Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - معاون اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: هزار و ۱۹۰ مدرسه تحت پوشش طرح یاریگران زندگی قرار دارند که ۳۰ درصد مجموع مدارس استان می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، صدیقه مرادی شامگاه گذشته در جمع خبرنگاران با تشریح طرح‌های در اجرای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف نظام تعلیم و تربیت آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم دانش‌آموزان را به مرتبه‌ای از حیات طیبه برسانیم باید تکنیک درست زندگی کردن و درست اندیشیدن و درست انتخاب کردن را به آنها بیاموزیم گفت: دانش‌آموزان ما اگر بخواهند در اجتماع حضور پیدا کرده و موفق باشند، باید مهارت‌های زندگی را آموزش ببیند.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش فن زندگی کردن را از پیش دبستانی آموزش می‌دهیم افزود: نوع رفتار والدین از بدو تولد در آینده فرزند بسیار اهمیت دارد، در پیش‌دبستانی مهارت زندگی از طریق بازی به کودکان آموزش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه بالا بردن سطح اعتماد به نفس یکی از برنامه‌های ما در بین دانش‌آموزان بوده و قدرت نه گفتن در پیشگیری از اعتیاد بسیار اثر گذار است خاطر‌نشان کرد: در حال حاضر 3 طرح مقابله با آسیب‌های اجتماعی در آموزش و پرورش استان کرمان در حال اجراست.

مرادی با اشاره به اینکه طرح نماد در آموزش و پرورش در سه بخش در حال اجرا است افزود: متأسفانه زیرساختهای لازم برای اینکه 100 درصد دانش‌آموزان استان کرمان تحت پوشش این طرح قرار بگیرند، وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این طرح در شهرستان راور موفقیت‌های خوبی داشته و همراه با دانش‌آموزان ، والدین آنها نیز آموزش‌های مهارت زندگی می‌بینند تصریح کرد: طرح غربالگری نیز به‌وسیله آزمون سلامت و روان در آموزش و پرورش در حال اجرا است که شامل تمام دانش‌آموزان در استان کرمان می‌شود.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه در طرح نماد از دانش‌آموزان بدسرپرست و بی‌سرپرست حمایت می‌شود تا از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری شود گفت: 14 دستگاه در اجرای طرح نماد با آموزش و پرورش استان کرمان همکاری دارند.

وی اظهار داشت: متأسفانه تأمین اعتبار لازم برای اجرای کامل طرح نماد در استان کرمان نشده است و در حال حاضر تمام شهرستان راور، 36 مدرسه در شهرستان بم و 36 مدرسه در ناحیه دو شهر کرمان تحت پوشش این طرح قرار دارند.

دعوت هنرمندان فارس برای شرکت در جشنواره ملی یاریگران زندگی؛ نقش هنر در کاهش آسیب‌های اجتماعی طرح یاریگران زندگی در نقاط مختلف استان بوشهر اجرا می‌شود روایت تسنیم از اعتبارات میلیاردی که در چرخه باطل ترک اعتیاد استان کرمان دود می‌شود

مرادی با تاکید بر اینکه هدف طرح‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی، آموزش مهارت‌های زندگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه است گفت: طرح توانمندی دانش‌آموزان با هدف آموزش و ارتقای سطح آگاهی دانش‌آموز و والدین نیز در حال اجراست.

وی با بیان اینکه در این طرح مهارت ارتباط موثر دانش‌آموز با جامعه آموزش داده می‌شود افزود: یکی از معضلات جامعه عدم ارتباط‌‌گیری مناسب فرزندان با جامعه است که در این طرح آموزش داده می‌شود و بر اساس آمار یکی از دلایل اصلی درگیری دانش‌آموزان به آسیب‌های اجتماعی قدرت نه گفتن بوده است.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه 60 درصد دانش‌آموزان استان کرمان تحت پوشش طرح توانمندی دانش‌آموزان در ارتباط‌گیری با جامعه قرار می‌گیرند خاطر‌نشان کرد: طرح یاریگران زندگی یکی از طرح‌های بسیار مهم است که از سال قبل در استان کرمان در حال اجرا است و هزار و 190مدرسه در استان تحت پوشش طرح یاریگران زندگی قرار دارند.

وی با بیان اینکه سال گذشته 20 درصد مدارس استان و امسال 30 درصد مدارس استان کرمان تحت پوشش طرح یاریگران زندگی قرار گرفتند گفت: در این طرح دانش‌آموزان در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی خودشان به یکدیگر کمک می‌کنند.

انتهای پیام/511/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی مدارس دولتی انتشارات مدرسه استان کرمان آسیب های اجتماعی مدارس دولتی استان کرمان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان استان کرمان تحت پوشش آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش استان کرمان دانش آموزان حال اجرا قرار دارند طرح نماد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۸۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی جشنواره کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم،‌ جشنواره یک روزه کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین» با حضور بیش از ۳۰۰ دانش آموز مقطع دوره اول در خانه رشد صهبا برگزار شد.

ناظمی موسس این مجتمع آموزشی با بیان اینکه دانش آموزان باید در مسیر رشد بگیرند گفت: باید در ۱۲ سال تحصیلی دانش آموزان برای زندگی آینده خود مهارت‌های مختلف را آموزش ببینند.

وی افزود: افزایش روحیه خلاقیت و نوآوری، عزت نفس، اعتماد به نفس، حل مسئله، قدرت تفکر، مسئولیت پذیری و تعهد از مهم‌ترین آموزش‌هایی ست که به دانش آموزان داده می‌شود.

در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳این سومین نمایشگاه با موضوع کارآفرینی در خانه‌ی رشد صهباست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • کرمان قهرمان مسابقات والیبال دانش آموزان استان کرمان شد
  • سیرجان فاتح مسابقات فوتسال دانش آموزان پسر استان کرمان
  • مدرسه باید دالان زندگی برای دانش‌آموز باشد / سیاست توسعه متوازن در دستور کار آموزش و پرورش
  • تاثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری
  • برپایی جشنواره کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین»
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور