Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@11:10:42 GMT

باید حامی خانواده های زندانیان باشیم

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۷۱۳۳۳

باید حامی خانواده های زندانیان باشیم

حیات الغیب گفت: وظیفه داریم حامی خانواده های زندانیان باشیم تا در نبود سرپرست دچار آسیب نشوند و با رسیدگی به وضعیت معیشتی و اقتصادی از طریق افزایش میزان دستمزد ماهانه، زندانی به راحتی بتواند با کار و اشتغال در داخل زندان نقش نان آور خود را حفظ کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سیدحشمت الله حیات الغیب در آیین تکریم و معارفه مدیر جدید بنیاد تعاون زندانیان این استان گفت: ما وظیفه داریم با کمک نهادهایی مانند بنیاد تعاون حامی خانواده های زندانیان باشیم تا در نبود سرپرست دچار آسیب نشوند و با رسیدگی به وضعیت معیشتی و اقتصادی از طریق افزایش میزان دستمزد ماهانه، زندانی به راحتی بتواند با کار و اشتغال در داخل زندان، نقش نان آور خود را برای خانواده اش حفظ نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل زندان های استان تهران اظهار داشت: طبق اساسنامه بنیاد تعاون زندانیان، توسعه فعالیت های حرفه آموزی از وظایف ذاتی این مرکز است که بایستی از طریق آموزش، گسترش و تجهیز کارگاه های اشتغال و نیز تأمین نیروهای مربی فنی و حرفه ای دنبال گردد تا اهداف عالی سازمان زندان ها که اصلاح و تربیت زندانی و از محورهای دوازده گانه مورد تأکید رئیس سازمان زندان ها می باشد، محقق گردد. 


 حیات الغیب  همچنین اعلام کرد: با توجه به موضوع کرونا و حفظ سلامت زندانیان، با پیگیری های انجام شده و جلسات کارشناسی با دادستان و مراجع قضایی استان، تعداد 1500 نفر به زندان باز معرفی شده اند تا به راحتی از مرخصی استفاده نمایند و تلاش می شود در خصوص اشتغال مددجویان در خارج از زندان برنامه ریزی کنیم. 


وی ادامه داد: فردی که مرتکب جرمی می شود، طبق قانون و با حکم مرجع قضایی وارد زندان می شود و بایستی دوران حبسش را بگذراند، خانواده او هیچ گونه تقصیری ندارند و وظیفه داریم با کمک نهادهایی مانند بنیاد تعاون حامی این خانواده ها باشیم تا در نبود سرپرست دچار آسیب نشوند و با رسیدگی به وضعیت معیشتی و اقتصادی از طریق افزایش میزان دستمزد ماهانه، زندانی به راحتی بتواند با کار و اشتغال در داخل زندان، نقش نان آور خود را برای خانواده اش حفظ نماید.


حیات الغیب تأکید کرد: بنیاد تعاون باید از ظرفیت های زندان ها برای تولید و از طرفی امرار معاش خانواده زندانی بهره گیرد، به طور مثال 900 نفر از مددجویان ندامتگاه ورامین در داخل اندرزگاه ها و اتاقهایشان مشغول مونتاژ لوازم ساده مصرفی جامعه هستند و می توان با گسترش چنین امکاناتی، زندانیان بتوانند از اوقات فراغتشان در زندان به بهترین نحو استفاده و درآمد کسب نمایند.  


همچنین در ادامه جلسه، معصومی مدیر سابق بنیاد تعاون، گزارشی مستند در قالب فیلم ارائه نمود که بر اساس آن، بنیاد توانسته است طی سال های اخیر با توسعه فضاهای اشتغال، کارگاه های خیاطی، بافت تابلوفرش، نجاری، معرق، بسته بندی صنایع غذایی و خشکبار، عروسک سازی، زیورآلات، صنایع دستی مانند جواهردوزی، مونتاژ دوچرخه، عروسک سازی، تولید کیف، کفش چرمی و ورزشی، ساک، چمدان، روکش صندلی خودرو، البسه کار، ماسک های بهداشتی، گان، محافظ صورت، غرفه های نمایشگاهی و... احداث یا تجهیز نماید. 


همچنین بنا به این گزارش، 63 هزار اصله نهال نیز توسط زندانیان رأی باز در فضاهای سبز و جنگلی منطقه 22 شهرداری، کاشته شده و در حال حاضر، نمایشگاه دائمی آثار تولیدی مددجویان استان تهران در میدان الغدیر جنب کانون اصلاح و تربیت تولیدات و محصولات آنان را جهت فروش عرضه می نماید. 


در ادامه جلسه، سانگرد مدیر جدید بنیاد تعاون استان تهران نیز به بیان برنامه های خویش پرداخته، اظهار امیدواری کرد با همکاری و حمایت اداره کل زندان های استان، تعداد بیشتری از مددجویان با آموزش های هدفمند به جمع شاغلین پیوسته، معیشت خانواده هایشان را تأمین کنند.   


وی گفت: آموزش حرفه و شغل به زندانی امری مقدس است، از سوی دیگر، برندسازی و معرفی تولیدات ملی به جامعه، تشکیل کارگروه اشتغال پایدار زندانیان با همکاری مراجع قضایی، اداره کل زندان های استان تهران و بنیاد تعاون و اجرای برنامه های تحولی بر اساس تفکر سیستمی راهگشا خواهد بود تا زمینه حضور فعال تر در بازارهای رقابتی برقرار شود. 


در پایان این جلسه، ضمن تکریم و تقدیر از خدمات معصومی مدیر سابق بنیاد، سانگرد به عنوان مدیر جدید معرفی شد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: حیات الغیب زندانیان زندان بنیاد تعاون استان تهران حیات الغیب خانواده ها زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۱۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفت زندانی جرائم غیرعمد استان هرمزگان با مشارکت کارکنان و مشتریان خیر بانک مسکن آزاد شدند

امتداد - همزمان با برگزاری یازدهمین جشن گلریزان آزادی زندانیان در بانک مسکن استان هرمزگان، هفت نفر از زندانیان جرائم غیر عمد به همت مشتریان عزیز و همکاران خیر بانک مسکن استان آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  موسی رحیمی مدیر شعب بانک مسکن استان هرمزگان با بیان این مطلب گفت: در این جشن با کمک مشتریان و همکاران خیر و مشارکت ستاد دیه  توانستیم  پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال کمک نقدی جمع آوری کنیم و هفت زندانی را در روزهای نخستین سال جاری  به آغوش گرم خانواده باز گردانیم.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که  جشن گلریزان هرساله در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی بانک مسکن و حمایت از  ستاد دیه  در مدیریت شعب استان هرمزگان برگزار می شود؛ گفت : بانک مسکن افتخار دارد به عنوان حامی ستاد دیه و با همت و همدلی مشتریان و کارکنان خیر در برگزاری این سنت حسنه مشارکت کند به طوری که ماحصل این مشارکت طی برگزاری ۱۰ دوره  گذشته جشن گلریزان در بانک مسکن هرمزگان آزادی ۲۷ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد  بوده است

دیر شعب بانک مسکن استان هرمزگان همچنین از ستاد مردمی دیه استان و مشتریان و کارکنان خیر بانک که در این امر خیر مشارکت کرده اند؛ قدردانی کرد.

عبدالمجید مرادی نسب مدیر ستاد دیه استان هرمزگان نیز طی سخنانی با قدردانی از اقدامات خداپسندانه بانک مسکن در راستای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد گفت: تا کنون کمک های بسیار خوبی از سوی مشتریان و کارکنان بانک مسکن در این خصوص صورت گرفته است که ارزشمند بوده و قابل تقدیر است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • زندانی جرایم غیرعمد با حمایت دادستان اردبیل آزاد شد
  • هفت زندانی جرائم غیرعمد استان هرمزگان با مشارکت کارکنان و مشتریان خیر بانک مسکن آزاد شدند
  • ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی آزاد می‌شوند
  • (ویدئو) غافلگیری زندانیان هنگام فرار از تونل حفر شده در زندان
  • گشایش نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال بسیجیان استان در درچه
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی تا پایان اردیبهشت
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت
  • شاد شدن ۶۲ خانواده با رهایی زندانیان