Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بی‌شک تنها چیزی که طعم یک سالاد را تکمیل می‌کند، سس آن است که با توجه به مواد به کاربرده شده در سالاد متفاوت است. سالاد اسفناج و پارمسان یک سس خامه‌ای و جذاب دارد که حسابی طعم آن را فوق‌العاده و خاص می‌کند. در ادامه طرز تهیه این سالاد را همراه سس آن به صورت مرحله به مرحله در اختیارتان قرار دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتما مراحل را به دقت بخوانید و این سالاد خوشمزه را امتحان کنید.

فراموش نکنید که اسفناج سرشار از خواص درمانی برای اعضای داخلی و سلامت بدن و زیبایی پوست و مو است که به عنوان سوپر خوراکی در نظر گرفته می‌شود؛ بنابراین آن را به روش‌های مختلف وارد رژیم غذایی‌تان کنید و از خواص بی‌نظیرش بهره ببرید. با طرز تهیه سالاد اسفناج و پارمسان با سس مخصوص خانگی همراهمان باشید.

بیشتر بخوانید:

آموزش آشپزی؛ از فوت و فن‌های کباب بناب ساطوری و سه مدل قارچ پلو تا سوپ عدس و لاوا کیک شکلاتی بدون فر + تصاویر

مواد لازم برای تهیه سالاد اسفناج و پارمسان

اسفناج تازه (خرد شده) ۲۸۰ گرم
پیاز متوسط (ریز خرد شده) دو عدد
کره پاستوریزه یک قاشق غذاخوری
آرد همه منظوره دو قاشق چای‌خوری
نمک یک‌هشتم قاشق چای‌خوری
فلفل سفید یک‌هشتم قاشق چای‌خوری
شیر کم‌چرب  یک‌سوم فنجان
خامه ترش یک قاشق غذاخوری
پنیر پارمسان  سه قاشق غذاخوری

طرز تهیه سالاد اسفناج و پارمسان با سس مخصوص در خانه

تهیه سالاد اسفناج یکی از هشت روش افزودن این ماده مقوی به غذا‌های روزانه شما است. ساندویج اسفناج و لوبیا سفید نیز یکی دیگر از روش‌های تهیه غذا با اسفناج بوده که بسیار خوشمزه است و اکسیر فوق‌العاده‌ای برای کاهش کلسترول محسوب می‌شود.

برای تهیه یک سالاد اسفناج و پارمسان خوشمزه ابتدا باید اسفناج‌ها را شسته و داخل آبکش بریزید تا خشک شوند. سپس آن‌ها را حدود سه تا چهار دقیقه بخارپز کنید تا زمانی که کمی تغییر شکل داده و پژمرده شوند. سپس آن‌ها را به یک کاسه بزرگ منتقل کنید.

داخل یک تابه بزرگ کره را تفت دهید تا نرم شود. سپس پیاز را به صورت ریز و نگینی خرد کرده و به کره اضافه کنید. حالا آرد، نمک و فلفل را به مواد اضافه کرده و مخلوط کنید. به تدریج شیر و خامه را اضافه کنید و مواد را حدود دو دقیقه روی حرارت بجوشانید تا غلیظ شده و به قوام بیایند.

سس آماده شده را روی اسفناج‌ها بریزید. پنیر پارمسان پودری را روی سالاد بپاشید و سرو کنید. نوش جان!

فوت و فن‌های طرز تهیه سالاد اسفناج و پارمسان

اگر بخارپز در دسترس ندارید مقداری آب داخل یک قابلمه بریزید. یک آبکش روی قابلمه قرار دهید و اسفناج‌ها را داخل آبکش بخارپز کنید.

برای تهیه این سالاد بر حسب ذائقه‌تان می‌توانید مواد دیگری مثل گردو، کشمش یا حتی مواد غذایی پروتئینی مثل فیله مرغ اضافه کنید.

اگر مایل بودید می‌توانید برای طعم‌دهی بیشتر به این سالاد مقداری نان تست خرد شده را با مقداری روغن زیتون و سیر تفت دهید و به سالاد اضافه کنید یا اینکه مقداری سیر به سس سالاد اضافه کنید.

منبع: کتاب کاله

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی طرز تهیه طرز تهیه سالاد اسفناج اضافه کنید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۷۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوشیدنی‌های سرشار از آهن

آفتاب‌‌نیوز :

کم‌خونی فقر آهن یکی از مشکلات شایع به‌خصوص در بانوان و کودکان است که تغذیه صحیح و گنجاندن منابع آهن در رژیم غذایی روزانه می‌تواند تاثیر خوبی در پیشگیری از این مشکل داشته باشد. در ادامه به معرفی برخی اسموتی‌های آهن دار می‌پردازیم.

اسموتی اسفناج

این اسموتی علاوه بر کمک به تامین آهن، نقش مهمی در تامین دیگر ویتامین‌ها و موادمعدنی ضروری دارد. اسموتی اسفناج همچنین سرشار از فیبرها، پروتئین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف است که برای سلامت عمومی ضروری هستند. برای تهیه اسموتی اسفناج چند برگ اسفناج تازه را با یک موز، مقداری شیر بادام و کمی عسل در مخلوط‌کن بریزید. افزودن چند خرما نیز به غلظت اسموتی و طعم دلچسب‌تر آن کمک می‌کند. این نوشیدنی ویتامینه برای تحریک سطح انرژی بدن در طول روز عالی است و در پیشگیری از کمبود آهن نیز تاثیر خوبی دارد. 

اسموتی چغندر

چغندر یکی از سبزیجات بسیار مغذی است، زیرا مقدار فراوانی آهن، منیزیوم و فولات دارد که نقش مهمی در حفظ سلامت عمومی خواهند داشت. نوشیدن منظم یک لیوان آب چغندر تازه می‌تواند در افزایش دریافت آهن موثر باشد و از طرفی بخش مهمی از ویتامین‌ها و املاح ضروری برای عملکرد مطلوب بدن را نیز تامین می‌کند. برای تهیه این اسموتی، مقداری چغندر را با هویج و در صورت تمایل سیب در مخلوط‌کن بریزید. کمی آب یا شیرنارگیل نیز اضافه کرده و این نوشیدنی را میل کنید.

آب سیب

آب سیب یکی از بهترین نوشیدنی‌های سرشار از آهن است که به تقویت سلامت و پیشگیری از کمبود‌های غذایی از جمله آهن کمک می‌کند. آب سیب همچنین سرشار از دیگر ویتامین‌ها و موادمعدنی مانند ویتامین C و پتاسیم است که در بهبود سلامت عمومی بدن تاثیرگذار است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • نوشیدنی‌های سرشار از آهن
  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه
  • چرا میگن پنیر کاتیج یا کوتاژ مصرف کنید؟+ طرز تهیه کامل
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • ۷ راه برای اینکه سرکه سیب بیشتری استفاده کنید
  • طرز تهیه مربای توت فرنگی خوش‌رنگ و لذیذ به شیوه خاله‌ها!
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • ۲۲ درصد دانش آموزان قزوینی دچار اضافه وزن هستند