Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فدراسیون کوهنوردی با اشاره به جستجوها در ارتفات تهران گفت: حجم برف پس از ریزش بهمن در دارآباد حدود 15 متر شده است.

رضا زارعی در خصوص آخرین وضعیت جستجوها برای یافتن پیکر کوهنوردان در ارتفاعات تهران اظهار داشت: این حوادث بسیار دردناک بود.طبق آماری که هلال احمر اعلام کرده تاکنون 11 نفر جان خود را از دست داده‌اند و پیکر دو نفر نیز در زیر بهمن در دارآباد هنوز پیدا نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد اینکه آیا می‌توان امروز به آنها دسترسی پیدا کرد، گفت: حجم برف پس از ریزش بهمن بسیار زیاد شده و حدود 15 متر است. با توجه به تابش آفتاب احتمال ریزش مجدد بهمن وجود دارد و در این شرایط جان امدادگران هم مهم است.

رئیس فدراسیون کوهنوردی عنوان کرد: در روز جمعه با توجه به تماس‌هایی که خانواده‌ها با هلال احمر گرفته بودند، آمار مفقودین خیلی بالا بود، اما خیلی از آنها به خانه بازگشتند.  همانطور که گفتم فعلا آمار فوتی‌ها 11 نفر است. یک نفر هم در ایستگاه 5 دچار مشکل شده بود که در بیمارستان فوت کرد که شاید آن هم به این آمار اضافه شود.

زارعی در مورد اینکه قبلا حوادث اینچنینی در ارتفاعات تهران داشتیم یا خیر، عنوان کرد: چند سال قبل در توچال 15 نفر فوت کردند، اما با توجه به حضور امداد و نجات، پیشگیری از حوادث بسیار خوب شکل گرفته، اما بی توجهی‌ برخی افراد به هشدارها باعث بروز این مشکلات می‌شود.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود، تله کابین توچال در روز جمعه خاموش بوده است، اظهار داشت: با توجه به باد شدیدی که می‌وزید احتمال داشت کابین‌ها با دکل‌ها برخورد کرده و حادثه آفرین شوند. هرچند اگر مدیریت خوبی در بحث تله کابین نمی‌شد، احتمال داشت تلفات بیشتر هم شود./ فارس به نقل از رادیو تهران

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۱۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران بهاری در راه مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌ کارشناس هواشناسی مازندران با اشاره به استقرار جریانات شمالی همراه با افزایش ابر و کاهش دما امروز دوشنبه سوم اردیبهشت در سطح استان گفت: از امشب سامانه بارشی از غرب استان آغاز می شود و سه شنبه در سطح استان گسترده خواهد شد.

فرجی با بیان اینکه سامانه بارشی در مناطق ساحلی و جلگه ای نیز موثر است ، افزود: بارشها در ارتفاعات بیشتر است و در مناطق کوهستانی  احتمال ریزش سنگ ، لغزندگی و ارتفاعات بالای 2500 متر احتمال ریزش برف وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در پی فعالیت این سامانه بارشهای محلی و نقطه ای با احتمال آبگرفتگی معابر همراه است،اختلال در تردد محور‌های کوهستانی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، افزایش حجم آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صاعقه، ریزش سنگ در نواحی کوهستانی و احتمال خسارت به پوشش خزانه برنج  را از پیامد‌های این سامانه برشمرد.

کارشناس هواشناسی مازندران با بیان اینکه این سامانه تا صبح چهارشنبه در استان فعال و به تدریج ظهر چهارشنبه از استان خارج می شود، خاطرنشان کرد: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی؛ دو روز پایان هفته با استقرار سامانه پایدار جوی، آسمانی عمدتا آفتابی با روند افزایش دما خواهیم داشت.

به گفته فرجی؛ دریا از بعدازظهر  امروزبه تدریج با افزایش موج همراه می شود و فردا سه شنبه  به دلیل مواج بودن برای فعالیت‌های دریایی مناسب نیست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کارخانه مشاور عالی رئیس و دبیر کمیته فنی فدراسیون والیبال شد
  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها؛ کوهنوردی ممنوع!
  • کوهنوردی ممنوع/ تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها
  • آخرین آمار فوتی‌ تصادفات در تعطیلات نوروزی
  • اعلام آخرین آمار فوتی های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز / ۱۰۶۵ نفر جان باختند
  • آخرین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز اعلام شد
  • آمار واقعی قربانیان تصادفات در نوروز اعلام شد | بیشترین فوتی‌ها در این ۲ روز اتفاق افتاد
  • مرگ ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران
  • باران بهاری در راه مازندران
  • فوت ۶۴ نفر بر اثر غرق شدگی در فروردین امسال