Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، صبح امروز با ورود قاطع دستگاه قضا و دادستان گچساران ساخت و سازهای غیرقانونی در اراضی کشاورزی قلع و قمع شدند.

براساس این گزارش، ععده‌ای  منفعت طلب در اراضی کشاورزی  در روستای چهاربیشه گچساران  با تغییر کاربری اقدام به ساخت و سازهای غیرقانونی کرده که  این ویلاها بر سر این منفعت طلبان تخریب و از  تغییر غیرقانونی کاربری زمین‌های کشاورزی جلوگیری به عمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدصدرا ادیبان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دستگاه‌ قضا با زمین‌خواری و تغییر کاربری‌های غیرقانونی و غیرمجاز با جدیت برخورد می‌کند و در این مسیر ملاحظه هیچ شخصی را نخواهد کرد.

وی افزود:  دست اندازی به اموال عمومی، بیت المال و اراضی ملی و تغییر کاربرهای غیرمجاز خط قرمز است و دستگاه قضا  این گونه افراد برخورد قاطعانه خواهد داشت.

دادستان عمومی و انقلاب  گچساران ادامه داد: منافع عموم مردم و امنیت آنها از هر چیزی برای ما و دستگاه قضا  در اولویت است و اجازه نخواهیم داد  برخی با نفوذ و لابی بخواهند که هر کاری که دلشان بخواهند، انجام بدهند.
 

انتهای پیام/82031

منبع: فارس

کلیدواژه: کشاورزی تغییر کاربری تخریب دادستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۳۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با زمین خواری و تخریب اراضی در ایام نوزور

محمد هادی‌زاده مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: بر اساس قانون هرگونه تغییر کاربری اراضی و ساخت ساز ویلا، مسکن، دیوارکشی، احداث استخر و محوطه سازی در اراضی کشاورزی و عرصه‌های طبیعی بدون مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و با متخلفان، علاوه بر قلع و قمع بنا‌های احداثی طبق قانون برخورد خواهد شد.

او افزود: معمولاً برخی افراد سودجو و فرصت طلب که می‌خواهند به عرصه‌های کشاورزی دست اندازی کنند و به زمین خواری بپردازند، ایام تعطیلات را انتخاب می‌کنند. زیرا احساس می‌کنند که فعالیت نیرو‌های یگان حفاظت از کشاورزی تعطیل شده و بنابراین دیگر کسی نیست که از تخلفات آنان جلوگیری کند؛ لذا اعلام می‌دارد ضمن ادامه رصد و پایش دقیق حفظ کاربری اراضی و تشدید برخورد با تخریب کنندگان اراضی و سودجویان در ایام تعطیلات عید نوروز، تیم گشت حفاظت از کاربری اراضی کشاورزی در سطح شهرستان در حالت آماده باش کامل قرار دارند.

هادی‌زاده بابیان اینکه بی‌شک مشارکت و نظارت همگانی، بهترین و مؤثرترین راه برای حفاظت از سرمایه‌های ملی کشور است، گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی (تلفن ۱۳۱) یا مراجعه به واحد‌های کشیک مستقر در این مدیریت و مدیریت امور اراضی استان اطلاع دهند.

او افزود: گشت‌های حفاظت اراضی کشاورزی در ایام تعطیلات نوروز با گشت و مراقبت مستمر و حضور فعال در عرصه‌های کشاورزی و نیز گزارش‌های دریافتی از سامانه ۱۳۱ مزارع و باغ‌ها را رصد می‌کنند و با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز و اقدام به تغییر کاربری و تخریب زمین برخورد خواهند کرد.

هادی زاده با اشاره به اینکه صدور مجوز یا پروانه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی خارج از محدوده شهر‌ها توسط شهرداران، بخشداران، دهیاران و شورا‌های اسلامی شهر و روستا بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی ممنوع است و ارائه خدمات زیربنایی به ساخت و ساز‌های غیرمجاز نیز تخلف و عدول از قانون محسوب می‌شود، گفت: بر اساس قانون جلوگیری از خردشدن اراضی کشاورزی، هرگونه تفکیک و افراز اراضی کشاورزی به قطعات کمتر از نصاب‌های تعیین شده ممنوع بوده و ارائه هرگونه خدمات ثبتی از قبیل صدور سند مالکیت تفکیکی یا افرازی به این گونه زمین‌ها نیز غیرمجاز است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • برخورد قانونی با ۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی مهریز
  • مقابله با زمین‌خواری و تخریب اراضی در ایام نوروز
  • شناسایی ۳۵ تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز در دشتستان و تنگستان
  • برخورد قانونی با ۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی مهریز 
  • مقابله با زمین خواری و تخریب اراضی در ایام نوزور
  • اجرای حکم تخریب قریب به ۲۰۰ بنا در اراضی کشاورزی گیلان
  • قلع و قمع ۴۴ تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی عباس آباد
  • قلع و قمع 2 بنای غیرمجاز در ساری
  • قلع و قمع ۲ بنای غیرمجاز در ساری
  • کوه‌خواری در گتوند؛ دادستانی ورود کرد