Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر امور اقتصادی این وزارتخانه گفت: از کل ۱۳ هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان تسهیلات تخصیص یافته به طرح‌های مشمول قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری در چهار مرحله، ۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای ۴۰ هزار و ۵۰۰ طرح کشاورزی پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد خالدی پیش بینی کرد: ۹۵ هزار شغل با جذب این تسهیلات و راه اندازی طرح در مناطق روستایی و عشایری کشور ایجاد شود.

وی افزود: از ۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداختی، نزدیک به ۱۳ درصد آن به طرح‌های گلخانه‌ای، ۲۱ درصد صنایع تبدیلی و تکمیلی و ۵۱ درصد به بخش دامپروری در مناطق روستایی و بقیه آن به سایر طرح‌های کشاورزی و عشایری پرداخت شده است.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، سهم این بخش از کل منابع ۱.۵ میلیارد دلاری قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری را بر اساس آئین نامه اجرایی آن ۴۵ درصد، فعالیت‌های خدماتی و فناوری اطلاعات ۱۵ درصد، صنایع و معادن کوچک و صنایع دستی هر یک ۱۰ درصد و سرمایه در گردش واحدهای مستقل در نواحی روستایی را ۱۰ درصد عنوان کرد.

وی، سهم ۴۵ درصدی بخش کشاورزی از کل این تسهیلات را ناکافی خواند و اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی پیگیر افزایش این سهم تا ۷۰ درصد است، زیرا آمارها نشان می‌دهد تقاضا برای جذب این تسهیلات برای فعالیت‌ها و طرح‌های کشاورزی در مناطق روستایی و عشایری بیشتر است.

خالدی ادامه داد: تاکنون ۶۰ هزار میلیارد تومان طرح متقاضی برای دریافت این تسهیلات در سازمان‌های جهاد کشاورزی در کشور داشتیم که ۳۰ هزار میلیارد تومان از این طرح‌های کشاورزی در دستگاه‌های اجرایی تأیید شده اند.

وی گفت: وزارت جهاد کشاورزی به دنبال آن است که از محل منابع بازگشتی تسهیلات طرح‌های راه اندازی شده این بخش، سهم خود را در مرحله پنجم نیز برای اجرای طرح‌ها ی مناطق روستایی و عشایری دریافت کند.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که مجلس شورای اسلامی نیز درصدد اصلاح قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری است، اظهار داشت: درخواست برای اصلاح این قانون از مجلس قبل آغاز شد و در مجلس یازدهم در حال پیگیری است و وزارت جهاد کشاورزی می‌تواند با دفاعیات خود در روند اصلاحات، سهم بخش کشاورزی را از منابع تسهیلات توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری افزایش دهد.

وی افزود: با توجه به ماهیت و ظرفیت مناطق روستایی، امکان افزایش سهم بخش کشاورزی از منابع تخصیصی جدید و منابع برگشتی وجود دارد.

خالدی درباره میزان پرداخت این تسهیلات به استان‌ها گفت: بیشترین تسهیلات توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری به استان‌های کرمانشاه با ۱۰ درصد، خراسان رضوی ۷.۵ درصد، کرمان ۵ درصد، فارس ۵ درصد و سیستان و بلوچستان ۴.۵ درصد پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد که این تسهیلات با کارمزد ۶ درصد در مناطق برخوردار و ۴ درصد در مناطق مرزی و کم برخوردار تخصیص می‌یابد.

بر پایه این گزارش، قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری از سوی دولت در سال ۹۶ به صورت مستقل از روند موجود تسهیلاتی در بخش‌های مختلف تصویب شد و وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی مجری اصلی اجرای آن است.

کد خبر 5105680

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد خالدی وزارت جهاد کشاورزی تسهیلات اشتغالزایی اشتغال روستایی بانک مرکزی ایران لایحه بودجه ۱۴۰۰ ویروس کرونا قیمت دلار اقتصاد چین وزارت جهاد کشاورزی شاخص کل بورس قیمت یورو نهاده های دامی بانک مرکزی اقتصاد انگلستان بورس تهران وزارت صنعت معدن و تجارت بازار سهام اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال هزار میلیارد تومان وزارت جهاد کشاورزی ۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۰۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان خان احمدی امروز در جلسه کمیسیون هماهنگی بانکهای استان گفت : بانک های گلستان پارسال در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در بین سه استان اول و در تسهیلات مسکن شهری جزء پنج استان نخست بودند و امسال هم در کنار جهش تولید مسکن در گلستان خواهیم بود.

او همچنین افزود : بانک های گلستان پارسال بیشتر از توان مالی خود برای بخش های مختلف گلستان هزینه کردند و امسال هم آماده کمک به تولید در گلستان هستیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

دیگر خبرها

  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • چرا وام سرباز ماهر و ازدواج پرداخت نمی شود؟
  • رتبه اول و دوم استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال‌زایی