Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،اسماعیل برزگرمدیرعامل شرکت احداث، نگهداری و بهره برداری آزادراه تبریز - سهند با اشاره به انتشار برخی حواشی در فضای مجازی  گفت:متولیان این شهرک‌ها به علت اطلاع از زمان بهره برداری موقت از این آزادراه باید پیش بینی‌های لازم برای ورود خودرو‌ها از این شهرک‌ها به آزادراه تبریز - سهند را انجام می‌دادند و اقدام به اصلاح مسیر این شهرک‌ها به آزادراه تبریز - سهند می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوبا بیان اینکه آزادراه تبریز - سهند با رعایت همه استاندارد‌ها احداث و به طور موقت به بهره برداری رسیده است  افزود: عمده مشکل کنونی این آزادراه نبود راه دسترسی مناسب از شهرک‌های فناوری و اندیشه به آن و نبود آنتن دهی موبایل است، که این موارد نیز بر عهده این شرکت نبوده و باید متولیان شهرک‌ها و دستگاه‌های مرتبط این مشکلات را برطرف کنند.

اوگفت: آزادراه تبریز - سهند در یک منطقه کوهستانی واقع شده است و به علت برودت هوا در فصل زمستان احتمال یخ زدگی سطح جاده وجود دارد ،بنابراین خودرو‌ها برای رفت و آمد در این مسیر باید موارد ایمنی را رعایت کرده و خودرو خود را به زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

مدیرعامل شرکت احداث، نگهداری و بهره برداری آزادراه تبریز - سهند ادامه داد: پس از افتتاح این آزادراه به علت بارش برف و یخ زدگی سطح جاده، عدم پیش بینی برای نمک پاشی سطح جاده و عدم رعایت موارد ایمنی از سوی رانندگان، موجب برخورد تعدادی از خودرو‌ها با هم شد که این شرکت برای جلوگیری از بروز چنین حوادثی، محلی را برای دپوی شن و نمک برای استفاده در زمان بارش برف و استقرار ماشین آلات راهداری اختصاص داده است.

برزگر با تاکید بر اینکه مسیر ورودی شهرک‌های اندیشه و فناوری به آزادراه تبریز - سهند باید از سوی متولیان اصلاح و استانداردسازی شود، از دستگاه‌های نظارتی و سایر دستگاه‌های مسئول خواست در این زمینه پیگیری کنند.

اوگفت: این شرکت نیز طی نامه‌ای به متولیان شهرک‌ها ۷۲ ساعت به آن‌ها مهلت داده است تا نسبت به اصلاح و استاندارد سازی مسیر‌های ورودی این شهرک‌ها به آزادراه اقدام کنند در غیر این صورت مسیر ورودی آن‌ها به آزادراه تبریز - سهند مسدود خواهد شد.

او افزود: براساس قرارداد منعقد شده برای احداث این آزادراه، این شرکت هیچ گونه مسئولیتی برای ایجاد راه دسترسی این شهرک‌ها به آزادراه ندارد و فقط مسئولیت احداث ۱۵ کیلومتر از آن را بر عهده دارد و بر این اساس مسئولیت خود را انجام داده است و وظیفه دارد سایر نواقص را نیز تکمیل کرده و تحویل دهد.

مدیرعامل شرکت احداث، نگهداری و بهره برداری آزادراه تبریز - سهند با اشاره به اینکه این آزادراه برای عبور و مرور ساکنان شهر جدید سهند به طور موقت به بهره برداری رسیده است، اظهار داشت: این آزادراه برای بهره برداری کامل نواقصاتی مانند اجرای لایه سوم آسفالت، نصب علایم راه، دوربین‌های ثبت تخلفات و کیوسک‌های مربوط به اخذ عوارض دارد که تلاش می‌شود با رفع این موارد تا خرداد ماه سال آینده به بهره برداری کامل برسد.

برزگر با بیان اینکه تا بهره برداری کامل رفت و آمد در این آزادراه برای خودرو‌ها رایگان است ادامه داد: پس از بهره برداری کامل حدود سه هزار تومان بر اساس تصمیم دولت برای عبور و مرور هر خودرو در این مسیر عوارض اخذ خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تصادفات جاده ای حواشی شهرک ها به آزادراه آزادراه تبریز بهره برداری کامل خودرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۶۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار گروسی درباره بروز یک حادثه هسته‌ای در نیروگاه زاپروژیا

رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حملات پهپادی اخیر به نیروگاه زاپروژیا را نقض اصول ایمنی آن خواند و با اشاره به سفر آتی خود به مسکو و کی‌یف، از شورای امنیت خواست تا به کاهش خطر بروز یک حادثه هسته‌ای در این تاسیسات که بسیار جدی است، کمک کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شب گذشته، دوشنبه، در نشست شورای امنیت سازمان ملل تایید کرد که حملات اخیر به نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا (Zaporizhia) یکی از اصول اساسی حفاظت از این تاسیسات که یک سال پیش تدوین شده بود، را نقض کرد. وی توضیح داد: «طی 10 روز گذشته، اولین مورد از این اصول به طور مکرر نقض شده که نشان دهنده افزایش جدی خطرت مربوط به حفظ  ایمنی هسته‌ای و فیزیکی در نیروگاه زاپاروژیه است. ما در مورد ممنوعیت قطعی هرگونه حمله به این نیروگاه، راکتورها و پرسنل آن صحبت می‌کنیم.»

گروسی همچنین سایر اصول مصوب را یادآور شد که از جمله غیرقابل قبول بودن استفاده از نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا به عنوان انباری برای نگهداری تسلیحات سنگین یا استقرار نیروی نظامی و نیاز به حفاظت از تمام خطوط برق خارجی و رعایت دقیق همه موارد فوق است. وی همچنین تاکید کرد: آنچه در حال حاضر در حال رخ دادن است، تهدیدی جدی برای ایمنی نیروگاه اتمی است، بنابراین باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از بروز تهدید هسته‌ای انجام داد. به گفته او، آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون در این راستا کمک کرده و به حفظ کانال‌های ارتباطی در این مورد کمک خواهد کرد.

خطر یک حادثه هسته‌ای به دلیل حملات به نیروگاه زاپروژیا کاملاً واقعی است

رافائل گروسی در سخنرانی خود تاکید کرد که شورای امنیت سازمان ملل باید تمام تلاش خود را برای کاهش خطر حوادث خطرناک در نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا انجام دهد. رئیس آژانس افزود:«ما هفته گذشته به طور خطرناکی به یک فاجعه هسته‌ای نزدیک شده بودیم. و شما باید امروز هر کاری که ممکن است انجام دهید تا خطر نین حوادثی را به حداقل برسانید.»

او همچنین از انتقال هر شش رآکتور نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا به وضعیت خاموشی سرد استقبال کرده و یادآور شد که آژانس انجام چنین اقداماتی را توصیه می‌کند، زیرا ایمنی کلی سایت را بهبود می‌بخشد، ولی این اقدام بطور کامل خطر حادثه هسته‌ای را از بین نمی برد.

گروسی همچنین پس از نشست شورای امنیت در جمع خبرنگاران، از برنامه‌های خود برای سفر به روسیه و اوکراین خبر داد و افزود که آژانس بین المللی انرژی اتمی در نظر دارد از روسیه و اوکراین برای ارزیابی وضعیت فنی نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا دعوت کند.

وی با اشاره به اینکه آژانس موظف است کانال‌های ارتباطی با هر دو طرف را حفظ کند، افزود که هنوز تاریخ دقیقی برای سفرش به مسکو و کی‌یف در نظر گرفته نشده است. 

رئیس آژانس ادامه داد که از تعداد کارشناسان مستقر در نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا راضی است. و توضیح داد: ما یک تیم چهار تا پنج نفره در آنجا داریم، گاهی اوقات بیشتر، گاهی اوقات کمتر می شوند و این وضعیت رضایت بخش است. وی افزود که در تاریخ 16 آوریل، هجدهمین چرخش در  نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا از  اول سپتامبر 2022، زمانی که اولین بازدید او از این تاسیسات انجام شد، صورت می‌گیرد. چرخش قبلی ناظران گروه ماموریت آژانس در 12 مارس انجام شد و شامل چهار بازرس از کشورهای کانادا، اسپانیا، کره جنوبی و اسلواکی بود.

اوکراین دخالت در حملات به نیروگاه زاپروژیا را رد کردریابکوف: جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای نخواهد داشتطرح فرانسه برای استقلال هسته‌‍ای بیشتر از روسیه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امسال فعالسازی هزار و ۹۶۰ واحد صنعتی راکد هدفگذاری شد
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • کمبود مراکز خدمات رفاهی در آزاد راه پر تردد قزوین - رشت+ فیلم
  • بازدید مدیرکل حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید از آزادراه تبریز سهند
  • صدور ۹۶ جواز تاسیس واحدهای صنعتی و تولیدی در تربت حیدریه
  • هشدار گروسی درباره بروز یک حادثه هسته‌ای در نیروگاه زاپروژیا
  • بزرگترین شهرک صنعتی اردبیل بازسازی می‌شود
  • اشتغال بیش از ۸۰۰۰ نفر در شهرک صنعتی ۲ اردبیل
  • ضرورت تسریع در بهره برداری از طرح تونل انرژی تبریز
  • ضرورت تسریع در بهره برداری از طرح مهم تونل انرژی تبریز