Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در مراسم افتتاحیه بسته تحولی مدرسه خوانا از اجرای این طرح در ۸۴ مدرسه استان و ۵۴۰ کلاس درس خبر داد.

"هادی زارع پور" در مراسم افتتاحیه بسته تحولی مدرسه خوانا با اشاره به اجرای این طرح در ۸۴ مدرسه استان افزود: اهمیت مقطع تحصیلی ابتدایی برکسی پوشیده نیست عامل توسعه هر کشور آموزش و پرورش است و مهمترین دوره تحصیلی در تمام نظام­های آموزش و پرورش جهان، دوره ابتدایی است زیرا زیربنای توسعه در آموزش وپرورش است، و شکل­گیری شخصیت و رشد همه جانبه فرد در این دوره، بیشتر انجام می­شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد :در بسته تحولی خوانا که یکی از غنی ترین بسته های ابلاغی از طرف وزارت آموزش وپرورش است تلاش خواهد شد مهارت های زبانی (خواندن، نوشتن، گوش دادن، صحبت کردن)و مهارت اجتماعی ( ادب، مسئولیت پذیری، جرأت ورزی و......) رادر دانش آموزان تقویت شود و همچنین برنامه آموزش فعال زبان فارسی به کودکان دوره ی دبستانی بر اساس برنامه درسی جزء اهداف بسته تحولی خوانا می باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد
اظهار کرد: دوره ی ابتدایی دوره ی شخصیت پروری است وهمه ی ابعاد کودکان در این دوره شکل می گیرد و بنیاد ورفتار دانش آموزان در دوره ی ابتدایی صورت می گیرد.
زارع پور تاکید کرد: به منظور فراگیر بودن طرح ،مدارس دولتی، غیردولتی، شهری، روستایی، مستقل وچندپایه استان را گزینش و بعنوان مجری طرح انتخاب کردیم.
"سید محمد حسین حسینی" مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پروزش در نشست افتتاحیه بسته تحولی مدرسه خوانا استان بیان کرد: ارتقای سطح مهارت های چهارگانه زبانی با رویکرد تلفیقی سه مؤلفه اساسی از مهارت های زندگی (مسئولیت پذیری، جرأت ورزی و ادب) از اهداف اصلی این طرح است و مدرسه خوانا در حقیقت فرصتی است برای بهتر زندگی کردن و از دلایل مهم اجرای برنامه بسته تحولی خوانا می توان به این مهم بسنده کرد که زبان و مهارتهای زبانی زیربنای فعالیت های فکری دانش آموزان است.
وی تصریح کرد: از آنجا که دوره ابتدایی، دوره طلایی و پنجره فرصت های آموزشی است در نتیجه با جدیت بیشتر در پیشرفت این طرح ملی که بر پایه رویکرد تلفیقی- مشارکتی بنا نهاده شده به پیش خواهیم رفت.
مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: همه ما و کائنات یک وظیفه روشن داریم و آن این است که دنیا را تبدیل به جای بهتری برای زندگی کردن کنیم، "مدرسه خوانا" فرصتی برای ساختن معنایی با شکوه، ارزشمند و متعالی از زندگی برای خودمان، همه دانش آموزان و کشورمان است.
"علی زهرایی" معاون آموزش ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: آموزش مدیران و آموزگاران مدارس مجری طرح مدرسه خوانا بر اساس برنامه زمان بندی شده از تاریخ یکم دی ماه به مدت ۵ روزبه صورت مجازی از بستر برنامه شاد با حضور همه ی مدیران و آموزگاران انجام خواهد گرفت.
وی بیان کرد: پرداختن به تعلیم و تربیت تمام ساحتی جزو اصول کاری دستگاه تعلیم و تربیت استان است ودر طرح مدرسه خوانا به دنبال آموزش مهارت های چهارگانه زبانی؛ خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن به دانش آموزان هستیم و اگر این اتفاق رخ دهد تحولی در کیفیت آموزش و تعلیم و تربیت در مدارس رخ خواهد داد و آن تعلیم و تربیت تمام ساحتی است که مدنظر سند تحول بنیادین نیز می باشد.
معاون آموزش ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد با پرداختن به ماهیت و فلسفه خواندن و انواع آن از منظر زبان شناسی تربیتی و روانشناسی و همچنین با اشاره به آموزش درست و روزآمد نوشتن به جای آزمون نوشتاری (املاء) و مهارت گوش دادن و سخن گفتن ادامه داد: عناصر تشکیل دهنده ی خواندن ( درک مطلب و رمزگشایی کلمات) با عناصر تشکیل دهنده ی نوشتن، سخن گفتن و خوب شنیدن در ارتباط می باشد.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، "زابلی پور" رئیس اداره آموزش پیش دبستانی و دوره اول ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد و رابط کشوری خاطرنشان کرد: طرح مدرسه خوانا در ۵ درصد مدارس استان بصورت پایلوت اجرا می شود، در این طرح ۸ نفر بعنوان مدرس در دوره ی کشوری شرکت نمودند که آموزش مدیران و آموزگاران مجری طرح و نظارت بر مدارس مجری را در طول سال تحصیلی خواهند داشت.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی كهگيلويه و بويراحمد آموزش و پرورش مدرسه خوانا کهگیلویه و بویراحمد طرح مدرسه خوانا آموزش و پرورش تعلیم و تربیت دانش آموزان بسته تحولی دوره ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۷۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «هرکلاس، یک قفسه کتاب» در مدارس کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح «هرکلاس، یک قفسه کتاب» در مدارس استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سلیمان شهبازی، امروز، _ پنجشنبه، سی‌ام فروردین_ در جمع خبرنگاران در خصوص اجرایی شدن طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب»، اظهار کرد: پیرو اجرای برنامه‌های سلامت اجتماعی و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مورد پوشش محلات هدف دفاتر تسهیل‌گری در امتداد اجرای طرح «هرکلاس، یک قفسه کتاب» از طریق ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای تجهیز کلاس‌های درس به قفسه کتاب اجرا شد.

وی افزود: در مرحله اول این طرح ۸۰ جلد کتاب و یک تا دو عدد سرگرمی برای هر قفسه از طریق مدیریت نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون به استان ارسال و طی مراسمی در مدرسه سمیه و شهید یوسفی بخش کم برخوردار مهریان جای گذاری شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کود بر و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر همین اساس به استان کهگیلویه و بویراحمد در مرحله نخست این طرح دو قفسه به‌همراه کتاب و سرگرمی اهدا شد.

وی تصریح کرد: طرح «هرکلاس، یک قفسه کتاب» در راستای برنامه‌های سازمان امور اجتماعی وزارت کشور و تأکید وزیر آموزش و پرورش بر تجهیز کتابخانه مدارس صورت می‌گیرد.

کد خبر 745813

دیگر خبرها

  • پایان جشنواره الگوهای برتر تدریس با معرفی برترین ها
  • طرح «هرکلاس، یک قفسه کتاب» در مدارس کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد
  • سرانه فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • تحویل ۳ شیء تاریخی به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • تحویل سه شی تاریخی به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • هزینه دوره TTC در سال 1403 چقدر است؟
  • ۷۰۰ مدرسه در سراسر کشور بهسازی و زیباسازی می شوند
  • کهگیلویه و بویراحمد، پیشرو در اجرای طرح‌های قرارگاه عدالت تربیتی 
  • تجهیز ۳۰ مدرسه در کهگیلویه و بویراحمد به سیستم گرمایشی و سرمایشی