Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@07:59:18 GMT

(تصاویر) مهاجران بی‌پناه در زمستان بوسنی 

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۵۷۸۸۲

مقامات اتحادیه اروپا از مقامات بوسنی و هرزگوین خواستند تا با توجه به نزدیک شدن سردترین روز‌های سال، مرکز اسکان مهاجران در کمپ بیرا همچنین تاسیسات کمک به مهاجران در استان توزلا را بازگشایی کنند؛ زیرا در غیر اینصورت صد‌ها پناهجو و مهاجر بدون داشتن امکانات اولیه و حتی سرپناهی ابتدایی، رها و سرگردان می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فرارو، در بیانیه‌ای که بطور مشترک از سوی جوزپ بورل، رئیس دستگاه دیپلماسی اتحادیه، ایلوا یوهانسون کمیسار امور داخلی اتحادیه اروپا و الیور وارهلی کمیسر سیاست هم‌جواری و گسترش اتحادیه اروپا منتشر شد، ضمن هشدار درباره وضعیت مهاجران در بوسنی و هرزگوین آمده است: بیش از ۳۳۰۰ مهاجر و پناهجو با تعطیل شدن تأسیسات لیپا، بدون دسترسی به پناهگاه و خدمات اولیه در این کشور رها شده‌اند و مقامات نیز هیچ راه حل دیگری را به عنوان راه حل جایگزین به اجرا نگذاشته‌اند.

در این بیانیه از مقامات این کشور خواسته شده تا کشمکش بر سر منافع سیاسی را به کناری بگذارند و مرکز بیرا همچنین تاسیسات کمک به مهاجران در استان توزلا را بازگشایی کنند و برای رفع نیاز‌های مهاجران بدون پناهگاه با یکدیگر همکاری کنند.

در این بیانیه همچنین اعلام شده که نهاد‌های اتحادیه اروپا به پشتیبانی خود از بوسنی و هرزگوین برای مدیریت بحران مهاجرت، از جمله مسائل مرتبط با پناهندگی و تقویت کنترل‌های مرزی ادامه می‌دهند و در این راستا بودجه اضافی را در اختیار این کشور قرار خواهند داد.

گزارش‌های دریافتی از بوسنی و هرزگوین حاکی از آن است که بیش از یک هزار مهاجر در پی وقوع آتش سوزی در کمپ لیپا در شمال‌غرب بوسنی، مجبور شده اند در هوای سرد و زمستانی منطقه، بدون سرپناه شب را سپری کنند. مهمترین دلیل سرگردانی این مهاجران که از آسیا، خاورمیانه و شمال آفریقا رهسپار اروپا بودند نیز اختلاف میان سیاستمداران بوسنی بر سر محل اسکان آن‌ها بوده است.

در پی حادثه آتش سوزی در کمپ لیپا محل اسکان حدود ۱۲۰۰ مهاجر و در نهایت تعطیلی کمپ، بسیاری از مهاجران مجبور شدند چادر‌های نایلونی برپا کنند و روی زمین‌های کاملا یخ زده بخوابند.

برخی نیز از مسیر جنگل راهی شهر بیهاچ در نزدیکی مرز کرواسی شدند؛ این در حالی بود که در این جنگل همچنان احتمال وجود مین‌هایی باقی مانده از جنگ دهه ۹۰ بوسنی وجود دارد.

گزارش‌های سازمان‌های فعال در امور بشردوستانه حاکی از آن است که حدود ۱۰ هزار مهاجر در سرمای زمستان در بوسنی و هرزگوین گرفتار شده‌اند.

اتحادیه اروپا تا کنون با پرداخت ۶۰ میلیون یورو از بوسنی برای مدیریت بحران مهاجران حمایت کرده و وعده پرداخت ۲۵ میلیون یوروی دیگر را نیز داده است. این اتحادیه بار‌ها از مقامات بوسنی خواسته تا با یافتن جایگزینی برای اسکان مهاجران، مانع از وقوع یک بحران انسانی شوند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: مهاجران پناهجویان بوسنی و هرزگوین بوسنی و هرزگوین اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۷۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: به همکاری با آنروا ادامه می دهیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اذعان کرد که رژیم صهیونیستی قطعنامه شورای امنیت در خصوص کمک رسانی به نوار غزه را زیر پا گذاشته است.

«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه اعلام کرد: اسرائیلی ها به قطعنامه شورای امنیت برای تسهیل ارسال کمک ها به غزه عمل نکردند. هیچ مدرکی دال بر اتهامات وارده به آنروا وجود ندارد.

بورل تاکید کرد: پس از اینکه گزارش کمیته حقیقت یاب سازمان ملل ثابت کرد هیچ مدرکی دال بر اتهامات آنروا در خصوص حمله ۷ اکتبر وجود ندارد، از همکاری با آنروا استقبال می کنیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود که این اتحادیه باید تلاش های خود را با کشورهای حوزه خلیج فارس برای یافتن راه حل سیاسی در خاورمیانه متحد کند.

بورل ابراز امیدواری کرد که این همکاری ها به توقف دائمی جنگ در غزه منجر شود.

این مقام ارشد اروپا افزود که باید بر روی راه حل سیاسی بحران غزه، بر اساس اصل راه حل دو کشوری کار کرد.

کد خبر 6086834

دیگر خبرها

  • معامله‌گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • اتحادیه اروپا تیک‌تاک را به دلیل یک برنامه جدید تهدید می‌کند
  • بازگشایی پرونده جاسوسی یک شرکت صهیونیست از مقامات اسپانیایی
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • بورل: به همکاری با آنروا ادامه می دهیم
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • چرا برخی از مهاجران افغان از ایران خارج شدند؟
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا