Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - رئیس پژوهشگاه صنعت نفت، فعالیت‌های این مجموعه را در راستای سیاست‌های راهبردی وزارت نفت خواند و گفت: هم‌اکنون 200 پروژه صنعتی در پژوهشگاه در حال انجام است که همه این پروژه‌ها کارفرمای صنعتی دارند و تکنولوژی‌محور هستند.
به گزارش شانا، جعفر توفیقی سوم دی‌ماه امسال در جریان بازدید آیدین ختلان، مشاور ارشد وزیر نفت از پژوهشگاه صنعت نفت و نشستی که با حضور وی برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: از یک سو با دانشگاه‌ها با هدف استفاده از دستاوردهای آنها و از سوی دیگر با شرکت‌های بخش خصوصی به‌منظور تجاری‌سازی دانش‌های فنی و تکمیل زنجیره‌ فناوری همکاری داریم و با توجه به آمار ارائه‌شده از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در هفته پژوهش درباره حجم قراردادهای تمامی دانشگاه‌ها و صنایع مختلف، می‌توان نتیجه گرفت که قراردادهای پژوهشگاه صنعت نفت به تنهایی حدود 35 تا 40 درصد قراردادهای دانشگاه‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


توفیقی با اشاره به تأکید وزیر نفت مبنی بر اثرگذار بودن پروژه‌های پژوهشگاه، تصریح کرد: همه فعالیت‌ها را مبتنی بر اثربخشی دنبال می‌کنیم و هم‌اکنون با دانش فنی پژوهشگاه مبالغ بسیار بالایی از پروژه در کشور در حال انجام است.
وی ادامه داد: نگاه وزیر نفت به علم و فناوری، نگاهی زیربنایی و راهبردی است و نمود این دیدگاه را می‌توان در تلاش ایشان برای توسعه رشته‌های متفاوت در حوزه نفت و امضای قراردادهای میدان‌محور با دانشگاه‌ها مشاهده کرد، به‌طوری‌ که این موضوع سبب شده دانشگاه‌ها وارد پروژه‌های حرفه‌ای و صنعتی شوند، در حالی که تا پیش از این تنها پژوهش‌های آماتور انجام می‌دادند.
توفیقی با بیان اینکه وزیر نفت به حلقه آخر نظام علم و فناوری نیز ورود کرده‌ است، اظهار کرد: حلقه آخر علم و فناوری، نوآوری است و در این زمینه تأکید بسیار بر ایجاد پارک‌های علم و فناوری در نفت وجود دارد و پارک ری با همین هدف کاندیدا شده است و به این ترتیب مهندس زنگنه، نگاه راهبردی خود را به زنجیره علم تا ثروت، علم تا بازار و تجاری‌سازی تکمیل کرده‌ است و پژوهشگاه صنعت نفت نیز مرکز نوآوری خود را در همین راستا و با توجه به سیاست‌های وزارت نفت افتتاح کرد.
وی گفت: تمام فضای پژوهشگاه را می‌توان یک مرکز نوآوری دانست، زیرا دارای سوله‌ها، آزمایشگاه‌ها و پایلوت‌های متعددی است و هر آنچه استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان برای پرورش ایده‌های خود نیاز داشته باشند به‌صورت متمرکز در این مجموعه گرد هم آمده است. از سوی دیگر چشم‌انداز نهایی ما برای پژوهشگاه، یک شهر علم و فناوری، یا یک مرکز نوآوری است و می‌توان آن را پیشگام پارک ری دانست، زیرا زیرساخت‌های آن کاملاً آماده است.
توفیقی با تأکید بر اینکه در این مرکز بالغ بر 500 پژوهشگر فعالیت می‌کنند، گفت: این پژوهشگران نقش منتور را برای استارت‌آپ‌ها ایفا می‌کنند و هم‌اکنون برای تسریع فعالیت‌ها با چند شتاب‌دهنده صاحبنام قراردادهایی را نیز امضا کرده‌ایم و در کنار آن آیین‌نامه‌هایی با هدف استفاده از امکانات موجود در پژوهشگاه تدوین شده است.
وی تصریح کرد: همه اهداف طوری دیده شده است که حرکت جدیدی در پژوهشگاه صورت گیرد و امیدواریم افزون بر فعالیت‌هایی که پیش‌تر وجود داشته است، نوآوری نیز در چهره این سازمان دیده شود و شاهد ماهیت جدید برای پژوهشگاه باشیم.
پژوهشگاه در مسیر نوآوری پیشرو است
آیدین ختلان، مشاور ارشد وزیر نفت نیز در این نشست گفت: ارائه گزارش فعالیت‌های پژوهشگاه ازسوی وزیر نفت به مقام معظم رهبری، تأکیدی بر این نکته است که اقدام‌های انجام‌شده در این مجموعه با جدیت و کیفیت بالایی انجام شده و نتایج حاکی از آن است که محققان پژوهشگاه توانسته‌اند پژوهش را از مرحله صرف پژوهش، به صنعت متصل کنند و در این حوزه بسیار موفق عمل کرده‌اند.
وی با تأکید بر اینکه در ابتدای راه نوآوری هستیم، گفت: پژوهشگاه صنعت نفت نسبت به مابقی مراکز پیشرو است و باید آرایش نهایی نوآوری را در صنعت نهادینه و سرانجام مشخص کنیم که در منظومه نوآوری صنعت نفت، وظایف و مأموریت‌های هر بخش چیست و همه این بخش‌ها در ذیل حوزه‌ پارک علم و فناوری به‌صورت متمرکز شکل گیرند.
مشاور ارشد وزیر نفت تصریح کرد: همواره باید با حضور همه فعالان این حوزه، مدیریت جمعی را برای پارک علم و فناوری مورد نظر در دستور کار قرار داد و در همین زمینه وزیر نفت بارها بر این نکته تأکید کرده است که تمام حمایت‌ها باید به‌صورت متمرکز از طریق پارک صورت پذیرد و نباید فعالیت‌های پراکنده در این سیستم وجود داشته باشد. از این رو سعی بر آن است که همه فعالان را در زیر مجموعه پارک گرد هم آوریم تا سرانجام به هم‌افزایی مناسبی نیز دست یابیم.
ختلان تأکید کرد: حوزه پارک و نوآوری اهمیت ویژه‌ای دارد و باید تلاش کنیم آن را در صنعت به جایگاه مطلوبی برسانیم تا بتوانیم در اقتصاد کشور تأثیرگذار باشیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پژوهشگاه صنعت نفت علم و فناوری دانشگاه ها فعالیت ها وزیر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۴۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اعلام نیازهای واقعی وزارت بهداشت به خیرین

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حمید جمال‌الدینی گفت: خیرین به غیر از ارزش ریالی و اقتصادی کار و حضور خود، چندین برابر از عنایات خدا و خیرات و ثمرات معنوی کار نیکی که انجام داده‌اند در دنیا و آخرت خود بهره‌مند خواهند شد و این قضیه معنای واقعی برکت است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر بهداشت با اشاره به نشست رئیس جمهور با خیرین، افزود: رئیس جمهور در این دیدار تاکید کرد که خیرین شریک راهبردی دولت محسوب می‌شوند و ما نیز در عرصه سلامت باید الگوی مناسب همراه با نقشه راه دقیق و با جزئیات برای این امر بیاندیشیم و طراحی کنیم.

وی ضمن ارج نهادن به اصل کار خیر در هر زمینه و با هر نیتی، گفت: ما در وزارت بهداشت باید نیازهایمان را به صورت شفاف به خیرین اعلام کنیم و در راستای این نیازها و مشارکت خیرین، به حمایت واقعی و منطقی از ایشان بپردازیم و یکی از این راهکارهای حمایتی می‌تواند خرید خدمت راهبردی در این حوزه باشد.

کد خبر 6063294 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • آخرین مهلت ارائه پروپوزال به فراخوان طراحی سامانه هوشمند تشخیص بیماری‌های دندان
  • ادامه پیگیری اولویت‌های پنج گانه وزارت علوم در سال ۱۴۰۳
  • دو ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب هستند
  • جایزه جی‌ئی‌سی‌اف قدردانی از تلاش‌های وزارت نفت برای توسعه صنعت گاز است
  • ضرورت اعلام نیاز‌های واقعی وزارت بهداشت به خیرین
  • ضرورت اعلام نیازهای واقعی وزارت بهداشت به خیرین
  • تحقق جهش تولید و رشد اقتصادی با جریان مستمر علم، فناوری و نوآوری
  • اجرای موفق سیاست «درهای باز، نوآوری باز» در سازمان انرژی اتمی
  • تأثیر مستقیم سراهای نوآوری دانشگاه آزاد یزد در رونق بازار
  • ضرورت حرکت به سمت ارز تک نرخی