Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروز شنبه معاملات سهم پالایش در حوالی 8100 با 7 درصد کاهش نسبت به روز کاری قبل دنبال شد. قیمت پایانی این سهم حوالی 8400 تومان بوده است. بعد از اینکه چند روزی قیمت سهم در مرز 10 هزار تومان کنترل شد عملا در روزهای اخیر کنترل قیمت این سهم رها شده و شاهد کاهش قیمت سهم به کانال 8 هزار تومانی و تحمیل خسارت 20 درصدی به سرمایه گذاران هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است، در مرداد ماه تایید و تکذیب عرضه یا عدم عرضه پالایشی یکم آنقدر ادامه داشت که به اعتقاد برخی کارشناسان این روند، باعث ریزش کلیت بازار شد. ریزشی که از مرداد ماه آغاز شد و تا اوایل آبان ماه ادامه داشت.

 

پذیره نویسی این صندوق درحالی که هر سهم 10 هزار تومان قیمت داشت، از پنجم شهریورماه آغاز شد و تا اواخر شهریورماه ادامه داشت، اما طبق قانون که ETF ها باید یک ماه بعد از پذیره نویسی قابل معامله شوند، این صندوق قابل معامله نشد و خریداران این صندوق از 11 اذرماه امکان معامله پیدا کردند. برای این تاخیر دلایل متعددی ذکر شد که به نظر می رسد، کاهش ارزش سهام پالایشی دلیل اصلی آن بود، زیرا پس از پایان پذیره نویسی نمادهای پالایشی نزولی شدند و ارزش صندوق در مقایسه با دوران پذیره نویسی کاهش یافت.

در ادامه مصوبه هیئت وزیران که از روز 5 مهر ماه از سوی اسحاق جهانگیری به وزیر اقتصاد ابلاغ شده قابل مشاهده است. در این مصوبه آمده است، تخفیف در نظر گرفته شده برای عرضه این ای تی اف دولتی 30 درصد لحاظ شده بود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: سهم پالایش سرمایه بورس جهانگیری سهم پالایش صندوق پالایش یکم پذیره نویسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۳۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه یک کانال دیگر عقب‌نشینی کرد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات هفته جاری بازار طلا و سکه تهران با ۵۰۸ هزار تومان کاهش نسبت به دیروز، به ۴۱ میلیون و ۹۰۷ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با دویست و بیست هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به ۳۹ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه کاهش ۲۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۵ میلیون تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز بدون تغییر، شش میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۴۶ هزار تومان کاهش قیمت به سه میلیون و ۵۱۷ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با کاهش ۹ دلاری نسبت به روز گذشته، ۲ هزار و ۳۱۵ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت طلا و سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • استقبال چشم‌گیر از صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات مالک آتیه مسکن
  • قیمت سکه یک کانال دیگر عقب‌نشینی کرد
  • قیمت طلا و سکه امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • محرک جدید بورس
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟
  • مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر هرمزگان برای بیمه رایگان تمدید شد
  • قیمت طلا و سکه امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار