Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت الوان ثابت، از سال 61 تاکنون به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده رنگ و مواد شیمیایی در خاورمیانه با هدف پوشش صنایع نساجی و چرم فعالیت می‌کند. محصولات این شرکت در چهار گروه رنگ‌های نساجی اسیدی- مستقیم، راکتیو و پیگمنت تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مجموعه فناور سالیانه بیش از یکصد نوع رنگ اسیدی دیسپرس، مستقیم، ری‌اکتیو، خمیر پیگمنت، دیسپرس مستقیم و مواد تعاونی نساجی را برای مشتریان داخلی و برخی کشورهای همسایه  تامین می‌کند.

به گفته محمد آقاوهاب‌زاده مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان، در حال حاضر کیفیت محصولات این شرکت تا سطح استانداردهای بین‌المللی ارتقا یافته است.

وی افزود: رنگ‌های نساجی، چرم، رنگ‌های شوینده، رنگ‌های کاغذ، رنگ‌های پیگمنت، رنگ‌های کود و سم و رنگ‌های مشتقات نفتی و بنزین از جمله تولیدات شرکت است.

به گفته وی، در کشور ایران صنایع نساجی از دیرباز به دلیل اهمیت مصرف و کاربرد وسیع آن مورد توجه قرار دارد. بیشتر کارخانجات نساجی و رنگرزی کشور ایران با توجه به نبود رنگ نساجی، رنگ خود را از خارج از کشور تهیه می‌کردند.

این فعال فناور ادامه داد: ما در تلاشیم تا محصولاتی با کیفیت ارائه کنیم، قیمت تمام شده برای کارخانجات نساجی را کاهش دهیم، زمان تامین رنگ مورد مصرف را کم کنیم، خدمات پس از فروش ارائه کنیم و خروج ارز از کشور را به حداقل برسانیم.

آقاوهاب‌زاده همچنین بیان کرد: کارخانجات چرم در کشور ایران، رنگ مورد نیاز خود را از خارج کشور تهیه می‌کردند که این امر باعث بروز مشکلاتی برای آنها شده بود. از این رو شرکت الوان ثابت در اوایل دهه 60 به عنوان بزرگترین سنتزکننده رنگ و مواد شیمیایی در خاورمیانه برای تامین رنگ‌های چرم چه به صورت پوششی و چه به صورت نفوذی برای کارخانجات صنایع چرم تاسیس شد و نیازهای این صنعت را تامین کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: علم علم و پیشرفت دانش بنیان صنایع نساجی و چرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۰۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات گفت: این ستاد، شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه برق و مخابرات را در دستور کار خود قرار داده است تا با توجه به اولویت‌ها و ضرورت‌های کشور که کدام فناوری نیاز به بازاریابی و تسهیل‌گری دارد، این شرکت‌ها را مورد حمایت مادی و معنوی قرار دهد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دکتر سید محمد کرباسی در جریان بازدید از شرکت دانش‌بنیان «فرهیختگان فرا موج فائز» بر ضرورت شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان و دسته‌بندی آن‌ها برای حمایت از این شرکت‌ها و ارتباط با نهادها، سازمان‌ها و بازیگران حوزه زیست‌بوم فناوری تأکید کرد.

شرکت دانش‌بنیان «فرهیختگان فرا موج فائز»، با نشان «فرا موج» از سال ۱۳۹۵ و با هدف توسعه محصولات استراتژیک در حوزه مخابرات آغاز به فعالیت کرده و هشت محصول دانش‌بنیان باسطح فناوری یک در کارنامه خود دارد و در دسته شرکت‌های "فناور" دانش‌بنیان قرار می‌گیرد.

کرباسی در این بازید طی سخنانی اظهار داشت: با توجه به مأموریت ستاد، وظیفه اصلی ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات، شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان و دسته‌بندی شرکت‌ها برای حمایت از آن‌ها و ارتباط با نهادها، سازمان‌ها و بازیگران حوزه زیست‌بوم فناوری است.

وی خاطرنشان کرد: موضوع اصلی در معاونت علمی، توسعه فناوری‌ها در سطح علمی و اقتصادی در شرکت‌های دانش‌بنیان است؛ از این رو، تسهیل همراهی شرکت‌های دانش‌بنیان در مسیر‌های پیش‌رو از اولویت‌های ستاد محسوب می‌شود.

کرباسی ادامه داد: در حوزه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در حال رایزنی با "پارک فاوا" هستیم و یکی از پتانسیل‌های ستاد معرفی شرکت‌ها به نهاد‌های دولتی برای رفع موانع تولید و رفع چالش‌ها است.

حمیدرضا پوریعقوبی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «فرهیختگان فرا موج فائز» در این بازدید با بیان اینکه این مجموعه با حمایت جمعی از نخبگان توانسته گام‌های مثبتی در راستای رفع نیاز‌های کلیدی کشور در برخی صنایع استراتژیک بردارد، تصریح کرد: تخصص این شرکت به طور خاص طراحی و تولید محصولات حوزه مخابراتی است. فاصله سنج‌های رادیویی، لینک‌های ارتباط داده و تقویت کننده‌ها نیز از دیگر تخصص‌های این شرکت محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: شناسایی درست مسائل استراتژیک صنایع، سرمایه‌گذاری و چندین سال تمرکز روی حل این مسائل باعث شده است علاوه بر محصولات تولید شده، انباشت کم‌نظیری از دانش فنی در این حوزه حاصل شود. در نتیجه فعالیت‌های ما در این شرکت، این ظرفیت‌های ایجاد شده به درستی به صنایع مربوطه متصل و زمینه همکاری‌های عمیق و سازنده‌ای را برای کشور فراهم آورده است.

به گفته پوریعقوبی، اهتمام جدی به مسئله ارتقاء، کیفیت تولید در تراز جهانی، رعایت استاندارد‌ها در بخش تولید، تأمین قطعات از منابع معتبر، صحت سنجی از قطعات در آزمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی و تعریف فرآیند‌های دقیق و کارآمد در کنترل کیفیت از مهمترین اقداماتی است که موجب ارتقاء محسوس کیفیت در تولیدات شرکت شده است.

وی ادامه داد: هفت، هشت شرکت داخلی با ما رقیب هستند. البته با توجه به پیچیدگی محصولات رقبا کم هستند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «فرهیختگان فرا موج فائز» همچنین، طراحی و توسعه کارت‌های پردازش داده - طراحی و ساخت انواع آنتن‌های مخابراتی، پروژه‌های تولیدی انواع فیلتر‌های مکانیکی را از دیگر محصولات این شرکت برشمرد.

در ادامه کرباسی از بخش‌های مختلف واحد تحقیق و توسعه اعم از قسمت طراحی سخت افزار و اندازه‌گیری، اتاق تست و بخش تولید و استانداردسازی، کنترل کیفیت پخش بازدید کرد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات، همچنین از یک شرکت دانش‌بنیان دیگر که در زمینه ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه فناوری اطلاعات، تولید نرم افزار، سخت افزار و شبکه رایانه‌ای، واردات و صادرات در حوزه فناوری اطلاعات اعم از سخت افزاری، نرم افزاری و شبکه، انجام تمام فعالیت‌های مرتبط در حوزه شبکه‌های رایانه‌ای، امنیت داده و شبکه، پایگاه‌های داده و سیستم‌های ویژه، خرید و فروش در حوزه فناوری اطلاعات، انجام دیگر فعالیت‌های مرتبط با کسب و کار در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می‌کنند هم بازدید کرد و طی این دیدار بر اتصال این شرکت به نهاد‌های مرتبط از جمله معاونت علمی برای تسهیل‌گری زمینه‌های همکاری و حمایت‌های مادی و معنوی تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • صدور نخستین سند اعیانی قانون جهش تولید دانش‌بنیان در البرز
  • جهش تولید با حضور در بازارهای جهانی
  • ترسیم نقشه جذب دانش‌بنیان‌ها در صنعت لوازم خانگی
  • سپند از امتیاز صنایع دفاعی و شرکت‌های دانش‌بنیان برخوردار می‌شود
  • دانش‌بنیان شدن صنعت نفت به توسعه زنجیره ارزش کمک می‌کند
  • بازدید اعضای کمیسیون اصل نود از یک شرکت دانش بنیان
  • تولید بذور هیبرید سبزی و صیفی در شرکت‌های دانش‌بنیان
  • تولید بذور هیبرید سبزی و صیفی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان