Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش گفت: سطح فعالیت‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش از همکاری موردی باید به سطح راهبردی ارتقا یابد و بیشترین قرابت را بین دو حوزه شاهدیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در برنامه گفت‌وگوی هفته با مدیر حوزه‌های علمیه کشور اظهار کرد: تعلیم و تربیت بزرگترین فرصت یک جامعه برای ساختن نسل آینده است، سنینی که افراد در اختیار آموزش و پرورش قرار دارند سن یادگیری و تاثیرپذیری است و تاثیرپذیری این دوره پایدار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دانش‌آموزان برای 12 سال در اختیار آموزش و پرورش قرار دارند تا از نظر روحی تغذیه شوند و دانش و مهارت لازم را برای نیاز فردا کسب کنند، یکی از مهمترین سوالات این است که از این ظرفیت مهم تاکنون چقدر و به چه کیفیتی استفاده کرده‌ایم.

وزیرآموزش و پرورش گفت: این مأموریت بزرگ به آموزش و پرورش سپرده شده اما منحصر در آن نیست و نهادهای متعدد درگیر تعلیم و تربیت نسل هستند.

وی ادامه داد: تا چه اندازه مجموعه این تحرکات و تلاش‌ها هم افزا بوده و کمک کرده است تربیت منسجم شکل بگیرد؟ یکی از مهمترین نهاد‌ها تعلیم و تربیت دینی و حوزه‌های علمیه است که بیشترین نزدیکی بین فعالیت آموزش و پرورش و مأموریت‌های این نهاد مبارک وجود دارد.

حاجی‌میرزایی متذکر شد: ترکیب نهاد آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت دینی تا چه اندازه توانسته برای آینده جامعه، افراد مناسب و شایسته‌ای را تربیت کند؟ نسل ما در معرض مخاطرات بسیار جدی است و به سرعت پدیده‌های جدید آرامش جامعه را در معرض خطر قرار داده و تعادل روحی را دچار نوسان و کاستی می‌کند، نهاد تعلیم و تربیت باید این فرصت را فراهم کند تا افراد از خودشان، ارزش‌ها و باورها دفاع کرده و مواجهه هوشمندانه با تغییرات به سرعت گسترده داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در کنار همه همکاری‌های متنوعی که بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش شکل گرفته و همراه با برکات متعدد بوده و نتایج خوبی داشته است، با این وجود احساس می‌کنم این همه توان و ظرفیتی که می‌تواند در خدمت نسل آینده قرار بگیرد نیست و باید به این مأموریت نگاه ویژه تری داشته باشیم.

وی بیان کرد: شاید به جای تعبیر همکاری نیازمند نگرش واحد هستیم که بر جریان تعلیم و تربیت حاکم باشد و سطح فعالیت‌ها را از همکاری موردی به سطح راهبردی ارتقا دهد و آمادگی داریم درباره این مسائل بیشتر گفتگو کنیم.

فعالیت‌های حوزه قرآن را با تمام قدرت در فضای مجازی طراحی کردیمتربیت دینی دانش‌آموزان دختر با همکاری حوزه علمیه

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزیر آموزش و پرورش حوزه علمیه وزیر آموزش و پرورش حوزه علمیه تعلیم و تربیت آموزش و پرورش حوزه علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۹۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، در این مراسم خوشگوار معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه درمدارس کردستان ۴۴ هزار نفراز دانش آموزان به عنوان سفیران سلامت فعالیت میکنند گفت: دانش اموزان سفیر، در ۱۰ سرفصل، مباحث بهداشتی و سلامت را برای سبک زندگی سالم، پیشگیری از بیماری‌ها و خود مراقبتی به دیگردانش آموزان آموزش میدهند.

طیبی راد معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش کردستان هم با بیان اینکه سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت، شعار امسال سفیران سلامت است گفت: ارتقاء سلامت روحی، روانی و جسمی دانش آموزان با بکارگیری تغذیه سالم، تحرک و چابکی و نشاط از اهداف سند تحول بنیادین آموزش وپرورش است.

مفیدی رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ سنندج هم با اشاره به اینکه ارتقاء سطح سواد دانش آموزان در ساحت تربیت زیستی وبدنی آموزش و پرورش از اهداف فعالیت‌های سفیران سلامت است گفت: این مهم از طرف دانش آموزان داوطلب در استان به صورت مطلوب انجام شده است.

دیگر خبرها

  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • تربیت شاگرد و روحانی مبارز
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد
  • برخی امور اقتصادی همچون صنعت خودرو را به مردم بسپارید
  • آموزش و پرورش با سرعت در حال تغییر نسل است
  • آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است
  • لزوم تربیت چند ساحتی دانش آموزان