Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمشیدی گفت: در این هفته فاز یک تزریق واکسن کرونای ایرانی انجام می شود که این مرحله حدود یک ماه زمان می برد و تاکنون ۶۰ هزار نفر داوطلب تزریق این واکسن شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حمیدرضا جمشیدی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری با بیان اینکه تاکنون بیش از 60 هزار نفر داوطلب تزریق اولین واکسن کرونای ساخت داخل شده اند، گفت: از این 60 هزار نفر تعداد 56 نفر برای تزریق اولین مرحله این واکسن انتخاب می شوند و در این هفته واکسن به همه آنها تزریق خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ایران دارای تجربه ای 100 ساله در ساخت واکسن می باشد و ما در حال حاضر دارای دانشمندان با انگیزه ای هستیم که شبانه روز تلاش می کنند تا این واکسن با موفقیت به دست مردم برسد.

 

جمشیدی خاطرنشان کرد: واکسنی که در این هفته بر روی 56 داوطلب ایرانی تست خواهد شد قبل از آن روی موش، خرگوش، میمون و خوکچه آزمایش شده است. این واکسن علایمی مانند تب، مسمومیت و شوک را ندارد و بی خطر است اما باید برای استفاده از آن اطمینان لازم را کسب کنیم که پس از این آزمایشات نیز تمام مستندات به وزارت بهداشت برای راستی آزمایی ارایه خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه استانداردهایی که در ساخت واکسن رعایت شده است مانند سایر کشورها می باشد، گفت: تولید انبوه این واکسن دارای مشکلاتی می باشد اما ستاد اجرایی فرمان امام (ره) زیرساخت های بسیار خوب و سنگینی را برای تولید انبوه واکسن ایجاد کرده است و ما می توانیم روزانه یک و نیم میلیون دوز واکسن تهیه کنیم.

 

دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تزریق واکسن در صورتی که موفقیت آمیز باشد از گروه های آسیب پذیر آغاز خواهد شد. اگر 70 درصد مردم ایمنی داشته باشند، زنجیره انتقال ویروس متوقف خواهد شد.

 

جمشیدی با بیان اینکه ایران در کنار ساخت واکسن در داخل بیش از 16 میلیون دوز واکسن نیز خریداری کرده است، گفت: امیدواریم این واکسن ها تا پایان سال وارد کشور شود ولی در حال حاضر برای خلاصی از این ویروس مردم و مسئولان بدانند که فقط با رعایت پروتکل های بهداشتی می توانیم از شر این ویروس خلاص شویم و نباید اجازه دهیم جنگ با این ویروس به ICU‌ بیمارستان ها کشانده شود چرا که ویروس در آنجا از انسان قوی تر است.

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از ویروس کرونا ویروس کرونا کرونا خواهد شد هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۸۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور داوطلب ریاست فدراسیون دوومیدانی در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در این نشست که رئیس و اعضای هیئت رئیسه هیئت دو و میدانی استان همدان و چند قهرمان دوومیدانی همدان حضور داشتند، مهدی مبینی داوطلب ریاست فدراسیون دو و میدانی به تشریح عملکرد خود در مدت سرپرستی فدراسیون و برنامه‌های آینده خود در صورت انتخاب به ریاست این فدراسیون پرداخت.

در ابتدای نشست هم مسعود بنوان رئیس هیئت دو و میدانی استان به ارائه گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات این هیئت در دو سال گذشته پرداخت.

سپس حاضران در نشست هم به طرح سوالات فنی و تخصصی خود از داوطلب ریاست فدراسیون در زمینه برنامه ها، اهداف و نحوه مدیریت آینده فدراسیون پرداختند.

دیگر خبرها

  • چرا عملیات تنبیهی وعده صادق مشروع است؟
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • ۱۳ میلیون تن آسفالت راه‌های کشور در سال ۱۴۰۲
  • حضور داوطلب ریاست فدراسیون دوومیدانی در همدان
  • صادرات مرکبات مازندران به ۱۶ کشور جهان
  • مرکبات مازندران به ۱۶ کشور جهان صادر شد
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • خودکفایی صنعت داروسازی با ورود به تولید مواد اولیه دارویی
  • آثار تولید مواد اولیه دارویی در خودکفایی صنعت داروسازی