Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه شهيد سليماني از حیث اخلاق و عرفان دارای شخصیت والا و از نظر سازماندهی و قدرت تشکیلات هم انسان برجسته ای بود، گفت: گرچه حضور سردار سلیمانی برای ما غنیمت بود ولی شهادت برای این سردار آرزویی بود که به عاقبت به خیری برسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، رحمانی فضلی در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما به مناسبت اولین سالروز آسمانی شدن سردار شهید قاسم سلیمانی افزود: گرامی داشتن یاد و خاطره عزیزانی همچون حاج قاسم سلیمانی که همواره در تلاش جهت اعتلای اسلام و انقلاب اسلامی بوده وظیفه ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او ادامه داد: گرچه چهره این شهید بزرگوار با توجه به نمود بیرونی، همیشه یک چهره نظامی تلقی می شد اما ایشان در عین این که یک نظامی برجسته استراتژیک بود دیپلمات برجسته ای هم محسوب می شد تا جایی که گاهی در شورای امنیت ملی وقتی قرار بود برای تصمیمات اساسی و دیپلماتیک گرفته شود با ایشان مشورت می شد و او بود که می توانست آن تصمیمات را به خوبی اجرا کند. شهيد سليماني از حیث اخلاق و عرفان دارای شخصیت والایی بود. از نظر سازماندهی و قدرت تشکیلات هم انسان برجسته ای بود.

 

رحمانی فضلی گفت: شهادت برای سردار حاج قاسم سلیمانی که همیشه آرزوی شهادت داشت یک عاقبت به خیری محسوب می شود ولی حضورش برای ما که به او نیازمند بودیم غنیمت بود.

 

او ادامه داد: عملکرد سردار سلیمانی باید درس و الگویی باشد برای کسانی که دل در گرو اسلام، استقلال و آزادی و حریت دارند. به فرموده مقام معظم رهبری، سردار سلیمانی به تنهایی یک مکتب بود، او به این دلیل مکتب بود که به تنهایی در همه مراحل و مسیرهای زندگی می توانست الگوی خوبی باشد.


وزیر کشور تصریح کرد: یقین دارم همه عاشقان اسلام و شهدا منتظرند و قلبشان می تپد برای این که در سالگرد شهيد سليماني به دشمنان بفهمانند این پیوند و همبستگی مردم با شهدا ناگسستنی است و می توانند باز دوباره تجلی همان شکوه سال قبل در تشییع جنازه سردار شهید قاسم سلیمانی را به نمایش بگذارند. در این راستا ستاد مبارزه با کرونا در تلاش است که با حداقل حضور فیزیکی و حداکثر بهره گیری از فضای مجازی و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی یادواره و سالروز شهید سردار قاسم سلیمانی را بر پا نگهدارد.

 

وزیر کشور درخصوص واکسن کرونا گفت: با قول های وزیر بهداشت و رئيس جمهور در تامین واکسن کرونا جای نگرانی نیست.

 

رحمانی فضلی در استودیو نگاه یک شبکه اول سیما افزود: تولید واکسن از همان ابتدای شروع کرونا دغدغه همه کشورها قرار گرفت در کشور ما هم چندین مرکز همزمان با دیگر کشورها اقدامات و تلاش های خود را در این زمینه آغاز کردند که درحال حاضر چند موسسه به نتایج خوبی رسیده اند امیدواریم که بتوانیم با واکسن ایرانی پاسخگوی نیاز مردم ایران باشیم.


او ادامه داد: با توجه به تاکیدات آقای روحانی و همچنین وزیر بهداشت، تا زمانی که موسسات داخلی به توانایی و موفقیت کامل در راستای تولید واکسن برسند برای تامین واکسن مورد نیاز داخلی از کشورهایی همچون اروپا و چین مذاکرات و اقداماتی صورت خواهد پذیرفت در این باره هم زمانبندی هایی مانند اواسط یا اواخر دی ماه اعلام شده اما نباید فراموش کردکه ما همچنان در شرایط تحریمی به سر می بریم و با مشکلات مالی و داد و ستد در جهان قرارداریم.


رحمانی فضلی گفت: با همه مشکلات و دغدغه هایی که در مسیر مذاکرات و مراودات اقتصادی میان ما و «اوفک» در زمینه انتقال مبلغ واکسن ها و یا ریسک گردش مالی پول در بانک های آمریکا مطرح بود ما این ریسک را پذیرفته ایم و جای نگرانی وجود ندارد و با قولی که وزیر بهداشت و رئیس جمهور داده اند این واکسن ها تامین می شود.


او ادامه داد: تاکید ما در زمینه تامین واکسن کرونا این بود که باید واکسنی وارد شود که ریسک آن پایین و اثرگذاری بالایی داشته باشد. زیرا بود واکسنی که برای تست انبوه میان سایر کشورها تقسیم شود البته این اقدام غیر اخلاقی نبود زیرا کشورهای سازنده اعلام کرده بودند در ساخت این گونه واکسن به اطمینان کافی رسیده اند و حالا برای اطمینان بیشتر، دیگر کشورها هم می توانند در سطح انبوه اقدام به تست نمایند.


وزیر کشور در خصوص جلوگیری ودقت نظر جهت جلوگیری از ایجاد رانت واکسن های کرونا پس از ورود به کشور گفت: وزارت بهداشت دراین زمینه اقدام به طبقه بندی افراد نموده و اولین گروهی که واجد شرایط استفاده از واکسن کرونا هستند افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای معرفی کرده (فشار خون، قند، بیماری کلیوی) که حدوداً این افراد یک میلیون و هفتصد یا هشتصد هزار نفر در کشور شناسایی شده اند و متاسفانه شاید 55 درصد فوتی های کرونایی هم از همین دسته می باشند.


او ادامه داد: اگر ما بتوانیم حدود 2 میلیون دُز واکسن را به افرادی که در اولویت اول هستند تزریق کنیم 55درصد بیماری کرونایی درکشور کاهش پیدا خواهدکرد.


وزیر کشور تصریح کرد: دسته دوم اولویت بندی ها کسانی هستند که بیشترین مخاطره را با توجه به تماس با بیماری دارند در این زمینه هم پرستاران و پزشکان، بیشترین تماس با بیماران را دارند و همراه با رسیدن محموله واکسن کرونا، رسیدگی به اولویت بندی ها بطور مرتب انجام خواهد شد در این خصوص هم باید گفت نسبت واردات دُز واکسن کرونا به نسبت تولید و متعاقباً توزیع درکشورمان کاهش خواهد یافت زیرا در مورد کیت های تشخیص هم همین طور بود در اوایل شیوع کرونا، ما کیت نداشتیم ابتدا وارد کردیم و سپس تولید آن درکشور شروع شد.


رحمانی فضلی گفت: وقتی تولید کیت های تشخیص درکشور آغاز شد فکر می کردیم به روزانه 100 هزار تست می رسیم اما امروز می بینیم نهایتاً به 65 هزار تست دست یافتیم وقتی علت را جویا شدیم فهمیدیم به مرور زمان آمار مراجعات کمتر می شود زیرا فرآیند جلوگیری و پیشگیری از طرق دیگر انجام می شد به همین دلیل آمار مراجعه کنندگان برای تست کرونا رو به کاهش بود.


وزیر کشور با بیان اینکه پاندمی کرونا در حداقل 4 دهه اخیر در جهان بی سابقه است افزود: پس از پشت سرگذاشتن دو پیک بالا در آمار مرگ و میر پس از اسفند 98، بنا به تجربیات در مسیر مقابله با کرونا، احساس نیاز کردیم که قرارگاهی برای مبارزه با کرونا آن هم با رویکرد تخصص ایجاد کنیم.


رحمانی فضلی با اشاره به راهگشا بودن بیانات رهبری درباره اولویت قرار دادن سلامت در میان 3 گزینه سلامت، امنیت و اقتصاد افزود: با توجه به بیانات راهگشای مقام معظم رهبری تشخیص مصادیق با وزارت بهداشت و هماهنگی میان دستگاهی با قرارگاه است. سرعت بخشیدن در تشخیص بیماری و ورود سریع به درمان همین طور افزایش سرعت در انجام تست های کرونا را می توان از دیگر بیانات راهگشای مقام معظم رهبری در مراحل پیشرفت رسیدگی های کرونایی عنوان کرد که رشد آمار تست روزانه از 22 هزار تست به 65 هزار تست را در پی داشت.


او با بیان اینکه در اوایل آذر تعداد شهرهای قرمز رنگ کشور به 160 رسید ادامه داد: اوایل آذر ماه تعداد شهرها و شهرستان های نارنجی کشور به 200 و رنگ زرد به 80 رسید اما امروز شهرهای قرمز کشور به صفر رسیده نارنجی به 108 و شهرهای زرد کشور به 340 مورد رسیده است که این آمار نشان از افول بیماری در کشور دارد.

 

رحمانی فضلی گفت: از زمان راه اندازی قرارگاه مبارزه با کرونا تا کنون، آمار فوتی های کرونایی کشور 7500 نفر و آمار بستری های کشور هم 50 هزار نفر کاهش داشته است.


وزیر کشور ادامه داد: وقتی طرح برپایی قرارگاه مبارزه با کرونا ارائه و وزارت کشور متولی آن شد حدود 380 مصوبه این طرح دوباره مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و از نو گزارش گیری از کمیته ها انجام شد.


او افزود: قبلاً در سطح ملی تصمیم گیری و اقدام می شد مثلاً اعلام می شد که وضعیت خراسان قرمز شده حال سوال پیش می آمد که از میان 23 شهر استان خراسان، آیا همه قرمز هستند یا بخشی از آنها، آیا همه جغرافیایی شهرهای قرمز، قرمز است یا فقط بخشی از محله های آن قرمز می باشد آیا همه خانواده ها قرمزند یا بخشی از آنها؟ این نوع تصمیم گیری ها سبب می شد انرژی و توان ما صرف اموری شود که تمرکز ما را از محیط ها و موارد خاص دور می کرد.


رحمانی فضلی تصریح کرد: در طرحی که قرارگاه تعیین و تدوین کرد اختیار به استان ها و شهرستان و شهرها داده شد و سپس همین اختیارات هم مرحله بندی شد بگونه ای که همه سوالات فوق را از استانداران و فرمانداران هر شهرستان و استان به صورت هوشمند پرسیدیم و کسب اطلاع کردیم.


وزیر کشور گفت: در طرحی که به شهرستان ها و استان ها ابلاغ کردیم بصورت هدفمند شهرها را به سه رنگ قرمز، نارنجی و زرد تقسیم و تعریف کردیم که مثلا شهرهایی که در آن 4 نفر در میان 100 هزار نفر مبتلا بستری باشد می شود زرد و 6 نفر از 100 هزار نفر می شود نارنجی و 10 نفر از100 هزار نفر هم قرمز .


او ادامه داد: در این بین باز هم تعریف را جزئی تر کردیم بگونه ای که یادآور شدیم اگر شهرها قرمز شد محدودیت ها و قوانین چنین و چنان است اگر نارنجی باشد چنین می شود و اگر زرد بود هم چنین و چنان خواهد بود در این شرایط بصورت هوشمند شهرهایی که از رنگ های فوق الذکر برخوردار بودند بطور اتوماتیک می دانستند که چه کارهایی باید انجام دهند البته اعلام وضعیت های قرمز، زرد و نارنجی دوشنبه هر هفته توسط وزارت بهداشت انجام می گیرد.


وزیر کشور آخرین آمار مبتلایان به کرونا در کشورمان را یک میلیون و دویست هزار نفرو فوتی ها را 54 هزار نفر عنوان کرد و افزود: مرگ های کرونایی از آغاز طرح تدوین شده قرارگاه تاکنون به یک سوم تقلیل و ابتلا در کشور به یک چهارم کاهش یافته است بطور مثال اگر در طول هفته 4400 نفر ابتلا به کرونا داشتیم الان به 2200 نفر رسیده ایم.


رحمانی فضلی اعمال طرح منع تردد از ساعت 21:00 تا 4 بامداد روز بعد بعنوان طرحی خوب و موثر عنوان کرد و افزود: این طرح با همکاری رئیس جمهور و نیروی انتظامی و بسیج اجرایی شد.


او ادامه داد: طی اجرای منع تردد از ساعت 21:00 تا4 بامداد روز بعد تاکنون 4 میلیون خودرو شناسایی و از این میزان حدود 1 میلیون و دویست و شصت هزار نفر مشمول جریمه شدند تعدادی از این خودروها مانند اسنپ ها، آژانس ها و تاکسی ها دارای مجوز تردد بودند.

 

او تصریح کرد: در مناطق نارنجی تعداد خودروهایی که توسط دوربین های نیروی انتظامی متخلف شناسایی شدند حدود 866 هزار مورد و در مناطق قرمز هم 573 هزار مورد شناسایی شد.


رحمانی فضلی افزود: تعداد واحدهایی که پس از بازدید مورد پلمپ قرار گرفت هم تعداد بالایی را شامل می شود همه این آمارها نتیجه استقرار روزانه 323 هزار و پانصد نفر نیروی انتظامی در هزار و 958 نقطه ی مورد تردد است.


وزیر کشور افزود: اعمال ممنوعیت تردد در جاده های بین شهری، کاهش 36 درصدی تصادفات جاده ای کشور را در پی داشته، حدود 34% هم آمار فوتی های ناشی از تصادفات جاده ای کاهش یافته و 28% مجروحین حوادث جاده ای با کاهش همراه بوده است .


وي با بیان اینکه هدف نیروی انتظامی از اجرای طرح محدودیت های جاده ای در وهله اول اصلاً جریمه کردن مردم نیست اصل اجرای طرح محدودیت تردد ها ، توجه به سلامتی مردم و پروتکل های بهداشتی است با این حال برای متخلفین و آن دسته از افرادی که مشمول جریمه شده اند حتماً پیامک ارسال خواهد شد.


او از اعمال محدودیت تردد ها در شهرهای زرد رنگ خبر داد و افزود: این تصمیم براساس نظر روسای دانشگاه علوم پزشکی و مسئولین در ستاد مبارزه با کرونا اخذ شده است.


وزیر کشور به نقل از وزیر بهداشت گفت: حدود 51 درصد از ابتلاها مربوط به دورهمی ها می شد که طرح محدودیت و منع ترددها توانست تا حد قابل قبولی در این مورد موثر باشد.

 

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه از آذر به این طرف؛ هفت هزار و 500 فوتی ناشی از کرونا کم شده است, از همه کسانی که در مدیریت کرونا زحمت می کشند تشکر کرد و گفت: نجات حتی یک نفر هم برای ما مهم است و امیدواریم این فوتی ها به صفر برسد.

 

رحمانی فضلی در ادامه برنامه ”نگاه یک“ درباره طرح آموزش، بیماریابی و جداسازی مدیریت کرونا (طرح شهید حاج قاسم سلیمانی) افزود: این طرح بسیار مؤثر واقع شد و جزو برکاتی بود که روح این عزیز, ناظر و حامی آن بوده است.


وی ادامه داد: این طرح بسیج با نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کمیته امنیتی، انتظامی و اجتماعی وزارت کشور، کامل و دقیق بررسی شد.

 

رحمانی فضلی اضافه کرد: در این طرح؛ محله بندی و قرار شد آزمایش ها در حد انبوه و زیاد انجام و قرنطینه ها جدی گرفته شود و درمان سرپایی خوب و کمک های مؤمنانه به مردم انجام شود.


وی با اشاره به اینکه پس از اجرای این طرح در مناطق مختلف کشور، کمک های مردم هم به این طرح بالاست, گفت: وزارت بهداشت متولی کل این طرح است اما زحمات آن بر عهده بسیجیان است و هلال احمر هم 20 هزار نفر را مأمور اجرای این طرح کرد.


وزیر کشور افزود: در این طرح, مساجد را به عنوان مرکز و پایگاه قرار دادیم که در جمع آوری کمک های مردمی و دادن امکانات, بسیار نقش فعالی دارد.

 

رحمانی فضلی با تشکر از همه کسانی که در این طرح مشارکت دارند از جمله وزارت بهداشت، بسیج، شهرداری ها، هلال احمر و فرمانداری گفت: این طرح می تواند یکی از طرح های نمونه و الگو برای بحران ها باشد که با هماهنگی کامل در حال اجراست.


وی اضافه کرد: سازمان صدا و سیما در طرح شهید سلیمانی پای اصلی کار بوده است و به ویژه در ایام شب های یلدا و محدودیت ها به خوبی کار کرد.


رحمانی فضلی با اشاره به این که دشمنان و معاندان همیشه علیه کشورمان سخن می گویند, گفت: پایه نخست طرح مسائل از طرف آنها مبتنی بر دشمنی است و مسائل ریز و فرعی را با روش های رسانه ای, بزرگ نمایی می کنند.


وی با اشاره به آمارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در کشورهای اروپایی و آمریکا آمارهای روزانه فوتی های ناشی از بیماری کرونا, واقعی نیست و افرادی را که بیماری زمینه ای از جمله قند، نارسایی کلیوی و قلبی دارند و پس از دچار شدن به کرونا فوت می شوند؛ فوتی های ناشی از کرونا محسوب نمی کنند و خودشان هم اعلام کردند که این کار را انجام می دهند.


رحمانی فضلی افزود: آمارهایی که وزارت بهداشت کشورمان درباره ابتلا به کرونا و میزان جان باخته های ناشی از آن اعلام می کند, دقیق و درست است.


وزیر کشور درباره ازدحام جمعیت در وسایل حمل و نقل عمومی از جمله مترو و اتوبوس گفت: ظرفیت فعلی اتوبوس و مترو به تناسب ظرفیت تعداد مسافران ما نیست، تاکسی های اینترنتی هم کمک زیادی کردند و آیین نامه ای در خصوص نحوه فعالیت آنها تدوین شده و در حال اجراست و بر آنها نظارت می شود بنابراین مردم با خیال راحت از این تاکسی ها استفاده کنند.


وی با بیان اینکه با توجه به گرانی اتوبوس، استقبالی از بخش خصوصی در این باره نداریم, افزود: فضای تحریم ها و مشکلات, موجب شده است که نتوانیم یارانه های کافی را به بخش حمل و نقل عمومی اختصاص دهیم.


رحمانی فضلی اضافه کرد: البته دولت, بی توجه نبوده و ظرفیت زیادی از خطوط مترو در هشت سال این دولت ایجاد شده است.


وی گفت: اخیراً 600 اتوبوس را از طریق انتشار اوراق مشارکت، قرارداد بستیم و 370 اتوبوس عقد قرارداد شد و 100 اتوبوس وارد چرخه و هزار و 900 میلیارد تومان هزینه شده است.


رحمانی با بیان اینکه 300 دستگاه مینی بوس توسط شهرداری مشهد با استفاده از کمک های سازمان شهرداری ها به ناوگان اضافه شده است, ادامه داد: بازسازی 4 هزار و 200 اتوبوس را داشتیم و اخیراً سازمان برنامه و بودجه, 100 میلیارد تومان یارانه بلیط را پرداخت کرد و در ستاد, تصویب شد که حدود پنج هزار دستگاه اتوبوس و تعدادی واگن را بتوانیم از طریق فروش نفت یا تهاتر با کشورهای خارجي انجام دهیم.


فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بر اساس برآوردها، 30هزار اتوبوس برای حمل و نقل شهری در کل کشور نیاز داریم که اکنون حدود 21 هزار اتوبوس داریم و حدود 9 هزار اتوبوس کم داریم و در ستاد تصویب کردیم که پنج هزار دستگاه اتوبوس را بتوانیم وارد کنیم. پیش از تحریم ها برای ساخت دو هزار واگن با چین قرارداد بستیم اما تحریم ها موجب شد که چینی ها نتوانند تعهدات خود را انجام دهند.


وی با اشاره به اینکه تعداد مسافران مترو نسبت به قبل از کرونا حدود 30 تا 40 درصد کاهش یافته است و فاصله کافی اجتماعی در آن رعایت نمی شود, گفت: اما از نظر زدن ماسک، رعایت می شود.


وزیر کشور با بیان این که افزایش نرخ ارز و تورم ناشی از آن بر روی طبقات متوسط و پایین تر, آثار اجتماعی خاصی از جمله روانی، اخلاقی و زیست محیطی داشته است افزود: جلسات مختلفی با حضور مقام معظم رهبری برگزار شده است و مسائل مختلف پیگیری می شود.


وی ادامه داد: باید مناطق مختلف از نظر امکانات، فرصت ها و زیرساخت ها و اشتغال، متعادل شود و نظام برنامه ریزی و بودجه ریزی باید مبتنی بر تعادل بخشی باشد و این موضوع می تواند آسیب های اجتماعی را کاهش دهد.

 

رحمانی فضلی اضافه کرد: یکی از ضعف های اساسی ما، کمبود اطلاعات، آمار و پیرو آن ضعف تحلیل است بنابراین باید سیستمی باشد که این آمارها را جمع آوری و متمرکز کند و به صورت مداوم رصد شود.


وزیر کشور گفت: به همه دستگاه ها, تکلیف شده است که داده های خود را مرتب به وزارت کشور اعلام کنند.


رحمانی فضلی با اشاره به این که انتخابات, موضوع بین بخشی است، افزود: همه دستگاه های کشور به نوعی در این موضوع دخالت دارند.


وی با بیان این که یکی از مسائل مهم مشارکت؛ رقابت است، اضافه کرد: هر چه میزان رقابت را منطقی و واقعی تر و مؤثرتر کنیم، میزان مشارکت افزایش می یابد.

 

رحمانی فضلی افزود: با رعایت قانون باید در رقابت شرایطی را ایجاد کنیم که واقعاً هر کدام از مردم سلیقه سیاسی، اجرایی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خود را مشاهده کند.


وی اضافه کرد: تبلیغات و دعوت مردم به عرصه حضور هم مهم است که صدا و سیما نقش مهمی در این زمینه دارد.


وزیر کشور با اشاره به این که تبلیغات باید عمق بخش و آگاهی بخش باشد، ادامه داد: سازمان صدا و سیما باید کاری کند که مردم در جهت انتخاب اصلح بتوانند تصمیم مناسب بگیرند.

 

رحمانی فضلی با بیان این که رسانه های رقیب زیادی وجود دارد, گفت: فضای مجازی و رسانه های خارجی فضا را غبارآلود و کدر می کنند و به هیجانات و اختلافات دامن می زنند. مردم باید از صحت انتخابات و اجرای قانون اطمینان داشته باشند و وزارت کشور باید قانون را دقیق اجرا کند و امانت دار مردم باشد و شورای نگهبان هم باید نظارت های خود را تقویت و اعمال کند.


آقای رحمانی فضلی با اشاره به شرایط کرونایی اضافه کرد: این شرایط در میزان مشارکت, مؤثر است.


وی با اشاره به اینکه چهار انتخابات پیش رو داریم، گفت: قانون جامع انتخابات را پس از زحمات دولت های گذشته، در این دولت کامل کردیم و وقت زیادی برای آن صرف شد اما مجلس های قبلی و فعلی نتوانستند آن را به انجام برسانند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: عبدالرضا رحمانی فضلی رحمانی فضلی رحمانی فضلی با اشاره رحمانی فضلی گفت مقام معظم رهبری مبارزه با کرونا نیروی انتظامی قاسم سلیمانی وزارت بهداشت او ادامه وزیر بهداشت واکسن کرونا وزارت کشور وزیر کشور هزار نفر هزار تست فوتی ها جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۷۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا پزشکان خودکشی می‌کنند؟

خودکشی رزیدنت‌ها و پزشکان در ماه‌های اخیر، نگرانی‌ها را بابت وضعیت این صنف بیشتر کرده است.

به گزارش انتخاب، حسین کرمانپور، پزشک، درباره خودکشی رزیدنت‌ها گفت: شما یک زمان یک خودکار گم می‌کنید، یک زمان طلا گم می‌کنید. طلا اگر خیلی کوچک هم باشد، بیشتر صدا می‌کند، اما اگر یک خودکار افتاد زمین، کسی نگران نمی‌شود. دولت باید نگران سرمایه‌های خودش باشد. جامعه پزشکی که قرار است آینده کشور را تأمین کنند، یک سرمایه جدی به حساب می‌آیند. اینکه عده‌ای داد می‌زنند و نگران این موضوع هستند به این خاطر است که یک سرمایه با هزینه ملت در حال از بین رفتن است. مهاجرت پزشکان و خودکشی‌ها و ترک کردن طرح‌هایشان نگرانی‌های جدی ایجاد می‌کند که سازمان نظام پزشکی و قسمت‌های مرتبط باید پاسخگو باشند.

وی در ادامه درباره علل اصلی خودکشی دستیاران پزشکی و پزشکان بیان کرد: به نظر من علت این خودکشی‌ها طبقه‌بندی دارد و فقط علت مالی ندارد. علل مالی در رده‌های دوم و سوم است. مباحث کاری، امید به آینده، برخوردساختار‌ها و مباحث مالی در این بین مؤثر است. وقتی در سخت‌ترین رشته قبول می‌شوید، تضمین آینده هم مهم می‌شود. هزینه کنکور و تلاش بسیار و شب بیداری‌ها برای پزشک شدن و دریافت حقوق اندک به چه درد می‌خورد؟ ما هم که پزشک مانده‌ایم شرایط سختی داریم. اگر دستمزد نیروی کار تأمین نشود، یک جای کار عیب پیدا خواهد کرد. مثل این می‌ماند که شما قیمت یک کالا را کم نگه دارید، اما همان قیمت کم را هم پرداخت نکنید. به نوعی پزشک بودن در ایران صرفه اقتصادی ندارد. تنها چیزیکه برای پزشکی مانده بحث ارزش آن است.

کرمانپور درباره وضعیت پزشکان در کشور‌های توسعه یافته گفت: در کشور‌های جهان سوم و از جمله ایران، نگاه ما به پزشکی نگاه کارگری است. در کشور‌های پیشرفته، نگاه به پزشکی یک نگاه توام با دانش و فناوری است که در اختیار هرکسی نیست. در تمام دنیا برای پزشکان ارزش قائل هستند و درآمد‌های خوبی هم دارند. کسی که می‌خواهد به این ارزش دست پیدا کند زحمت بسیاری هم می‌کشد. دولت‌ها نیز مراقب پزشکان هستند تا بی انگیزگی، آن‌ها را به سوی خودکشی نکشاند.

دیگر خبرها

  • ملت ها با مطالبه از دولتمردان خود سفارتخانه های رژیم اسرائیل را تعطیل کنند
  • پخت بیش از یک هزار غذای اطعام مهدوی در اندیمشکی 
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • امنیت کشور مرهون رشادت جوانان ما در مرزهاست
  • تشییع پیکر مطهر ستواندوم شهید محمد ذخیره، بر فراز دستان مردم هامون
  • مجید انصاری: کشور ما توان بزرگی دارد؛ چرا باید شرایط طوری باشد که نخبگان ما به فکر مهاجرت باشند؟/ تریبون‌های نماز جمعه به دنبال دامن زدن به خشم و کینه نباشند/ سه انتخابات اخیر نشان داد که ما در لبه خطر ناامیدی و واگرایی اجتماعی هستیم
  • چرا پزشکان خودکشی می‌کنند؟
  • آغاز عملیات اجرایی پتروپالایشگاه شهید سلیمانی و راه‌اندازی ۲ پروژه پالایشی در ۱۴۰۳/ افزایش ۷ درصدی تولید بنزین در سالی که گذشت
  • رشد ۷ درصدی تولید بنزین در ۱۴۰۲/ ساخت پتروپالایشگاه شهید سلیمانی امسال آغاز می‌شود
  • آغاز عملیات پتروپالایشگاه شهید سلیمانی و راه‌اندازی ۲ پروژه پالایشی در ۱۴۰۳/ افزایش ۷ درصدی تولید بنزین در سالی که گذشت