Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-25@10:24:28 GMT

رفت وآمد ایرانی ها به امارات متوقف شد؟

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۶۱۴۳۱

حدود یک ماه پیش صدور ویزای توریستی را برای شهروندان ۱۳ کشور مسلمان از جمله ایران متوقف کرد. پس از آن، رفت و آمد گردشگران رژیم اسرائیل به این کشور آغاز شد. اکنون این سوال مطرح است رفت و آمد اتباع ایرانی و آن ۱۲ کشور دیگر به امارات کامل متوقف شده است؟

حرمت الله رفیعی رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی درباره آخرین وضعیت رفت و آمد اتباع ایرانی و اماراتی گفت: پروازهای بین امارات و ایران متوقف نشده و همچنان برقرار است، اما ویزای توریستی صادر نمی شود و رفت و آمد گردشگری به این کشور فعلا متوقف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او اضافه کرد: اطلاع دارم صدور ویزای تجاری و کاری از طرف امارات، سخت و محدود شده است.
رفیعی، سیاست جدید امارات در توقف صدور ویزای توریستی و کار را بی تاثیر در رفت و آمد ایرانی های مقیم در آن کشور دانست و افزود: محدودیت تازه امارات روی سفر و رفت و آمد ایرانی های مقیم در آن کشور تاثیری نداشته و آن را محدود نکرده است.
او درباره احتمال توقف پروازهای امارات با توجه به اعمال این محدودیت، به ایسنا گفت: بعید است چنین اتفاقی رخ دهد. بیشترین مصرف کننده پروازهای این مسیر، تجار، ایرانی های مقیم در خارج از کشور و مسافران ترانزیتی هستند. از طرفی با توجه به رقابتی که حضور هواپیمایی قطر در آسمان ایران ایجاد کرده و منافعی که هواپیمایی امارات در ایران دارد، بعید است این پروازها متوقف شود.
امارات صدور ویزای توریستی را همزمان با همه گیری ویروس کرونا، بسته شدن مرزها و تعلیق پروازها متوقف کرد. اما در تابستان، پس از بازگشایی مرزها و ازسرگیری محدود پروازهای این کشور به ایران، اعلام شد بخش ویزای سفارت امارات در تهران به درخواست های ویزا رسیدگی می کند، ولی مدتی بعد، مرتضی قربانی دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران به ایسنا خبر داد که «سفارت امارات از زمان بازگشایی به درخواست های ویزا پاسخی نداده و عملا رسیدگی آن ها را برای اتباع ایرانی متوقف کرده است.»

برچسب ها: امارات ، جهانگردی ، ویزا لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000LEk

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: امارات جهانگردی ویزا ویزای توریستی صدور ویزای رفت و آمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۱۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نخست وزیر قطر با مشاور امنیت ملی امارات در دوحه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه عربی ۲۱، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر قطر روز گذشته با «طحنون بن زاید» مشاور امنیت ملی امارات و نایب امیر ابوظبی در شهر دوحه (پایتخت قطر) دیدار و گفت و گو کرد.

بنابر اعلام وزارت خارجه قطر، دو طرف در این دیدار در ارتباط با روابط دوجانبه و برخی موضوعات منطقه ای و بین المللی دارای اهتمام مشترک گفت و گو کرده اند.

خبرگزاری رسمی امارات (وام) نیز در این باره گزارش داد که نخست وزیر قطر و مشاور امنیت ملی امارات در این دیدار در ارتباط با موضوعات مختلف تبادل نظر کرده اند.

این دیدار در شرایطی انجام شد که طی روزهای اخیر منطقه شاهد پاسخ تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی بود که طی آن ایران در پاسخ به تجاوزات مکرر صهیونیست ها به ویژه علیه کنسولگری ایران در دمشق، اراضی اشغالی را آماج حملات موشکی و پهپادی خود قرار داد.

کد خبر 6085668 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • بازار سیاه مهاجرت با ویزای جعلی
  • ایران امروز کشوری پیشرفته است / تهدیدها و تحریم‌ها ملت ایران را متوقف نکرده است
  • افتتاح ۳ مگاپروژه حوزه انرژی سریلانکا توسط سید ابراهیم رئیسی/ امضای ۵ سند همکاری میان ایران و سریلانکا/رئیسی: تهدیدها و تحریم ها ملت ایران را متوقف نکرده است/ رئیس جمهور سریلانکا: از حمایت های ایران تشکر می کنیم
  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • بازسازی شاهراه سالنگ
  • ویزای شنگن ۵ ساله برای شهروندان کشور‌های عربی
  • تیم هفته امارات با ستاره ایرانی (عکس)
  • طرح جدید : شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • دیدار نخست وزیر قطر با مشاور امنیت ملی امارات در دوحه