Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیدار تیم‌های پرسپولیس و ذوب آهن از هفته ششم لیگ برتر ایران، چندی قبل به علت ابتلای تعدادی از اعضای این تیم اصفهانی به ویروس کرونا و احتمال مبتلا شدن بازیکنان و عوامل تیم پرسپولیس - که در شرف حضور در لیگ قهرمانان آسیا بود - به این ویروس، لغو شد. این اتفاق در شرایطی صورت گرفت که قبل از این دیدار، ذوب آهن با تعداد مبتلایان بیشتر مقابل شهرخودرو بازی کرده بود، ولی در دیدار با پرسپولیس با وجود مبتلایان کمتر، سازمان لیگ دستور به لغو بازی داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از گذشت چندین روز از این اتفاقات، اکنون پرونده این دیدار راهی کمیته انضباطی شده است و طبق اظهارات متولیان امر در فدراسیون و سازمان لیگ، اتهاماتی به این تیم اصفهانی وارد است و این باشگاه باید از خود دفاع کند. جلسه رسیدگی به این پرونده، روز دوشنبه ۸ دی در فدراسیون فوتبال برگزار می‌شود و نمایندگان سازمان لیگ و ستاد مقابله با کرونا هم همراه با نمایندگان ذوب آهن حضور خواهند داشت.

طبق برنامه سازمان لیگ، دیدار معوقه پرسپولیس و ذوب‌آهن قرار است ۱۰ دی برگزار شود، اما این اتفاق به نتیجه بررسی کمیته انضباطی بستگی دارد.

* اتهامات ذوب آهن چیست؟

علت اصلی تشکیل این پرونده مربوط به اظهاراتی است که مربیان، مدیران و بازیکنان ذوب آهن قبل از بازی انجام دادند و اعلام کردند که در صورت برگزاری مسابقه، پرسپولیس به ویروس کرونا مبتلا خواهد شد و به خاطر این موضوع، سازمان لیگ لغو این دیدار را به جان خرید تا ریسک ابتلای پرسپولیسی‌ها با توجه به حضور در لیگ قهرمانان آسیا از بین برود.

اکنون کمیته انضباطی روز دوشنبه به بررسی این مساله می‌پردازد که آیا مسئولان بهداشتی و پزشکی باشگاه ذوب آهن در اجرای مقررات بهداشتی قصور کرده‌اند و در نتیجه کل تیم ذوب آهن - مطابق ادعای مربی، بازیکن و مدیر باشگاه - به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند یا خیر؟

در صورتی که اسناد ارائه شده از سوی این باشگاه مبنی بر اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی کافی و مورد تایید ستاد مقابله با کرونا باشد، به پرونده اظهارات کربکندی، رضایی و حدادی‌فر رسیدگی خواهد شد که بر چه اساسی پرسپولیس را قبل از برگزاری لیگ قهرمانان آسیا به مبتلا شدن به کرونا، تهدید کرده‌اند؟

در واقع یکی از عوامل لغو این بازی، اصرار‌ها و اظهارات بیش از حد مسئولان و عوامل تیم ذوب آهن بود که باعث نگرانی افکار عمومی و پذیرش لغو بازی و از بین بردن ریسک برگزاری مسابقه از سوی سازمان لیگ شد. حالا بعد از تکمیل مدارک و ارائه گزارش از سوی سازمان لیگ، کمیته انضباطی به صحت و سقم اظهارات و مدارک این باشگاه رسیدگی خواهد کرد.

 یکی از سوالات در این پرونده، احتمال ۳ بر صفر شدن بازی در صورت مورد تایید قرار نگرفتن مدارک و اظهارات مسئولان ذوب آهن است، اما از سوی دیگر مسئولان این باشگاه می‌گویند با توجه به اینکه سازمان لیگ دستور به لغو این مسابقه داده، اعلام شکست ۳ بر صفر ذوب آهن بدون برگزاری بازی، مورد پذیرش این باشگاه نیست.

منبع: فرارو

کلیدواژه: پرسپولیس ذوب اهن کمیته انضباطی سازمان لیگ ذوب آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۸۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزای بازی پرسپولیس و آلومینیوم بدون حضور بانوان هوادار

 دبیرکل هیئت فوتبال استان مرکزی از ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاه ۱۵ هزار نفری امام خمینی(ره) اراک به دلیل مشکلات استانداردی در ورزشگاه خبر داد.

محسن صادقی در گفت‌و‌گو با تسنیم، با اشاره به ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک اظهار داشت: شهر اراک از جمله شهرهایی بود که با مجوزهای سازمان لیگ درب ورزشگاه‌ها را به روی بانوان باز کرد و تلاش شد با همکاری هیئت فوتبال، اداره کل ورزش و جوانان، فراجا، باشگاه آلومینیوم زمینه حضور امن و مطلوب بانوان را فراهم آوریم و جزو نخستین شهرهای کشور برای حضور بانوان علاقه‌مند به فوتبال بودیم، چراکه نگاه ما به این بود باید بانوان نیز با ایجاد بسترهای مناسب از نزدیک از تماشای بازی‌ها لذت ببرند.

وی افزود: با این وجود، سازمان لیگ  فوتبال درخصوص رفع نواقص تذکراتی ارائه کرده بود که متأسفانه برخی انجام نشده که همین امر سبب شد تا ورود بانوان به ورزشگاه به سبب استاندارد و مهیا نبودن ورزشگاه برای ورود بانوان ممنوع باشد و نتوانیم در بازی‌ها پذیرش بانوان را به مجموعه ورزشی امام خمینی(ره) اراک داشته باشیم.

دبیرکل هیئت فوتبال استان مرکزی عنوان کرد: سازمان لیگ امروز با ارسال نامه‌ای اعلام کرد به دلیل مشکلات ساختاری و نبود دستورالعمل مشخص در کنترل مبادی ورودی استادیوم امام خمینی(ره) اراک که منجر به عدم تأمین و به‌کارگیری استاندارد در رویه مهمان‌پذیری بانوان شده، همچنین نظر به عدم رفع کامل نواقص در زیرساخت ورزشگاه و عدم تأمین ایمنی بانوان، این ورزشگاه تا رفع نواقص و بهبود موارد خواسته شده فاقد شرایط پذیرش بانوان است.

صادقی ادامه داد: در نامه سازمان لیگ تأکید شده که باشگاه فرهنگی و ورزشی آلومینیوم اراک موظف است سازمان لیگ را از برنامه و روند استقرار شرایط حضور بانوان هرچه سریع‌تر مطلع کند تا پس از ممیزی شرایط بهبود یافته و ایجاد شرایط ایمنی نسبت به حضور بانوان تصمیم‌گیری شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اجازه حضور بانوان هوادار نساجی فقط در تمرینات! حضور بانوان در ورزشگاه یادگار امام تبریز، تا اطلاع ثانوی ممنوع

دیگر خبرها

  • مسابقات پیشکسوتان فوتبال تهران؛ پرسپولیس در آستانه صعود، استقلال در یک قدمی حذف
  • عکس| ترانه علیدوستی در ۲۰ سالگی
  • نورمحمدی: حرفه‌ای گری سرخپوشان برگ برنده بازی با آلومینیوم است/ امیدوارم ۶ بانک از عهده مشکلات برآیند
  • آتش‌بازی پاری سن ژرمن به‌سمت قهرمانی
  • برگزای بازی پرسپولیس و آلومینیوم بدون حضور بانوان هوادار
  • ورود زنان به بازی آلومینیوم- پرسپولیس ممنوع شد
  • برگزاری بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس بدون حضور بانوان+عکس
  • العهد در فینال ای اف سی کاپ
  • مدافع پرسپولیس مقابل سپاهان از مصدومیت برگشت
  • سرمربی پرسپولیس و دفاع از سبک بازی استقلال