Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در جریان شیوع ویروس کرونای انگلیسی برخی کشورها اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرار داده و در کنار لغو پروازهای مبدأ و مقصد انگلیس در مرزها زمینی نیز محدودیت هایی ایجاد کردند.

در اواخر هفته گذشته بود که حق پناه، مدیرکل گمرک باشماق اعلام کرد نظر به اطلاع واصله و در راستای تصمیم دولت مرکزی عراق در کنترل ویروس جدید کرونای انگلیسی، دستورالعمل جدیدی از سوی وزارت کشور اقلیم کردستان عراق راجع به تردد مسافر از مرزهای بین المللی صادر شده است که طبق آن از ساعت ۱۲ پنج شنبه (بامداد جمعه ۵ دی ماه) ورود مسافران ایرانی به اقلیم و خروج مسافرین عراقی از اقلیم به سمت ایران تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما تازه ترین اعلام وی از این حکایت دارد که از امروز تردد مسافر  از مرز باشماق با رعایت پروتکل های بهداشتی قبلی آزاد است و هموطنان می توانند با در دست داشتن جوابیه آزمایش تست ویروس کرونا، راهی سفر به اقلیم کردستان عراق شوند. همچنین شهروندان عراقی نیز پس از ارائه جوابیه تست کرونا به کنسولگری ج. ا.ایران، نسبت به اخذ ویزای سفر به کشورمان اقدام کنند.

در همین رابطه سید روح اله لطیفی- سخنگوی گمرک ایران - جزئیات بیشتری را از وضعیت تردد مسافری و تجاری در مرزهای عراق اعلام کرده است.

وی گفت: با هماهنگی های انجام شده، مسافران امکان ورود و خروج از مرزهای پرویزخان در استان کرمانشاه و باشماق در استان کردستان با استان سلیمانیه عراق را خواهند داشت و ممنوعیت اعلام شده از سوی اقلیم کردستان عراق در خصوص این دو مرز، برداشته شده است، بر این اساس مسافران می توانند با همراه داشتن تست های سلامت مرتبط با کووید-۱۹ و سایر مدارک سفر تردد کنند.

به گفته لطیفی، به غیر از دو مرز باشماق و پرویزخان امکان تردد مسافر به عراق از سایر مرزهای کشور به دلیل محدودیت های کشور طرف مقابل، فراهم نیست و تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

سخنگوی گمرک ایران یادآور شد که طبق تصمیم هیئت وزیران عراق، ورود مسافر به عراق از چند کشور از جمله ایران به دلیل مقابله با شیوع کرونا تا دو هفته ممنوع است و اقلیم کردستان‌ این کشور نیز ممنوعیت سه هفته ای را اعلام کرده بود که با هماهنگی انجام شده، از امروز شنبه ( ششم دی ماه)، از سه مرز رسمی ایران با منطقه اقلیم کردستان عراق، دو مرز پرویزخان و باشماق در مجاورت استان سلیمانیه مانند قبل، می توانند به پذیرش مسافر بپردازند.

لطیفی همچنین در مورد وضعیت تردد تجاری با عراق اعلام کرد همه مرزهای تجاری کشورمان با عراق باز است و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

گفتنی است؛ در جریان شیوع ویروس کرونای انگلیسی گمرک ایران نیز اخیرا ابلاغ شد که با توجه به اهمیت کنترل ورود مسافران به کشور در شرایط خاص پیش آمده، به قید فوریت تمهیدات کنترلی موثری را در مرزها در دستور کار قرار دهد که در این رابطه بر رویت برگ سلامت مسافران ورودی از اروپا به ویژه مبدا انگلیس تاکید شده است.

پربیننده ترین استراتژی‌های صادراتی ایران در سال۲۰۲۱ تداوم کمبود روغن در بازار؟ دپوی مرکبات نتیجه کاهش صادرات مزیت‌های ترانزیتی ایران چرا نادیده گرفته شد؟ ایران تماشاچی تجارت با همسایه‌های شرقی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: عراق مرز ایران و عراق کشور عراق اقلیم کردستان عراق تردد مسافر دو مرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۶۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاهم نامه همکاری بین مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران و موسسه بهداشت عمومی ادوارد و سینتیای هند منعقد شد.

به گفته عباس استاد تقی زاده رئیس مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت، از آنجایی که موضوع تغییر اقلیم یک موضوع جهانی است و در راستای توسعه همکاری‌های بین المللی و بین المللی سازی دانشگااه، این تفاهم نامه امضا گردید. دکتر استاد تقی زاده اضافه کرد: این تفاهم نامه به منظور تبادل تسهیلات، دانشجویان و محققان، تدوین و اجرای تحقیقات مشترک، برگزاری برنامه‌های آموزشی مشترک، و توسعه شبکه‌های علمی در منطقه منعقد گردیده است.

وی افزود: مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت یکی از مراکز تحقیقاتی زیرمجموعه پژوهشکده محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران است که در سال ۱۴۰۲ با هدف مقابله با یکی از مهم‌ترین چالش‌های قرن حاضر – تأثیرات تغییرات اقلیمی بر سلامت انسان – تأسیس شده است. مأموریت اصلی این مرکز شناسایی، تحلیل و ارائه راهکار‌هایی برای مقابله با این تأثیرات است. با توجه به گستردگی و پیچیدگی موضوع، مرکز تلاش می‌کند تا با استفاده از داده‌های علمی و رویکرد‌های نوآورانه، به بهبود شرایط زیست‌محیطی و بهداشتی جوامع محلی، ملّی و جهانی کمک کند. این مرکز از متخصص‌ترین و خبره‌ترین اساتید و محققان دانشگاه علوم پزشکی تهران برای انجام ماموریت‌های خود بهره می‌گیرد.

رئیس این مرکز تاکید کرد: مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت بر این باور است که همکاری و مشارکت عمیق میان افراد، دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی، سازمان‌ها و سیاست‌گذاران می‌توان به راه‌حل‌های نوآورانه و پایدار برای مقابله با تغییرات اقلیمی دست یافت.

تقی زاده گفت: موسسه بهداشت عمومی ادوارد - سینتیا موسسه علمی در هند است که در حوزه‌های دانش و تحقیقات علمی در حوزه‌های سلامت جهانی، تغییر اقلیم و دیگر زمینه‌های مشترک فعال بوده و به واسطه شبکه دانشگاهی خود در کشور هند و دیگر کشور‌های جهان می‌تواند همکار مناسبی برای مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد
  • پرچم کردستان عراق در خانه‌‌ای ویران شده در غزه خبرساز شد (فیلم)
  • وجود برخی مشکلات و مسائل موجود در مرز پرویزخان