Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@21:43:27 GMT

محمد بن سلمان به بایدن پیام داد

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۶۳۹۷۸

محمد بن سلمان به بایدن پیام داد

بن‌سلمان اخیرا با ارسال پیامی‌ به بایدن، از او در ازای کمک‌های مالی جهت جبران بخشی از هزینه‌های ناشی از کرونا در آمریکا، طلب حمایت برای بقاء در قدرت کرده است.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا؛ ولی‌عهد سعودی امروز نه تنها به دلیل قطع یا کاهش ارتباط با ایران، قطر، ترکیه، عراق و پاکستان، دوست و همراهی جز آل‌نهیان و آل‌خلیفه در منطقه ندارد که در اروپا و آمریکا هم با دولت‌هایی روبرو است که هیچ‌یک به او اعتمادی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از روزی که «محمد بن‌سلمان» به مدد حمایت‌های آمریکایی ـ صهیونیستی ردای ولایت‌عهدی آل‌سعود را از تن «محمد بن‌نایف» به در کرد و بر قامت خود پوشاند حدود سه سال می‌گذرد.

او در برآوردهای اولیه خود این‌گونه تصور می‌کرد که دست کم تا سال 2024 پشتش به حمایت تیم ترامپ و نتانیاهو گرم است و در این مدت نیز با مرگ پدرش راه برای آغاز دوران رویایی سلطنتش در کاخ الخزامی باز خواهد شد، از همین رو با تمام قدرت مخالفین سیاسی خود در داخل را حذف کرد.

شرایط پیش آمده پس از انتخابات 2020 ایالات متحده و اوضاع به شدت نابسامان نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی اما؛ بن‌سلمان را به شدت نگران و نسبت به آینده‌اش ناامید کرده است.

او به خوبی می‌داند که به واسطه ارتباط خوب تیم بایدن با بن‌نایف و ناخرسندی آنان از رفتارهای ناپخته خودش از یک سو و حذف تقریبا حتمی نتانیاهو از عرصه قدرت طی ماه‌های آینده از سوی دیگر، جایی برای ادامه کار آن هم به شکل کنونی نخواهد داشت.

شرایط کنونی بن‌سلمان گویای این مطلب است که او با وجود هیاهوهای بسیار، عملا هیچ دستاورد قابل ملاحظه‌ای نه در عرصه داخلی و نه در عرصه خارجی نداشته و لذا تلاش می‌کند تا در روزهای باقی مانده از حضور ترامپ در قدرت، جایگاهی برای خود نزد مستاجرین جدید کاخ سفید دست و پا کند.

رفتارهای مستبدانه با دیگر اعضای خاندان سلطنتی در حوزه سیاست داخلی و محاسبات غلط و رفتارهای بچه‌گانه در عرصه منطقه‌ای بین‌المللی، عملا جایی برای حمایت از او نه در داخل و نه در خارج از مرزهای شبه جزیره باقی نگذاشته است.

ولی‌عهد سعودی امروز نه تنها به دلیل قطع یا کاهش ارتباط با ایران، قطر، ترکیه، عراق و پاکستان، دوست و همراهی جز آل‌نهیان و آل‌خلیفه در منطقه ندارد که در اروپا و آمریکا هم با دولت‌هایی روبرو است که هیچ‌یک به او اعتمادی ندارند.

بر اسای این گزارش، بن‌سلمان اخیرا با ارسال پیامی‌ به بایدن، از او در ازای کمک‌های مالی جهت جبران بخشی از هزینه‌های ناشی از کرونا در آمریکا، طلب حمایت برای بقاء در قدرت کرده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بن سلمان بایدن کرونا در آمریکا بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۳۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش پررنگ سپاه در افزایش قدرت بازدارندگی/ وعده صادق آبروی صهیونیست‌ها را برد

سردار سیروس صابری، جانشین اسبق فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، با تبریک فرارسیدن دوم اردیبهشت ماه سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی دستاورد‌های بسیاری را نصیب کشورمان کرده که تأسیس سپاه پاسداران یکی از این دستاوردهاست. امام خمینی (ره) با هوشیاری و زکاوتشان و با پی بردن به نیاز‌های امنیتی کشور دستور تشکیل سپاه پاسداران را دادند که واقعاً با این دستور تاریخی، امنیت ایران و اقتدار کشور برای همیشه تضمین شد.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران در مسیری که ترسیم شده به خوبی گام برداشته است، اظهار کرد: درخشش سپاه در عرصه‌های امنیتی و نظامی آن هم در کنار سایر ارکان حکومت واقعاً چشم‌گیر و خیره‌کننده است و واقعاً ایفای نقش سازنده این مولود مبارک انقلاب اسلامی برکات زیادی را برای کشور به دنبال داشته است.

جانشین اسبق فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ با اشاره به نقش سپاه در دفع تهدیدات گفت: سپاه پاسداران در دفع تهیددات به خوبی عمل کرده به ویژه در دفع تهدیدات کردستان، جنوب کشور و شمال کشور. عملکرد سپاه به‌گونه‌ای بوده که مقام معظم رهبری همیشه از این نهاد انقلابی ابراز رضایت کرده‌اند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را باید مردمی‌ترین نهاد در دنیا دانست که خاستگاه آن مردم است و همچنین از میان مردم یارگیری و عضوگیری می‌کند. این نهاد هیچگاه برخلاف آرمان‌های امامین انقلاب و اسلام عزیز خارج نشده و همیشه در مسیر خدمت به مردم و دفع تهدیدات و افزایش قدرت بازدارندگی کشور گام برداشته است.

سردار صابری درباره عملیات «وعده صادق» تأکید کرد: کاری که سپاه پاسداران با رژیم خبیث صهیونیستی کرد در تاریخ نظیرش وجود ندارد. عملیات وعده صادق که در تنبیه متجاوز صورت پذیرفت تحسین همگان را به دنبال داشت طوری که مقام معظم رهبری از آن ابراز رضایت کردند. سپاه پاسداران این عملیات را با ایمان به خدا، مکتب انقلاب، دفاع از مظلوم و نمایش قدرت پیش برد و موجب حیرت همه کشور‌های جهان شد. غرب و دیگر کشور‌ها هیچگاه تصور نمی‌کردند که جمهوری اسلامی وعده خود را عملیاتی کند و در چنین سطحی به رژیم صهیونیستی حمله کند.  

وی به نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مأموریت‌های امدادرسانی اشاره کرد و گفت: سپاه پاسداران در کمک به سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان حضور پررنگی دارد و در کنار دیگر ارکان امدادرسان نقش قابل توجهی داشته است. سپاه پاسداران یک نیروی نظامی چندمنظوره است؛ یعنی هم در عرصه محرومیت‌زدایی فعالیت دارد و هم در عرصه امدادرسانی و هم در عرصه خدمت‌رسانی و هم در عرصه تأمین امنیت و بازدارندگی.

جانشین اسبق فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ در پایان خاطرنشان کرد: سپا ه پاسداران در افزایش قدرت بازدارندگی نفش پررنگی داشته که در عملیات وعده صادق این مهم نمود و ظهور پیدا کرد و آبروی رژیم صهیونیستی را با آن همه تجهیزات نظامی و حمایت‌های بی‌دریغ غرب برد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چرا رای‌گیری شورای امنیت درباره فلسطین امیدوارکننده است؟
  • یک روح قاتل در دو بدن
  • تاکید بایدن بر حمایت‌های واشنگتن از کی‌یف
  • فاصله‌ زیادی تا رسیدن به وضعیت مطلوب در عرصه تبلیغ داریم
  • سیاست بایدن در قبال فلسطین می‌تواند به شکست وی در انتخابات منجر شود
  • ۳ پیام اصلی رهبر معظم انقلاب بعد از تنبیه سخت
  • پول‌پاشی آمریکا برای مثلث نیابتی
  • ببینید | اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی
  • وزیر جنگ اسرائیل خطاب به بایدن: متشکریم
  • نقش پررنگ سپاه در افزایش قدرت بازدارندگی/ وعده صادق آبروی صهیونیست‌ها را برد