رسیدگی به گزارش «تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی»