Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@12:54:18 GMT

عقد ۴۰۰ زوج یزدی در جوار مزار شهدا ثبت می‌شود

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۶۹۷۶۸

عقد ۴۰۰ زوج یزدی در جوار مزار شهدا ثبت می‌شود

 به گزارش خبرنگار مهر، احسان ملکی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ازدواج سنت پیام اکرم (ص) است و باید برای تحقق آن در جامعه زمینه سازی کنیم، اظهار داشت: طرح ازدواج آسان، یکی از ۴۰ برنامه شاخص دومین کنگره ملی شهدای استان است که در راستای این طرح، مراسم عقد ۴۰۰ زوج جوان یزدی در کنار گلزار شهدا در سراسر استان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به ساده گیری مراسم ازدواج، افزود: سفره عقدی به صورت دائم با هماهنگی اداره کل حفظ آثار در باغ موزه دفاع مقدس استان و در جوار مزار شهید چیده شده تا زندگی مشترک زوج های جوان به نام شهدا متبرک شود.

مسئول سازمان اردویی و گردشگری سپاه الغدیر استان یزد گفت: زوج‌هایی که علاقه‌مند هستند زندگی خود را با استعانت از شهدا و الگوگیری از سبک اسلامی آغاز کنند، این سفره عقده به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می گیرد تا با حضور حداقل نفرات مراسم عقدشان را برگزار کنند.

ملکی با بیان اینکه تاکنون ۲۰ زوج جوان یزدی مراسم عقد خود را در مکان متبرک با نام شهدا برگزار کرده‌اند، تصریح کرد: در شهرستان های استان نیز این مراسم در کنار گلزار شهدای هر شهر به همت کمیته خادم شهدا برگزار می شود.

وی یادآور شد: سپاه الغدیر استان یزد به زوج‌هایی که در این مکان عقد خود را ثبت می‌کنند، وام قرض الحسنه به مبلغ پنج تا ۱۰ میلیون تومان پرداخت می کند.

پوستر طرح ۴۰۰ ازدواج آسان که یکی از طرح های دومین کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان دارالعباده و دارالعلم یزد است در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با حضور فرمانده سپاه الغدیر و نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان رونمایی شد.

مراسم اختتامیه دومین کنگره ملی شهدای استان اسفندماه امسال در یزد برگزار می شود.

کد خبر 5105686

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری یزد ازدواج آسان ویروس کرونا بارش برف شیراز قاسم سلیمانی گرگان کرمانشاه آمار کرونا بوشهر شهرستان کرج شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه لیگ برتر فوتبال ایران شهرکرد 9 دی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۹۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین کنگره شهدا در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی محمد اکبری ظهر چهارشنبه در آئین افتتاحیه ستاد برگزاری دومین کنگره شهدای استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: دومین کنگره شهدا چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۴ برگزار می‌شود.

وی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری بیان داشت: حضرت آقا فرمودند: فاصله زمانی برگزاری کنگره‌ها را کم کنید و قرار است در فاصله زمانی ۳ تا ۵ سال کنگره‌ها برگزار شود.

فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری افزود: در سال ۹۴ کنگره شهدای عشایر در استان برگزار شد و به همین دلیل زمینه برای برگزاری دومین کنگره فراهم است.

وی با اشاره به هدف از جلسه آئین افتتاحیه ستاد برگزاری دومین کنگره یادآور شد: تلاش بر آن است که روند کاری برای استقبال از کنگره سال ۱۴۰۴ را برنامه ریزی کنیم و تمامی اهداف سمت و سوی کنگره استانی پیش خواهد رفت‌.

سردار اکبری تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های متعدد استان و شهدا شاخص این استان در سال ۱۴۰۳، شهید ظفر خالدی شهید شاخص کشوری به عنوان کوچک‌ترین شهید دوران مقدس است.

وی ادامه داد: شهید الیاس ارجمند به عنوان شهید شاخص عشایری کشوری معرفی شد و باید درباره این شهدا برنامه‌های متعددی اجرا شود که در راستای کنگره شهدا چهارمحال و بختیاری است.

فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری افزود: بیش از ۱۵۰۰ شهید گرانقدر از فرماندهان، سرداران و اقشار مختلف در این استان داریم.

وی با اشاره به جمعیت استان گفت: جمعیت استان در دوران دفاع مقدس نزدیک به ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار بود که بیش از ۱۰ تا ۱۲ درصد از جمعیت این استان به صورت مستقیم به عنوان رزمنده در دوران دفاع مقدس حضور داشتند.

سردار اکبری اذعان داشت: رشادت‌های مردم و تیپ قمر بنی هاشم (ع) در دوران دفاع مقدس کارنامه درخشانی است.

وی با اشاره به اینکه رویکرد کنگره‌ها از دو سال قبل به سمت رویکرد هنری انتقال داده شده تصریح کرد: در دومین کنگره شهدای استان چهارمحال و بختیاری بیشترین ظرفیت استفاده از ظرفیت ماندگار هنری باشد.

فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری با اذعان بر اینکه از همه ظرفیت‌ها برای برگزاری این کنگره باید استفاده شود گفت: اصل کنگره بر پایه هنر است و باید بتوانیم بیشترین استفاده را از ظرفیت هنری استان داشته باشیم.

کد خبر 6087893

دیگر خبرها

  • ۵۵ برنامه به مناسبت روز کارگر در اردبیل برگزار می‌شود
  • پیش‌بینی ۳۰۰ عنوان برنامه برای کنگره ملی شهدای کاشان
  • هفته کارگر در بوشهر با گلباران مزار شهدا آغاز شد
  • دومین کنگره شهدا در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود
  • برگزاری سالانه ۱۰ کنگره شهدا در کشور
  • گلستان میزبان دومین کنگره چهار هزار شهید استان
  • اجرای ۲۸۵ عنوان برنامه در دهه کرامت در استان
  • اجرای برنامه های هنری ناشنوایان در جوار آرامگاه فردوسی
  • شهید رحیمی فرصت نکرد رخت دامادی به تن کند/ امانتداری و وظیفه‌شناسی آوازه شهید فاضل بود
  • هفته کار و کارگر در البرز با گلباران مزار شهدا آغاز شد